Reklama

Reklama

Jake Davis (Russell Crowe) se musí po tragické smrti své manželky sám postarat o jejich pětiletou dcerku Katie (Kylie Rogers). Jake je slavný spisovatel, držitel Pulitzerovy ceny, který trpí depresemi a duševní poruchou. Po smrti ženy svádí boj nejen sám se sebou, ale i s výchovou Katie. O 25 let později. V dospělosti Katie (Amanda Seyfried) žije se svým přítelem Cameronem (Aaron Paul) na Manhattanu. Jejich vztah se potýká s problémy. Amanda bojuje s vnitřními démony, kteří ji pronásledují od jejího problematického dětství. Film Otcové a dcery zachycuje vztah dítěte a rodiče, kteří se v průběhu let odcizili. Přes staré křivdy a rány, které během života utržili, se snaží znovu k sobě najít cestu... (Bioscop)

(více)

Videa (25)

Trailer 1

Recenze (194)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Kariéra velikána R. Crowea šla posledné roky výrazne dole, už fakt dlho nemal výrazný hit, ale tu sa ukázal v dobrom svetle. Jeho výkon pripomína ten slávnejší z filmu Čistá duša. Fajn herecké výkony, dobrý príbeh a pekne vykreslený vzťah medzi otcom a dcérou. Jeden z tých normálnych filmov, bez explózií a zeleného plátna. Príbeh zo života, dojemný a dobre zahraný. 80%. ()

Lucjen 

všechny recenze uživatele

Silné 3 hviezdičky. Neobyčajne krásne a citlivo vykreslený vzťah medzi otcom a dcérou. Russell Crowe má jednoducho charizmu, držala som mu palce. Druhá dejová línia s dospelou Katie už však zakopáva. Logika a hlavne reálnosť sa ku koncu úplne stráca a je to veľká škoda, pretože sa na plátne stretli sympatickí herci s veľmi úprimným prejavom a snímok ťahajú vyššie. Námet mal tiež určite väčší potenciál, než konečný výsledok. Hviezdou je pre mňa Amanda Seyfried, ktorá mi dokázala, že vie naozaj hrať, hlavne ak k tomu má priestor a nie postavu typu Sophie z Mamma Mia. ()

