Režie:
Fred CavayéKamera:
Danny ElsenHudba:
Cliff MartinezHrají:
Vincent Lindon, Gilles Lellouche, Nadine Labaki, Gilles Cohen, Max Baissette de Malglaive, Velibor Topic, Medi Sadoun, Cyril Lecomte, Gilles Bellomi (více)Obsahy(2)
Simon a Franck jsou dva policajti, kterým zrovna skončil přidělený úkol. Při cestě domů ale narazí do protijedoucího auta, což má za následek smrt dvou lidí včetně jednoho dítěte. Franck je sice v pořádku, ale Simon, který řídil opilý, je vážně zraněn. Kvůli této fatální nehodě ztratí vše, co měl – rodinu i práci policisty... O šest let později. Rozvedený Simon pracuje jako řidič obrněné dodávky a všemožnými způsoby se snaží udržet si roli otce svého syna Théa, kterému je v té době už 9 let. Pomáhá mu v tom Franck, který je stále ještě u policie a z dálky na něj dohlíží. Zanedlouho se ve městě konají býčí zápasy, kde se malý Théo náhodou stane svědkem mafiánské vraždy. Během několika málo okamžiků se chlapec stane terčem nájemných vrahů, kteří po něm bez sebemenšího slitování jdou. Simon musí nyní udělat vše pro to, aby ochránil svého syna a zastavil nebezpečné pronásledovatele. (North Video)
(více)Videa (1)
Recenze (99)
Cavayé dal dohromady hlavní mužské představitele ze svých předchozích filmů (zejména Lindon jako odhodlaný učitel v Nevinné byl skvělý) a vytvořil scenáristicky nekomplikovanou (námět Olivier Marchal), ovšem filmařsky nadupanou žánrovku, které nehodlám alibisticky ubírat hvězdičku. Bylo to intenzivní, bavilo mě to a klidně bych si dal nějaký prequel o tom, jak to bylo "zastara". ()
Solidní věcička, ale nic z čeho bych se vycákal. Jako určitě oceňuji, že ten film je maximálně svižnej, nenudíte se ani minutu. Akce je drsná a nekompromisní. Pravda hlavní hrdina na mě jako nějakej extra zabiják nepůsobí a o nějaký originalitě příběhu se nedá moc mluvit... Ok to patří k věci. Jenom škoda, že ten film má na moje gusto někdy až moc velkej spád a občas se při sledování akčních scén nemůžete zbavit dojmu, že kameraman má akutního Parkinsona a střihač se taky zrovna nevyznamenal. No tři hvězdice tomu nakonec plesknu.50% ()
Nejslabší z Cavayého naháněcích thrillerů a tak by se nabízelo něco jako "Mea Culpa, že jsem si to pustil". Ovšem nejslabší v tomto případě ani náhodou neznamená slabý. Jenom je to neurovnané, jako by autor pořádně nevěděl, zda se vydat spíše intimnějším stylem, který nastolil v Nevinné či naopak tím vražedně zběsilým z Limitu. A tak se nejprve snaží o soustředění se na postavy a jejich rozpoložení, což sice s přimhouřením očí funguje, ale rozložení sil "ten je takový a tamten onaký" pochopíte po deseti minutách. Navíc v první polovině není jasné o co půjde (neznáte-li synopsi), a co je v sázce je také zřejmé až těsně před zlomem, kdy konečně Lindon může k dosavadnímu zarytému mlčení a kožené bundě do repertoáru přihodit i pohled "šáhli jste mi na syna, šáhnu vám na život". A od toho momentu se to překlopí v nonstop akci. A málokdo je v současnosti takový machr na nápadité, v rámci žánru v realitě ukotvené, nekompromisní, různorodé, hlášek i CGI prosté, nerozklepané a přehledné akční scény jako právě Cavayé. Ochutnat z tohoto soudku dá již úvodní lahůdkovou bitkou "tři v autě", ale rozhodně to u ní nekončí; jen si na nášup je třeba počkat. A samozřejmě platí, že se postavy chovají poplatně žánru; tedy jako tupá hovada, ale to k tomu prostě patří, berte nebo nechte být. ()
Francouzi se v kriminálních thrillerech berou moc vážně. A to je to, co jim u mě škodí. To, že musí za každou cenu vypadat velice reálně. Což o to, určitý obdiv si to zasluhuje. Ale já na to moc zvědavý nejsem. Navíc ta scéna v závěru mě dorazila úplně. Ta byla natočená asi proto, aby ten suchopárný děj něčím ozvláštnila. Místo toho jen vytvořila karikaturu sebe sama. ()
Tak tohle mně vážně moc nesedlo. Zhruba ještě během první půlky jsem to bral, jako takový mírně neškodný kousek, který mě nějak extra neublíží, ale druhá polovina a pak i konec mě jen utvrdily v závěru, že Mea culpa rozhodně nebude šálek mojí filmové kávy. Rozhodně nemůžu ani souhlasit se Snorlax, že Vincent a Gilles tvoři dohromady nějakou super dvojku. Mně to spíš přišlo, že je dal režisér k sobě jen kvůli jejich předchozím, podobným filmům, které byly rozhodně o třídu lepší. Postrádá to celkem dost. Lepší scénář, bez zbytečných klišé, věrohodnější herecké výkony, trošku chytřejší záporáky a hlavně ne tak slzopudný konec. Připadal jsem si, jako ve snímku s Markem Wahlbergem a ne jako ve francouzském akčním filmu. Lepší dvě. ()
Reklama