Reklama

Reklama

Fotograf

  • angličtina Photographer (festivalový název) (více)
Trailer 3
Česko, 2015, 133 min (Alternativní 130 min, Televizní verze: 86+87 min)

Kamera:

David Ployhar

Hrají:

Karel Roden, Marie Málková, Zuzana Vejvodová, Václav Neužil ml., Jitka Sedláčková, Vanda Károlyi, Jenovéfa Boková, Vilma Cibulková, Marika Procházková (více)
(další profese)

Obsahy(1)

V příběhu se vracíme k některým osudovým křižovatkám turbulentního života hlavního hrdiny (Karel Roden), člověka, který je obdařen nejedním výjimečným talentem, živelností a vášní. Všechny tyto vlastnosti mu přinesly slávu i odmítání, lásku i zradu, zástupy obdivovatelů i osamocení. Středem Janova života vždy byly ženy. Ať ty, které pózovaly před objektivem jeho fotoaparátu, nezřídka postavy až pitoreskní, či ty, jež ho obklopovaly v  soukromí. Dcery, manželky, milenky, sexuální přítelkyně, intelektuální obdivovatelky. Jedny nezištně milující a oddané, jiné podváděné a zhrzené, další sdílející s rozkoší jeho bouřlivý život. Ale i takové, které s proslulým umělcem toužily spojit svou budoucnost, posedlé touhou zkrotit jeho svobodomyslnost, sdílet s ním jeho majetek, talent i geny. Exempláře všech těchto ženských typů jsou pikantním kořením mimořádného filmu, který je příjemně hořkou komedií s erotickými prvky. (Bioscop)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (484)

Beastmaster4 

všechny recenze uživatele

Vůbec nesouhlasím s hodnocení zdejší předních bodohoničů, kteří si bodíky nahonily v dobách počátku fungování ČSFD a už vůbec ne s majitelem tohoto webu Pomem....film naprosto perfektně ukazuje na českou fotografickou žumpu a jako fotograf musím uznat, že jsem moc rád za podobný snímek. Myslím, že mistr Saudek rozhodně věděl, do čeho jde a do příběhu měl možnost zasahovat. Hodnocení POMA o tom, že pan Saudek má z filmu ostudu mi přijde hodně mimo mísu, ostudu mají spíše ti, kteří se na něj jako paraziti pověsili a krom toho kolem a kolem další fotografové v naší stoce, kteří žijou jen z toho, že se snaží někoho kopírovat, aniž by měli své vlastní nápady. Snaží se napodobovat techniku a styl, jsou spokojeni s technicky kvalitními snímky na úkor emocí, příběhu a atmosféry. Obdivujeme cvaky fotografů, kteří přístroji za statisíce cvakají ženský, přírodu, zvířata v pralesích, ale opomíjíme prvek umění a vyprávění obrazu....vše je jen technická folie, která překryla to hlavní z tvorby, pocit sebeuspokojení, sdělení a emoce. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Irena Pavlásková se za Fotografa nemusí stydět. Udělala film o Janu Saudkovi pro diváky, on s ní spolupracoval, takže si mohl ovlivnit, co chce a potřebuje, aby šlo ven. Není tu vykreslen jako díl Genu, spíš jako poděs, zodpovědnost nulová, citlivost obrovská, sobeckost často jako nástroj přežití nutná. Sára naznačená jako mrcha, která od začátku manipulovala. Pohled z jedné strany, ale vyrovnám se s tím, tenhle pocit jsem z ní mívala taky. Pro všechny případy je to jen "inspirované". Každopádně to podstatné ... bohémská povaha a talent nejen k focení, ale i k malování a k vyslovení se, potřeba nasávat z lidí a současně být jimi nerad obtěžován, jakási táhlá bolest a příval svalnatých řečí na její obalení ... to ve Fotografovi je a mně se to líbilo, dovedu si klidně představit i Oscara. ()

Reklama

helianto 

všechny recenze uživatele

Jan Saudek je natolik kontroverzní osobností naší kultury, že bych očekávala, že film o něm, nota bene, film, na němž se on sám navíc i podílel, bude působit stejně. Těšila jsem se na barvité líčení života geniálního bouřliváka, milovníka žen, zajímavou sondu do jeho zajímavých vztahů, možná i určité vysvětlení jeho mnohdy skutečně neotřelých názorů na život. Místo toho se mi dostalo zcela nudné a zbytečné podívané, jejímž jediným kladem byla ústřední postava, naprosto geniálně ztvárněná Karlem Rodenem. Ano, Karel Roden byl Janem Saudkem, přes veškerou rozporuplnost, jedinou živou postavou v panoptiku jinak se skládajícím jen z nevýrazných, zcela zaměnitelných, ženských postav. Nevyčnívá z nich jediná. Ani Sára, která je sama o sobě jistě osobností neméně zajímavou a kontroverzní než je Jan sám. Náš světově nejproslulejší fotograf současnosti by si zasloužil mnohem důstojnější pomník… ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Zo života svetového českého fotografa, v podaní skoro svetového českého herca, pre českých divákov Kameňáku. Laciný brak s teroristickou stopážou. Čo mi hlava neberie je, že Saudkovi nevadí, že toto uvidia jeho obdivovatelia z celého sveta od Argentíny až po Austráliu. Jedna hviezda za Rodena, ktorý si to užíva. ()

paascha 

všechny recenze uživatele

Vždycky jsem měl radši Káju Saudka, ale i Jan má své kouzlo. Ovšem pouze v díle. Jinak to asi musí být nesnesitelný kretén, myslící pinďourem i tam, kde ostatní nemyslí vůbec. Film je dlouhý, barevný a od Pavláskové. Roden hraje, až se z něj kouří, ale i on se neubránil klišé a schématickým opakováním, i když vzhledem k ztvárňované osobě to asi byl úmysl. Jinak ovšem oceňuju, že figura nesympatické krávy Sáry byla pojata věrohodně, tedy nesympaticky, blbost JS byla reálně nepodhodnocena a ceckaté modelky opravdu byly velmi ceckaté, ba i prdelaté:-) ()

Galerie (49)

Zajímavosti (17)

  • Spoluautor scénáře Jan Saudek přiznává, že mnoho scén a dějových zápletek je smyšlených nebo upravených. Zároveň však dodává, že některé scény byly tak autenticky přehranou skutečností, až ho samotného z toho mrazí. (ondey)

Reklama

Reklama