Reklama

Reklama

Kmeny


Rap (E03)

(epizoda)
TV spot

Obsahy(1)

Dokumentární cyklus Kmeny, který mapuje současné městské subkultury, představuje třetí odvysílaný díl Rap. Touha překonávat hranice a hlavně limity sociálních tříd, snaha přeskakovat kaskády společenské předurčenosti, lekce češtiny bez doktorátu z jazyka, okázalý konzum jako provokace společenských daností. Přední hudební odvětví dneška jako objekt dokumentárního průzkumu a analýzy životního stylu. Sonda do každodennosti těch, kdo jej ztělesňují a produkují coby zasloužilí i začínající rapeři. Režisér Bohdan Bláhovec pátrá po podstatě současného rapu mezi těmi, kdo mu v Česku dávají jméno. Projekt Kmeny vznikl v koprodukci studia Yinachi a České televize, partnery projektu jsou městské projekty BU2R a Jägermeister. Díl Rap odvysílá Česká televize, ke zhlédnutí bude také na kmeny.tv. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (78)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Rap je v podstatě hrozně legrační. Jakkoliv mám rád některé věci, co v něm vznikají, sledovat ho jako subkulturu je prostě... no legrační, jinak to říct nejde. Ale tenhle konkrétní dokument mě hodně zklamal, zvlášť při bláhovcovském hypu. Jediné, co jsem se dozvěděl, že Vladimír 518 má doma hodně párů bot a často kontroluje na Facebooku, jestli je ještě pořád nonkonformní. ()

Marze odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Pro mě nejdebilnější subkultura ze všech představovaných. Je bohulibé, že se zabývají recitací poezie, byť velmi frustrované. Dřív byli hodně malá skupina, ale tento mor k nám masověji dorazil se vznikem Youtube kanálu ze zdegenerovaných USA. Do prezentovaného klubu Roxy chodím opravdu na jiné koncerty, ale nelze těmto sprostým básníkům upřít sloní paměť. ()

Reklama

mchnk 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Velmi žalostný pohled. V tom nejlepším přestat - věta, kterou si tihle dva týpci, patřící bez diskuze do základů Hip Hop kultury v ČR, před několika 10. - 15. lety žel neřekli. Jeli dál. A najednou zjistili, že v tom už nejedou tak sami, je jich víc a derou se nahoru FUCKT rychle, jé Áa. Už není čas na staré rýmy typu - "nepotřebuju kvéry, děvky ani plnou kapsu prachů...vo tom Hip Hop není, ale možná to znáš z klipů...a od typů - hardcore - ve snu vole, tady je střední Evropa ´seš magor, když si jedeš tady v tom štylu, bacha na to, u nás ´seš tyfel ty toy synku...". Dnes se musí vydělávat. Tlačit se, využít co nejvíce své staré slávy, prohlásit za krále českého rapu, vyžrat si pupek a občas na podiu prohodit pár nesmyslů s primitivním umělým beatem. Čas odvál nejen Orionovo skvělý projev, vyzdvihující hrdost na svou vydavatelskou nezávislost, ale i výborné a textově trefné Vladimírovo odsuzování konzumu. PSH, ač začali někdy v letech ´93 -´94, své první album vydali až v roce 2001 - Repertoár - mimochodem, s Indy&Wichem a LA4 klukem, poslední skutečné hip hopové album v ČR. Po roce 2000 se naneštěstí do České Rapubliky dostala vlna amerického pojetí Hip Hopu - tedy prvoplánová investice, využívající určitých undergroundových prvků tohoto stylu a demagogické určování pravidel a povinností každého hip-hopera. "...Hip Hop je kultura bez hranic..." také Orionovo text. Na úplném začátku devadesátých let měl český Hip Hop skvělou tuzemskou atmosféru, ti kluci to prostě brali jinak než ti nigazz ve Státech, jednoduše na český způsob. Rapovali, skratchovali, malovali a breakovali - dělali Hip Hop. Prvopočátkem všeho bylo seskupení Manželé, kteří dělali rap již v osmdesátých letech - v polovině devadesátých let jim česká scéna vzdala hold remixovanými skladbami. Vladimírem vzpomínané kapely WWW, Coltcha, 6 Polnic - to už je maximální underground. WWW - naprostý český fenomén. Na začátku devadesátých let dělali čistý, český rap, poté přešli k těžké psychadelice a dnes k vynikající elektronice. Stále si ovšem drží nádech undergroundu. Na slovenské straně rozhodně stojí za zmínku Trosky. Tento kraťoučký dokument je obraz totálního rozkladu této scény, kdyby se zde objevil Rytmus, dal bych bez váhání odpad. Z hlediska režijního to také nestojí za nic, ubohý kamerový stalking, kombinovaný s home videem a spousta hluchých míst. Respektuji to, že to zachycuje současnou scénu, ale způsob i celé představení mi přijde tragické. ()

dee-key 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jako sorry ale tohle není dokument. To je záznam z pár koncertů jednoho interpreta a pak jakoby mimochodem je tam ukázaný, že je to dementní pozér i mimo jeviště. A nepíšu to proto, že jsem rap nikdy moc nemiloval a že mi všechny ty rýmy, co v dokumentu použijí, přijdou jako hodně slabý výtvor prvního stupně zvláštní školy, ale prostě proto, že pokud to má být dokument o subkultuře raperů, tak to absolutně selhalo. ()

BlackTom 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Kmeny: Orion. Zameranie sa na subkultúru akosi nevyšlo a tak som bol len svedkom šantenia Penerov strýčka Homoboye a neodolateľných backstageových scén. Zhulená transcendentálna vsuvka "Orel vs. můra, život alebo smrť" ma chytila za srdce a dokým si nedám ďalší šluk, nezabudnem na ňu. Ale teraz vážne, od kmotra českej scény som čakal trochu viac než len pár heroických záberov a žvatlania o nepodstatných veciach. Voloďa našťastie potešil šumnými rýmovačkami. JBMNT. ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama