VOD (2)
Obsahy(2)
Michael Stone se velmi úspěšně živí jako životní motivátor, tedy jako člověk, který i tomu největšímu smolaři vysvětlí, jak žít, aby se měl co nejlíp, byl v životě šťastný, úspěšný a spokojený. Michael umí poradit ostatním, ale ne sám sobě. Netuší, co si má počít. Právě přicestoval do Cincinnati, kde má pozitivně motivovat účastníky kongresu pro pracovníky zákaznických linek. Ubytuje se v hotelu, který je stejný jako ostatní hotely, kterými za ta léta prošel, absolvuje sérii naučených rituálů a dost možná by tu dočasnou krizi identity zahnal chlastem a spánkem, kdyby nepotkal Lisu Hesselmanovou, nesmírně plachou obchodní manažerku, která je jeho velkou fanynkou. Lisa vrátí Michaelovi chuť do života, především proto, že je jiná, vymyká se z uniformity ostatních lidí. Paradoxem je, že právě tahle neschopnost zapadnout Lisu samotnou na sobě nesmírně trápí. Chtěla by to změnit, ale hrozí akutní nebezpečí, že když přestane být anomální Lisou, tedy Anomalisou, mohla by ztratit i Michaela. (CinemArt)
(více)Videa (4)
Recenze (143)
Jakožto další velký fanoušek Kaufmana jsem lehce zklamán, ale ve všem se s Akafortym neshodnu. Kaufman má dar zahtit scénář tak zajímavým dějem, že nám nevadí, že jeho hrdinové jsou sebelitující se ubrečenci. I když upřímně, už bych byl taky rád, aby zkusil napsat jiného hlavního hrdinu. Problém Anomalisy je, že na rozdíl od Maloviche, Věčného svitu a Synekdochy, zde nenacházíme tolik zajímavých (ať už vtipných, bizarních či snových) momentů, které by nás odvedly od věčných nářků hlavního hrdiny Michaela. Film se tak dost vleče, což je pocit, který jsem neměl ani u značně delší Synekdochy. Těch hluchých momentů je opravdu dost, určitě to byl záměr, nechat to všechno v reálném čase, i s tou nudou a banalitou, ale mě to neoslovilo. Chápu, že film se také týká služeb a interakce se zákazníkem, ale opravdu jsme to museli sledovat 20 minut včetně čekání na výtah? Zhruba do 30.minuty filmu jsem se dost nudil. Podívejme se na jiného tvůrce, který je mistrem těchto filmů, na Linklatera. Bohužel musím říct, že-ve filmech v reálném čase založených na dialogu-dává Linklater Kaufmanovi na zadek. (Mimochodem věděli jste, že oba tvůrci chtěli dělat Scanner Darkly? Celkem by mě zajímala ta Kaufmanova verze). Hodnocení tohoto snímku bude velice rozdílné a bude záležet na tom, jak se na Charlieho vlnu naladíte. Někteří dávají plný počet a obávám se, že spíše proto, že jsou ve stádiu absolutní adorace Kaufmanovy tvorby ( I´ve been there :-) ), jiní jsou zase až příliš krutí. Nemyslím si, že scénář je jednoduchý a primitivní (ačkoliv je jednodušší než jeho předchozí filmy). Na první zhlédnutí se zcela určitě nedají zachytit všechny ty drobné náznaky a významy. Kdy Kaufman mění hlasy postav a proč? Jak souvisí Michaelova holka na jednu noc s jeho úletem před 10 lety? Jakou roli má v příběhu kamarádka Lisy? Jakou roli má japonská hračka? Řekl bych, že tohle vše má Kaufman promyšlené a ne všechno jsem pobral, ale to bohužel nic nemění na tom, že základní dějová stavba je dost primitivní. A že mě hlavně druhé zhlédnutí snímku vůbec neláká, ačkoliv jeho předchozí filmy jsem viděl tisíckrát. ()
Ztraceno v překladu podle Charlie Kaufmana. Podivná a podivuhodná metafora života v osamění, bez identity. Nejde jen o bezvadně odpozorované životní detaily a krásné zachycení jednotlivých stereotypů, kterými Anomalisa oplývá. Ten film v sobě má obsažen přesně ten melancholický životní smutek, který jsem naposledy pocítil právě ve zmíněném filmu Sofie Coppoly. A že mi zatraceně scházel! 90 % ()
Konečně animovaný film, který není pro děti. Anomalisa mě vážně nadchla pouhým výtvarným zpracováním, v němž se kouzlo ukrývá právě v oné jednoduchosti. Slušné depkařské a místy až psycho drama, které má naprosto primitivní příběh, ale stejně nakonec vyznívá velmi silně a je to film, který se nepodobá ani myšlenkou ani provedením žádnému mnou viděnému. Tleskám! ()
Po skončení filmu jsem měl chuť vykřiknout: "A to bylo všechno"? Tohle je buď moc krátké nebo moc dlouhé. Zajímavá zápletka, pár wtf momentů, a pak najednou the end. Za mě fakt zklamání, a to jsem se na Anomalisu na základě amerického hodnocení a popisku "něco jako Lost in Translation" opravdu těšil. ()
Charlie Kaufman zřejmě stále disponuje neomezeným množstvím originálních nápadů. Skvělá dramaturgická práce s hlasy a obličeji a perfektní stop motion animace, která v kontextu s vážným filmem pro dospělé nabízí neotřepanou podívanou. Příběh je sám o sobě dost jednoduchý, ale to originální pojetí těch 90 minut zdárně utáhne. 8/10 ()
Galerie (47)
Photo © Paramount Pictures France
Zajímavosti (7)
- Michael (David Thewlis) je ubytovaný v hotelu The Fregoli. Název hotelu je odkazem na vzácný syndrom Fregoli Delusion. Lidé trpící touto psychiatrickou chorobou věří, že více lidí okolo nich jsou ve skutečnosti jedna a ta samá osoba v přestrojení. Film tím tedy odkazuje na fakt, že Tom Noonan namluvil všechny postavy ve filmu kromě hlavního dua. (hansel97)
- Když Michael (David Thewlis) sleduje v hotelovém pokoji v televizi starý film, běží na obrazovce přesná animovaná replika jedné ze scén screwballové komedie Její komorník (1936), ve které můžeme vidět animované verze herců Carole Lombard a Williamam Powella. (hansel97)
- Tento film byl kompletně financovaný prostřednictvím serveru Kickstarter.com. Vybralo se na něj přes 400 tisíc dolarů. Např. za 10 tisíc dolarů jste se mohli stát jedním z producentů toho filmu. (BloodMax)
Reklama