Reklama

hygienik 

všechny recenze uživatele

Je to tipicky americké. Krásne nalinkované až do konca, s jasne vymedzenými charaktermi, aby každý pochopil, ktorá je Snehulienka a ktorá zase zlá kráľovná. Amanda a jej mladšie ja hrali dobre, Russel ma naopak štval. Slzopudný dej ma iritoval a preto som bol naklonený dať len 2 hviezdy. Ale faktom je, že objektívny dôvod na to nie je. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Film, ktorý vás dostane kúsok po kúsku, minútu po minúte. Prvá polhodinka sa nemusí zdať obzvlášť strhujúca, postupne sa ale s dejom dostávate do toho a vtiahne vás to celého. Herecké výkony nadštandardné vo všetkých ohľadoch. Russell Crowe už nikomu nemusí dokazovať že je ozajstným pánom hercom. Jeho scény s triaškou sú skutočným prejavom vysokej školy hrania, Russell to už má natrénované od čias Čistej duše. Amanda Seyfried prekvapuje čím ďalej, tým viac a zdá sa, že jej budúcnosť nebude márna. Veľmi ma takisto prekvapila mladá herečka, či dievčatko, Kylie Rogers, svojej role sa chytila veľmi prirodzene a s Russellom tvorila hodnovernú dvojicu otec- dcéra. Len ten skok o 25 rokov mi pripadal trochu priveľa, predsa len Amanda, hoci má sama už 30 rokov, na toľko nevyzerá, no vo filme zobrazuje ženu po tridsiatke. Nesedelo mi to. V každom prípade práve tu som prekvapený, že nedošlo k žiadnym nomináciám na oscara, minimálne za najlepší film, v porovnaní len s takým Brooklynom je snímok o level vyššie. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Je propastný rozdíl mezi jednoduchým a banálním. Jendoduchost je geniálním vystižením podstaty třeba i složitých situací, je průzračná a zakládá empatii a možnost spoluprožití, třeba i něčeho originálního. Banálno je zjednodušením bez porozumění této podstatě. Eliminací na pouhá povrchní a tuctová konstatování. Která jsou nepřesvědčivá. A neumožňují konkrétní spoluprožití. Potíže a duševní hnutí všech postav ve filmu jsou nelogické, nespecifické, nekonkrétní a nijak se nepropojují ani nevyvíjejí s ohledem na rozdílné situace a životní fáze, jimiž postavy procházejí, ani s ohledem na to, co tvrdí, že k sobě cítí. Maniodepresivní pychotické záchvaty otce nemají žádný smysluplný spouštěč, nijak nelze porozumět tomu, co se v něm odehrává a proč. U černé holčičky vůbec není jasné, proč na Katie v parku nakonec promluví, po všech těch iritujících a trapných blábolech o kreslení a o kachnách, které na ni Katie vyplácá, navíc poté, co sama přiznává u vlastní terapeutky, že k nikomu nic necítí, by se dalo spíš čekat, že ta holčička se jen utvrdí v tom, že jí nikdo nerozumí a dospělí jsou nevnímaví užvanění pitomci. Přístup Katiiny nadřízené k dětské psychoterapii je vyloženě debilní (holka ještě nemluví, i když vás chytla za ruku, no tak to není žádný progres, předáme ji někomu zkušenému; později: totální a náhlé odstřihnutí od někoho, komu začala důvěřovat, je pro ni teď nejlepší a je to standardní postup etc.) a film to nijak zvlášť nerozporuje. Dalo by se pokračovat, jak se tam bez solidního podkladu jen kumuluje klišé na klišé a žádný příběh nenese punc osobitosti. Strýc a teta, kteří - opět bez srozumitelných, filmem konkrétně vybudovaných motivací - si chtějí Katie urvat pro sebe, se o to přestanou snažit, protože on ji podvede se sekretářkou, která otěhotní, a ona požádá o rozvod. Ehm. Existuje provařenější klišé? Ale jo, hned v dalším dramatickém zvratu (které lze čekat každou chvíli), jsme toho svědkem. Atd. Navíc i zvolený způsob vyprávění příběhu je příšerně polopatický: nejprve se ve zkratce podíváme, že byla hádka v autě, že se stala nehoda, že jedno tělo se přenáší v černém pytli, že holčička pláče v sanitce, že volá tatínka... A pak střih na dceru s tatínkem doma, na fotografii mrtvé maminky na stolku. A tak to pokračuje dál, jedna linie odkrývá, jak to bylo s tátou a výchovou dcery, druhá, jak se nevyrovnaná dcera stejěn klišovitě potýká s odmítáním být znovu někým milována. Co jednoduššího si lze pro červenou knihovnu vymyslet, že? Na filmu není ani jediný rys, kterým by se z klišé červených knihoven vymaňoval - není mi jasné, jak si tenhle režisér mohl najít cestu na filmové festivaly, ani proč s ním dál ztrácet čas. To není nic proti romantice. Kvalitní romantický film je třeba Cena za něžnost, nebo klidně i Láska nebeská, ale tohle rozhodně ne. Filmy s omluvnou větou "Jsi to nejlepší, co mě v životě potkalo," po níž si hlavní hrdinové jako na povel šťastně padnou do náruče a je to, by měly mít na obalu důrazné varování, že snižují psychickou odolnost a poškozují mentální zdraví. *~ () (méně) (více)

Galerie (150)

Zajímavosti (3)

  • Russell Crowe má, kromě své závěrečné scény, po celou dobu filmu oblečené světlemodré džíny, tričko a košili, místy doplněné buď koženou bundou nebo kabátem. Jiný oděv na něm nevidíme. (funhouse)
  • Natáčalo sa od 15. marca do 9. mája 2014 v Pittsburgu. (Erik7595)

Reklama

Reklama