Reklama

Reklama

Sběratelka

  • Francie La Collectionneuse
Trailer 1

Obsahy(1)

Třetí část šestidílného „cyklu moralit“ natočil francouzský režisér v roce 1967 a poprvé v této sérii zde užil rozměr celovečerního filmu. Jeho hrdinou je pak mladý, sebestředný playboy Adrien v podání Patricka Bauchaua, který přijíždí na prázdniny do Středozemí. A hned si zde, v St. Tropez, najde i objekt letního zájmu. Přitažlivá Haydée s tváří Haydée Politoffové ale není jen tak snadno k mání. Sice je její smýšlení značně svobodomyslné a „sbírá“ muže jednoho za druhým, o Adriena však nemá zájem. Naneštěstí čím více mladíka odmítá, tím více po ní Adrien touží. A není třeba připomínat, že zamilovat se do takovéto ženy může přinést jen slzy a bolest. Lidé jako ona se totiž nemění. Eric Rohmer si za studii destruktivity špatného zacílení při výběru objektu touhy odvezl dvě ceny z mezinárodního filmového festivalu v Berlíně. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (17)

Stegman 

všechny recenze uživatele

Nevím, co si mám o tom filmu myslet. Buď měl vyznít tak, že je hlavní hrdina dětinský a naivní (pak bych to ještě bral), anebo - a podle infa a zdejších komentářů to spíš vypadá na to druhé - bylo míněno všechno to filosofování vážně. (Pokud bylo, tak to tedy potěš.) Ať tak či tak, v kratším provedení by to bylo lepší. Sice jsem se nenudil, ale že bych měl z filmu zážitek, to také ne. Aspoň že ta sběratelka (Haydée Politoff) byla moc pěkná. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Dekadencia, nihilizmus, indolencia a áno aj starosvetská morálka. A keď sa zdá, že vplyv tradícií začína pôsobiť na nymfomanské správanie, vyvstane zrazu pochybnosť: nie je niekoľkodňová sexuálna abstinencia len pascou pre neskoršie úplné ovládnutie partnerových citov a vôle? Takýchto drobných úvah ponúka Rohmer v každom svojom filme za priehrštie. Navyše tak elegantným spôsobom, že až na výnimky ide o skvelé popozeranie toho typu, kde kvalitu filmu a jeho tému istí meno režiséra. ()

Reklama

Karin.Kiss 

všechny recenze uživatele

Radosť. Krásne čistá filmárčina. Pútavý slovný príbeh, zaujímavé charaktery, krásni ľudia a nádherná minimalistická kamera. Filozofické myšlienky o morálke zrkadľujúce život. Najčistejší dôvod konania, ktorým bola prostá nuda. Hlásim sa k rovnakým hodnotám: sloboda, sloboda, sloboda. Atmosféra, ktorá ma dostala. Radosť. ()

hygienik 

všechny recenze uživatele

Rohmer jakožto môj najnovší objav ma fascinuje 1. večnou témou (láska krása, sex a to okolo) 2. výbornými dialógmi, ktoré sú analitické až do špiku kosti a 3. zaujímavými/peknými hercami/čkami. Lenže v tomto filme bolo príliš ťažko intelektuálnych pseudoúvah, proste som sa v tom intelektuálne utopil. A anglické titulky výrazne prispeli k môjmu duševnému vyhoreniu v snahe pochopiť tento film. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Chtěl jsem si po celodenní práci (překlad katalogu spojovacích materiálů) zakouřit a podívat se na nějaký film s omezeným, minimálním nebo vůbec s žádným dějem. Vsadil jsem (celkem správně) na Erica Romera. Panák s likérem s echinaceou to ještě zaokrouhlil. A film? Neztratil se mezitím mezi tím. Kultura svádění (jako téměř vše) prodělala/prodělává v tomto století zásadní změny (není to v rozporu s tím, že Romerův film je z roku 1967 - pro někoho začalo 21. století prostě o něco dříve). Když chceme něco, děláme, že chceme opak toho; když považujeme něco za pěkné, říkáme, že je to škaredé; když něco víme, tak se na to ptáme. A potom se v tom ztratíme tak, že už nevíme co chceme, co je pěkné a co je vůbec žádoucí. A tak se z „laissez-faire“ a "dolce far niente" stává noční můra erotického marketingu a fantasmatického reálna. Pozn. 1: Pokud měl Adrien skutečně v úmyslu prožít dovolenou sám na venkově, aniž by cokoli dělal a na cokoli myslel, předsevzal si těžký, ba heroický úkol. Nakonec ho nesplnil, i když dostal druhou šanci. Pozn. 2: Zajímavá je volba typu hlavní představitelky (Haydée Politoff), jsou její široké boky místem, kde schovává svoji sbírku (včetně vázy a komíhajícího se zapalovače)? Vzpomínám si na jednu básničku galantní francouzské poezie ze 17. století, v níž žena (při přepadení) schovala do své nejtajnější schránky nějaké cennosti, a muž se zlobí, proč tam neschovala i vůz a potah. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (3)

  • Film byl zařazen do festivalového výběru v Cannes a tak režiséra Rohmera zviditelnil. (Hwaelos)
  • Sám režisér říká, že slang, kterým ve filmu mluví postavy je natolik bohatý, že některým dialogům nerozumí. (Hwaelos)

Reklama

Reklama