Reklama

Reklama

Vítejte v Kolektivu, ve světě budoucnosti, který byl zbaven toho největšího nebezpečí - emocí. Nikdo v něm nepociťuje chamtivost, agresi, ale ani lásku a touhu. Silas (Nicholas Hoult) žije poklidným životem jako správný Vyrovnaný, dokud se u něj neobjeví závažné onemocnění - syndrom přepnutí. Obyvatelé s touto diagnózou totiž začínají cosi cítit... Stejný problém má i Nia (Kristen Stewart) a oba dva spolu poprvé v životě propadnou lásce a intimitě. Jenže city jsou zakázané a jedinou šancí je útěk. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (146)

sniper18 

všechny recenze uživatele

Táto téma o svete budúcnosti, kedy spoločnosť funguje úplne mierumilovne, keďže emócie boli zakázané, no aj tak sa dvaja ľudia do seba zamilujú a v tomto pre vzťah nehostinnom prostredí urobia všetko preto, aby im to vyšlo už bola spracovaná nespočetnekrát, či už v akčnejšom, alebo aj prepracovanejšom prevedení, ale aj Equals má rozhodne niečo do seba. K emóciám sa tu opäť pristupuje trochu inak, v tomto prípade sú považované za chorobu, ktorá sa ale zatiaľ aspoň čiastočne dá liečiť, čo sa od každého nakazeného aj očakáva a ak mu to nevyjde, jediným východiskom je smrť. Takže aj keď je to po dejovej stránke jednoduché, úplne priamočiare a aj dosť komorné, ale mne to aj tak veľmi dobre sadlo, spoločnosť je predstavená ideálne, rovnako aj to postupné zbližovanie hlavných hrdinov, teda hlavne z pohľadu mladíka, ktorý si začína uvedomovať, že sa asi zamiloval a síce tých problémov so systémom kľudne mohlo byť aj viac, prípadne mohli byť napínavejšie, lebo o život tu zase tak moc nejde, ale v tomto prípade ide predsa len o niečo iné. O nejakú akciu tu určite nejde, tu sa nenájde absolútne nič, čo by s ňou mohlo súvisieť. Toto je založené na atmosfére a pocitoch a tu Equals funguje veľmi dobre, hlavne spoločné scény hlavných hrdinov sa mi dosť páčili. Obsadenie mi tiež až prekvapivo dobre sadlo, hlavné duo Nicholas Hoult a Kristen Stewart si ma hlavne časom dosť získali a ako bonus je tu ešte Guy Pearce v jednej z vedľajších úloh. A o záporákov tu tentoraz vôbec nejde, tento film je predsa len postavený trochu inak. Drake Doremus odviedol výbornú prácu, s jeho doterajšou tvorbou nemám žiadne skúsenosti, ale toto zvládol veľmi dobre, vizuálna stránka a aj atmosféra sú výborné. Takže Equals sa určite nezaradí medzi tých výrazných predstaviteľov tohto žánru, na ktoré sa oplatí pozerať opakovane, ale aj tak ma to príjemne prekvapilo, čakal som menej, ale vďaka dobre zvládnutým spomínaným kladom sa mi to dosť páčilo. 75% ()

xargos 

všechny recenze uživatele

Nevím kolik z nás si uvědomuje, že k tomu, co popisoval již Orwell, jedna část civilizace směřuje. Protipólem jsou všichni, kteří usilují o návrat k přírodě, obecně označováni jako "zelení". Na obou stranách jsou radikálové a řekněme si rovnou - všeho moc škodí. Další kapitolou je náboženství (kterékoliv a opět ta radikální forma), která má tendenci ničit vše, co není podle nich. A poslední velká kapitola je politika. Ve výsledném efektu je každá ideologie schopná totalitního způsobu jednání. Eguals mi - možná nechtěně - připomíná již zmíněného Orwella a jeho již klasický román 1984. Rozdíl obou děl je patrný samosebou na první pohled. Zůstanu u té první části civilizace... Za pár let se můžeme dočkat očipování již při narození, naše auta nás mohou záměrně zpomalit, když vyhodnotí rychlost a situaci kolem za nebezpečnou, naše ledničky nás nemusí pustit k jídlu, pokud se budeme přejídat a problém nemusí zůstat u zavřených ledniček, ale všechny naše spotřebiče se k nám mohou chovat tím "nejlepším" způsobem. Ale kdo nebo co má právo určit, co je nejlepší...??? Ještě je čas, abychom byli svobodnými lidmi i v budoucím věku. Abychom se sami mohli rozhodnout a sešlápnout pedál. Abychom se klidně přežrali a žádný umělý systém nás za to nekáral. Dosud jsme tvořili svět ke svému obrazu (i když to někdy bylo i je pod obraz). Ať nás tedy žádný "systém" neoseká do šediváckého stejnokroje. Příběhů o tom už bylo napsáno i natočeno docela dost. A Equal je v řadě jedním z nich. ()

Reklama

Rockerman 

všechny recenze uživatele

Další totalitní (komunistické) sci-fi o tom, jak vytvořit dokonalého člověka. Tentokrát chtějí udělat z lidí bezcitnou loutku, neschopnou jakéhokoli citu nebo emoce, nedejbože lásky! Kdo přece jen nějaký cit projeví, je bezpodmínečně nahlášen a prohlášen za nemocného. No a kdo se nevyléčí, tak co s ním? Likvidace! Vynikající komorní drama, které opět potvrzuje, že ve sci-fi není třeba vizuálních efektů, startujících raket ani mimozemšťanů, když je tu dobrý nápad a ten nápad je zrealizován tak, jako právě Equals! Strhující závěr s jiskřičkou naděje pro lidstvo. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Zaujímavým filmom tohto roku vyzeralo byť aj "Equals." O svete, kde sa buduje spoločnosť, no emócie, láska tu neexistujú. Existuje však choroba S.O.S., ktorá je práve najväčším nepriateľom týchto mieromilovných ľudí. A to sú práve emócie. A tak sa to snažia liečiť. V hlavných rolách tu máme Kristen Stewart a Nicholasa Houlta a musím povedať, že svoje postavy dali veľmi dobre. Aj v stavoch bez emócií, aj keď sa v nich búria všetky pocity. Čo by som ešte mohol pochváliť je vízia budúcnosti a aj vizuálne film celkom vyniká vo svojich tyrkysových a modrých farbách. Je to trošku zvláštne, ale nevyzerá to zle. Plus aj postavy sú tu dosť sympatické. Minimálne tie, ktoré majú aj nejakú osobnosť. No občas mám pocit, že sa nevyhneme niektorým klišé a potrebujeme mať hlavne pri závere veľkú drámu, ktorá je podľa mňa až trošku moc. Plus Kristen Stewart tu má svoje neverbálne gestá, ktoré občas môžu vyzerať pre niektorých komicky. Pretože je to Kristen Stewart, a takto sa tvári nech sa cíti akokoľvek. Ale ja by som na ňu v tomto filme až tak nenadával. Myslím si, že sa so svojou rolou popasovala celkom dobre. A plus sa mi páči, že aj Silas aj Nia sa toho čo sa v ich vnútri deje doslova až boja. Nápady by boli, spracovanie nie je úplne stopercentné, ale myslím si, že čo sa týka tohtoročných sci-fi, "Equals" patrí medzi tie lepšie. A stojí aspoň za jedno zhliadnutie. Hodnotenie: B ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Svět, jak jsme jej znali, zanikl. Zůstala jen emočně prostá komunita soustředěná do uniformovaného Kolektivu, v němž se chodí do práce, bydlí se v úsporně zařízených bytech, člověk má jisté stravovací návyky, místo konzolových her se za nudných večerů, kterých kvapem přibývá, "paří" unylá skládačka (pozor, tvůrci to nevychytali, i hra, jídlo a jiné, mohou vyvolat emoce) ovšem city, včetně lásky, i veškeré projevy s tím spojené, jsou považovány za nemoc, pro kterou zde mají i svůj název - SOS. A usilovně ve výzkumném středisku na tyto emoční neduhy vyvíjejí lék. Žít v páru je něco nemyslitelného. Plození probíhá bezpečnou formou. V takové komunitě se ocitl i zamilovaný pár Nia a Silas, kteří svoji náklonnost k sobě musí úzkostlivě tajit, aby neskončili v detenčním zařízení, z něhož už není návratu. Jediným řešením je únik na poloostrov, kde je (sexuální) svoboda. Podřízenost totalitnímu režimu, vymývání mozků, dystopie, utopie a Husákova neviditelná přítulnost - to není nic nového. Můžu jmenovat desítku spřízněných filmů (Ostrov, Sexmise, Equilibrium...), z nichž tenhle kousek čerpal střípky a formuloval je tak, aby to působilo originálně. Středobodem vyprávění je mladý milenecký pár, ztvárněný Nicolasem Houltem a Kristen Stewart, který má upoutat největší pozornost. Výprava, prostředí i kostýmy jsou proto koncipovány tak, aby nebyly natolik atraktivní a divák mohl takřka nerušeně sledovat, jak dva milenci se společně smějí, souloží a hledají způsob jak z toho ven. Udivilo mě, že se málem cicmali na veřejnosti, ale nikdo si toho nevšímal. Z filmu nejukne žádná akce, nebylo totiž odkud, vše je značně komorní, atmosféricky tlumené. Nikde přitom nekouká žádné nebezpečí v podobě záporáka, který by šel po dvojici. Děj není dostatečně vyhrocen, dvojici v podstatě nic nehrozí, tím pádem odpadlo i veškeré napětí. Mně toho nevzrušivého děje a unylého konceptu přišlo (na bezmála dvouhodinový film) až moc, takže v součtu s velmi rozvláčným tempem se mně dostalo nudné kopírky, která možná kdesi přechovávala sourodou myšlenku, třeba kterak vzniká abstraktní cit, jasně, to přece není myšlenka, že, takže někde tam bylo cosi sofistikovaného, jenže jaksi nebyla možnost to objevit. Tedy konkrétně mně se to zrovna moc objevovat nechtělo. Film z produkce Ridleyho Scotta nemá v konečném kontextu moc co nabídnout. Zcela postrádá možnost být extra zajímavým, je-li divák soustavně uspáván jeho stereotypně nevrušivým rázem i éterickým hudebním doprovodem. Závěr je nijaký, určitě to bylo celé utnuto předčasně. Kristen Stewart a Nicolas Hoult svoji zakázanou lásku předstírali zdárně, nicméně film mě v žádném ohledu nezaujal. Vše v něm prezentované se už vyskytlo v různých formách zpracování v žánrově spřízněných filmech, které tenhle snímek předešly. 4/10 ()

Galerie (54)

Zajímavosti (6)

  • Režisér Drake Doremus vymyslel některé velmi zvláštní formy zkoušek před natáčením. Nechal například hlavní herce celou hodinu jen sedět naproti sobě a pořád dokola říkat pouze: "Helo Nia" "Hello Silas". (Masai)
  • Některé scény neměly přesně daný scénář a točily se formou zhruba třicetiminutových sekvencí. (Masai)

Související novinky

Kristen Stewart si zkusí sci-fi

Kristen Stewart si zkusí sci-fi

04.05.2014

Drake Doremus je jeden z mála filmařů, kteří dosáhli uznání již před svými třicátými narozeninami. Režisér, který sklidil velký úspěch na Sundance festivalu s filmem Zamilovaní se i svým následujícím… (více)

Reklama

Reklama