Režie:
Michal KollárKamera:
Kacper FertaczHudba:
Petr OstrouchovHrají:
Maciej Stuhr, Oldřich Kaiser, Marián Geišberg, Martin Finger, Michal Suchánek, Zuzana Kronerová, Helena Krajčiová, Ladislav Chudík, Timka Csiziová (více)Obsahy(1)
Příběh se odehrává v horkém létě roku 1992, půl roku před rozdělením Československa. Mladý detektiv Richard Krauz se dostává k novému případu – na hřbitově byla vykopána mrtvola kostelníka Kloknera s hřebíkem v hlavě. Krauz zjišťuje, že za jeho umučením stojí bývalá StB a nikdy nenalezený spis zachycující zločiny kněží, na jehož základě StB církev vydírala. Případem posedlý Krauz se vydává napříč rozpadajícím se Československem hledat muže, ke kterému vedou všechny stopy: Rudého kapitána, specialistu na „konečné" výslechy. Krauz však není sám, kdo ho hledá... (A-Company CZ)
(více)Videa (4)
Recenze (405)
Stalo se něco docela nečekaného – nejvíc se mi z celého filmu líbil výkon Michala Suchánka. Dánova předloha je sice překombinovaný brak, ale je příjemně svižná a vtipné průpovídky v ní vyznívají opravdu vtipně. Redukce děje, k níž ve filmové adaptaci došlo, by byla super, kdyby se při ní nerozpadl rytmus vyprávění. Některé indicie jsou odhaleny příliš brzy a jednoduše, jiné pro změnu vůbec. Ty vyzvracené barvy mě osobně moc nenadchly a službu atmosféře ani dobovosti jsem v nich nenašla, ale dejme tomu. Dabing je tragédie. ()
"Keď montuješ traktory, máš veriť ve vedúcu úlohu strany a nie v boha." Já jsem se na Rudého kapitána opravdu těšil, ale on se tak dlouho neobjevoval, že mi mezitím začalo být jedno, kdo a proč zapomněl hřebík v kostelníkově hlavě. Pak byl "hrdina" konečně objeven a ono se kupodivu nic nezměnilo. Stále mi bylo jedno, kdo je vrah, kdo farář a kdo estébák. Já jsem zkrátka ve svém životě poznal dva estébáky a jednoho faráře, což nejsou mé nejoblíbenější profese, a přesto bych radši se všemi zašel na jedno, než bych se znovu musel dívat na Rudého kapitána. ()
Asi mám pro tyhle kriminální thrillery z jalový po převratový doby slabost. Pád komunismu a pomalý nástup kapitalismu zřejmě vytvořil dostatek prostoru solidní divokej západ, akorát že ve středu Evropy. Kapitán solidně šlape na paty podobným snímkům jako Sametoví vrazi, Příběh kmotra a to zejména díky dostatečně hvězdnému obsazení a nezvykle moderní produkci. Lákavé je rovněž téma - náhodná exhumace mrtvoly faráře s hřebíkem v hlavě a následná honba za bývalými agenty STB. Na české poměry hodně brutální podívaná... ()
Miluju tyhle filmy z mafiánského prostředí, kde figuruju ona vyšší entita a určité konspirační magično kolem hlavního vyšetřování. Rudý Kapitán k tomu navíc přidává fantastickou kameru a líbivý střih, který ve mně vytvářel dojem, že nekoukám na československou produkci, ale alespoň podstatně vyspělejší skandinávskou. Výběr hlavní role u nás neznámého polského herce se velice podařila, velice příjemné zpestření. Navíc i ten Michal Suchánek tolik nepřehrává a je cool a Kaiser mě svou fyzičkou velmi překvapil. Nemůžu si pomoct, ale těch dobrých kousků, nebo alespoň těch snesitelnějších za poslední dva roky znatelně přibylo a jsem za to rád...7/10 ()
Zpracování námětu považuju za geniální, depresivní, mrazivý, paranoidní, místy jsem si díky atmosféře vzpomněl na Schulhoffovy kriminálky. Jediný problém mám v tom, že chvílemi filmaři lhali sami sobě a dělali z filmu něco, co popíralo samo sebe. Ano, jedná se mně především o druhou půlku, která má v sobě naprosto pitomé (nejen) akční scény (bitka Kaisera, utěk Kaisera světlíkem ???, záchrana před přejetím vlakem atd. ) . Někdy střih posouval děj úplně mimo vyprávěcí výseč. Naštěstí herecký výkony jsou za jedna z hvězdičkou a když začne hrát temná hudba Petra Ostrouchova, tak se prostě koukáš i když nechceš (výtah). Tleskám za syrovost, depresivnost, kde prim hrají herecký výkony, dialogy a atmosféra a pískám za snahu zalíbit se popcornovému publiku. ()
Galerie (58)
Zajímavosti (28)
- Arcibiskup vo filme je v knihe spomenutý priezviskom Jastrab. Dominik Dán totiž postavy podobné s realitou v románoch šifruje veľmi okato (Mlynská dolina – Pekárska dolina, SIS – ISI, Róbert Remiáš – Róbert Eliáš a podobne). Tvorcovia filmu meno arcibiskupa zámerne vynechali. Ide o postavu podobnú s arcibiskupom Sokolom, ktorý mal koncom 90. rokov aféru s otvorením zväzkov ŠtB, kde figuroval ako spolupracovník. Román a teda aj filmová línia ohľadom spisu ostala zachovaná. (giaruj)
- Film se odehrává v 90. letech, a tak se hodně záběrů na ulici muselo upravovat trikově. (ČSFD)
- V záběrech v čase 01:35:55 a dál, jsou scény natáčeny na vlakovém nádraží v Teplicích v Čechách. (Kudly4)
Reklama