Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Šperky za milióny dolarů ve speciálním voze doprovázeném eskortou jsou na cestě k letišti Bourget. To je začátek rychlé, precizní a efektivní loupeže. Kdo by podezříval velitele konvoje, inspektora Gouviona, že je ve spojení se zločinci? Dělení lupu skončí masakrem. Čím méně přeživších, tím více zůstane pro ostatní. Tato brilantní akce pěkně rozvíří hladiny policejních vod a obzvláště se dotkne superintendanta Josse, který má půl roku před odchodem od kriminální policie do důchodu. Oba jsou totiž staří přátelé ještě z klukovských let. Když je Gouvion nalezen mrtev, Joss nevěří příběhu o nešťastné náhodě a pouští se do vyšetřování na vlastní pěst… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (104)

Šakal 

všechny recenze uživatele

Francouzské krimi ze 70. let pro mě vždy mělo, má a bude mít kouzlo a přiznávám bez mučení: mám pro ně slabost. Tento snímek patří k tomu nejlepšímu, co jsem měl doposud možnost shlédnout. Chytré, vtipné s brilantně napsanými a následně zahranými dialogy a VYNIKAJÍCÍM Jeanem Gabinem jako superintendantem Jossem. Snímek bez hluchých míst, mířící pomalu, ale o to jistěji k velkému finále, kterému rozhodně neubírá nic na kvalitě ani jeho " starší datum výroby " . Parádní podívaná pro milovníky starších krimi, kde se klade důraz na charaktery jednotlivých postav a pomalé tempo vyprávění než na kg vystřílených nábojů za zběsilého akčního tempa... ()

jefff 

všechny recenze uživatele

Ukrutně nudný film, u kterého jsem se po deseti minutách modlil ať už je konec. Nevím proč je tak slavný, děj se vlekl a kromě hlavního záporáka byly výkony herců dost mizerné. Ke všemu si myslím, že děj byl na můj vkus příliš překomlikovaný a přímočarost (alespoň malonko) by mu neuškodila. Jeden z nejslabších filmů co jsem za poslední měsíce viděl a ednu hězdičku dávám za úctu k hlavnímu předsaviteli. ()

Reklama

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Jediné setkání Lautnera a Gabina při filmu nedopadlo moc dobře. Lautner se snažil stylově přiblížit k Melvillovi a pro tento snímek opustil svůj běžný nadhled, což je obrovská škoda. Přitom Gabin měl ohromný komediální talent, stačilo jen mu napsat roli. Paša je vůbec poněkud scénáristicky nedotažen, což u dua Lautner - Audiard a podle námětu Simonina dost překvapí. Dalban byl zřejmě lepší boxer, než herec, takže mě nevyvede z míry, že jeho postava není příliš vykreslena, ale Pousse měl nesporný talent minimálně na své tradiční role darebáků. A když ani jedna z hvězd francouzského filmu, Gabin, nedokázala dodat životnosti své postavě a předvést její alespoň nepatrný vývoj, bude chyba zřejmě někde jinde. Ale jak známo, i mistr tesař se někdy utne. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Film Paša je výpravný a současně dramatický film, kde hlavní roli divizního komisaře Josse opět exceloval herec Jean Gabin, který vyšetřuje několik trestných činů, které se vzájemně proplétají, počínaje loupeží šperků ve vysoké hodnotě, tak vražda inspektora Gouvina, přítele z dětství. Komisař Joss se rozhodne pro použití netradiční metody, poštvat proti sobě obě skupiny zločinců a pro vítěze čeká policejní jednotka… Film je celkově velmi precizně provedený, byť se neodvíjí zrovna v dynamickém tempu. A je to myslím dobře. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Důkladně promyšlený plán, jak zbohatnout a s nikým se nedělit... Drsný příběh z francouzského prostředí, do něhož jsou k překvapení pařížské policie zapleteni i jejich vrcholní představitelé, sází na osvědčené gangsterské metody, chladnokrevného zlosyna a výborný hudební podkres z dílny Serge Gainsbourga. A samozřejmě, na Jeana Gabina, jehož herecká kreace je obdivuhodným psychologickým portrétem muže na rozhraní své policejní kariéry, plně si uvědomujícího fatálnost kontroverzních činů, konaných ve jménu spravedlnosti a zadostiučinění. Závěrem lze poznamenat, že původní dabing (1969) v čele s Vítězslavem Vejražkou a Josefem Vinklářem patří skutečně ke špičkovým uměleckým dílům a je ozdobou tohoto filmu. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • Skladatel hudby k tomuto filmu Serge Gainsbourg v něm hraje zpěváka Émilovy kapely, zpívá šanzon "Requiem pour un con", který napsal jako ústřední píseň filmu společně s Michelem Colombierem. (Snorlax)
  • Ve filmu používají policisté modré coupé Matra M530 s motorem V4, umístěným před zadní nápravou. (Scott67)
  • Ač měl konzervativní Jean Gabin averzi k vulgaritám a stavěl se rezervovaně k faktu, že ne snadno odhadnutelný – skandální, prokletý básník, ale nadaný, nezařaditelný velikán hudby Serge Gainsbourg bude jedním z jmen ve filmu, tedy především a hlavně skladatelem hudby pro film, postupně se sblížili. Zatímco podle scénáře se ve filmu jen letmo a nevraživě oba pozdravili ve dveřích, po natočení této sekvence spolu více než hodinu diskutují o kinematografii, hudbě, literatuře a dalším. Po uvedení filmu do kin odmítnou některé rozhlasové stanice jeho, dalo by se přeložit jako „Requiem za kreténa“, pustit. A je, jako nikoli jediná jeho skladba, ve Francii cenzurována. Gabin nato dojel osobně urazit tehdejšího ministra vnitra a Sergimu Gainsbourgovi napsal: „Nedělej si příliš starosti, bezpochyby se pánové cenzoři cítili terčem tvé písně.“ (AlDelon)

Reklama

Reklama