Reklama

Reklama

Historka o mojí smrti

(festivalový název)
  • Španělsko Historia de mi muerte (více)

Obsahy(1)

Film katalánského režiséra Alberta Serry získal Zlatého leoparda na MFF Locarnu 2013. Imaginární setkání dvou světů, dvou dějinných epoch a dvou mytických postav – Casanovy a Drákuly. Stárnoucí Casanova se vydává se svým novým sluhou ze svého francouzského zámečku na sever Evropy, kde se chystá v chudobě trávit poslední dny svého života. Svět frivolní společenské smetánky, na který byl zvyklý, a racionalismus Osvícenství se zde střetává s novou, násilnou, nadpozemskou a romantickou silou, kterou představuje Drákula a jeho nesmrtelná moc. (Ostrava Kamera Oko)

(více)

Recenze (8)

PEZ 

všechny recenze uživatele

Druhé festivalové WTF. A opäť z Katalánska. Neviem, či je to len divný výber, alebo katalánci točia iba divné filmy. Ale hlavne nedivácke. A v názve musia mať vždy smrť. To asi aby diváka varovali, že tu si prežijú aj v kinosále. Kolosálna nuda, o tom bol celý film. Doteraz neviem, ako sme to dali, lebo už po hodine sme nechápali. Po dvoch to už bola zúfalosť. Jednu hviezdičku dávam za perverznosť v prvej polhodine. Keď sa čuchali zadky a pojedali fekálie, vyzeralo to aspoň trošku nádejne. Potom už len vata, plná tmavých záberov bez žiadného zmyslu. Fakt hrôza, ruky preč! (Cinematik 2015) ()

holistix 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavá práce s časem. Zastavené světy. Postava Casanovy je naprosto odzbrojující. Smrt a touha je skrze něj synonymem. Jakmile se začnou párat krávy a vstoupí do toho Usama bin Drákula, trochu to zklame. V podstatě jakmile to přestane být portrétem Casanovy, už to nefunguje. Nejde dohromady takhle postavená imprese s nějakým příběhem. To je absurdní. Kameramansky (tim myslim světlo) velice odvážné. A to mě vrací zpátky k zastaveným světům. ()

Reklama

Pevek2 

všechny recenze uživatele

Vitez z Locarna ma velmi jasny a vytribeny styl. I pres to, ze se rozjizdi velmi pomalu a i ja, ktery si jinak pomale filmy uzivam jsem uvazoval o jeho nedokoukani, me prave styl zhruba po 45 minutach zacal tesit natolik, ze Pribeh me smrti zacal bavit. I tak je ale 2 hodiny a 24 minut hodne a o dvacet minut mene by filmu vubec neskodilo. A pak me zas az tak neohromoval pribeh ve kterem proti sobe stoji Casanova a hrabe Dracula. Je to takovy trosku kulturne-historicky cinefilne-literarni Vetrelec versus Predator, ale obsahu jsem v tom zas az tolik nenasel. ()

nineweh 

všechny recenze uživatele

Chvílemi jsem se bavila, ale ve výsledku jsem to asi nepochopila. Pomalé tempo filmu je fajn v první polovině na zámku, ale ve druhé už jsem fakt měla co dělat, abych to vůbec dokoukala. Casanova vznešeně řeční, přihouple se směje různým kravinám, a ano, dělá i to, čím za svého života tak proslul. Naproti tomu Dracula nedělá nic moc a jeho přítomnost ve filmu si nedokážu ničím vysvětlit. Takže ve výsledku asi 50%. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Po (z mého pohledu a quijoteovských úvah) fantastickém "Honor de cavalleria", který jsem sledoval s ochotou a zaujetím, mi právě zde ona "ochota a zaujetí" chyběly. Často jsem se přistihl, že mě zajímá více (Casanova i Drákula) jak vypadají, než o čem disputují či lépe vedou monology, případně Casanova "provede nějakou akci"; a to stejné platí i o dívkách sice řádně unylých, ale rovněž bažících po krvi. Každý, kdo se odhodlal jet do Transylvánie, nutně musel narazit na hraběte Draculu, ale pro Casanovu tohle není místem jeho tužeb; Duchcov a Josef Emanuel z Valdštejna, to je jeho přirozené prostředí a společnost, tam se kdysi odehrál i "příběh o jeho smrti"... Albert Serra je ještě mladý klučina a doufejme, že toho ještě hodně natočí. Každopádně i po tomto filmu platí: Albert Serra = vidět třeba. ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama