Reklama

Reklama

Film se odehrává během vyhrocených momentů před zahájením klíčových Jobsových prezentací, které měnily dějiny, a to nejen počítačové. Poprvé Jobse potkáváme v polovině osmdesátých let, kdy na trh uvedl Macintosh. Od prvních minut utvrzuje diváky v tom, že legendy o jeho asociálnosti a nesnesitelnosti nelhaly. Je to monstrum, které šikanuje své podřízené za neplnění nesplnitelných příkazů, ponižuje matku (Katherine Waterston) své dcery, jejíž otcovství přes soudní rozhodnutí neuznává, do krve se hádá se svou pravou rukou Joannou Hoffmanovou (Kate Winslet), dokud nedosáhne svého. S ubíhajícími minutami se však z jednorozměrného psychopata stává mnohovrstevná osobnost, kterou budou diváci chápat, obdivovat, ale samozřejmě také nenávidět. Asi jako každou výjimečnou lidskou bytost, která viděla o kus dál, než všichni ostatní. (CinemArt)

(více)

Videa (18)

Trailer 1

Recenze (602)

TeeAge 

všechny recenze uživatele

Dlho som uvažoval nad tým, prečo nie je nikto v Hollywoode schopný urobiť všestranný, nadčasový film o Jobsovi. Po zhliadnutí desiatok hodín materiálu, prečítaní životopisu a po Boylovom filme som musel usúdiť, že to nie je kôli neschopnosti filmárov - je to jednoducho neplnohodnotný materiál. Steve je síce dodnes inšpiratívnou a kontroverznou osobnosťou, ale súčasťou jeho sily je aj kúzlo samotnej značky Apple, ktorú scenáre nedokážu spracovať, a tak nám z neho vždy zostane len obraz človeka, ktorý pólku svôjho života zapieral svoju dcéru, a viedol cholerickým spôsobom najväčšiu IT firmu sveta. Sorkin sa vedomo vyhýba samotným prezentáciám, a sústredí sa len na zákulisie. Vzniká z toho tým pádom síce ľudskejšie drama, ale diváka to strháva do neustáleho stresu, a nemá šancu si užiť tú stránku Jobsa, ktorú všetci poznáme. A to je škoda. Steve je totiž preč, a nostalgická vsuvka by bola dodala filmu to, čo nemá zatial ani jeden z nich... Zase len nadpriemer s dokonalou orchestrálnou hudbou a obrazovým strihom. 80% | Cinestar Anděl Praha, 13.11.2015 | ()

Hild 

všechny recenze uživatele

Velká show Michaela Fassbendera a Aarona Sorkinse, režie Dannyho Boylea ustoupila do pozadí, zkrátka zde na typicky "boyleovské" hrátky nebylo místo. Steve Jobs se Vám bude hodně líbit, pokud znáte všechna ta velká jména a produkty Applu a hlavně, pokud pro Vás něco znamenají. S velkými znalostmi tohoto světa u diváka film počítá. Často čtu srovnávání s Fincherovým The Social Network, ale zatímco ten sloužil jako výborná generační výpověď, Steve Jobs se nám snaží přiblížit osobnost jednoho člověka. Nenudila jsem se, je to dobrý film, ale pro mě bohužel nic víc. 70% ()

Reklama

Kaka 

všechny recenze uživatele

Sorkinovy živelně obratné dialogové pasáže jsou super, stejně jako minimum okázalých gest a absence zbytečného přehršle patetických emocí v příběhu o geniálním člověku, který s nimi pracoval jako bůh a vyjadřoval je velmi sporadicky (resp. sofistikovaně). Podprahová moudra a nenápadné podnikatelské hinty v tomhle "živě" inscenovaném stage příběhu však monstrózně kazí to, že je strašně málo ze široka a že se v něm prakticky nic moc neděje. Kdyby to byl 10ti minutový sestřih z upoutávky na první Mac, výpovědní hodnota bude dost podobná a zážitek ještě intenzivnější, než podobné variace sledovat 122 minut. ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Veľmi dobre spracovaný film o jednom z najväčších géniov Stevovi Jobsovi a o troch životných epizodách, kde sa predstavovali "Macintosh" v roku 1984, NeXT v roku 1988 a "iMac" v roku 1998. Michael Fassbender je v tomto filme ako Steve Jobs absolútne vynikajúci a celú jeho osobnosť mu absoltúne verím. Človek si přitom často hovorí, aký to bol vnútri sympatický a súčasne nesympatický človek. A přitom človek, ktorý je neustále presvedčený o tom, že má pravdu. A toto je veľmi dobre a zaujímavo spracované. Myslím si, že jediné čo som chcel bolo asi trošku viac variability v oblasti scenára... lebo počas všetkých prezentácii jedná s tými istými ľuďmi a viac-menej riešia v troch epizodách podobné veci. Keby mám vybrať svoju najobľúbenejšiu časť, tak by to bola asi prezentácia v roku 1988 na NeXT. Tam som mal pocit, že sme mali aj poriadnú dávku akcie medzi Jeffom Danielsom a Michaelom Fassbenderom. A tie dialogy medzi nimi a napätie bolo vynikajúce. Celkovo som spokojný, že som film videl. Bol zaujímavý, veľmi uveriteľný a ukazuje Steva Jobsa ako skutečného človeka, v ktorom vidíme viac jeho negatívnych stránok, ale nezabudlo sa ani na tie pozitívne. Ak máte radi životopisné filmy a ste osobou, ktorá obdivuje Steva Jobsa, tak si určite tento film pozrite. Budete spokojní. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Vzťahy som chápal, ale všetko ostatné je pre mna španielska dedina. Nie som totiž nerd, počítač som mal až po dvadsiatke, Jobsa si spájam viac menej iba s Pixarom a o tejto kooperácii tento film (pochopitelne) nie je. Takže chyba je v mojom posunutí jednej strany kocky oproti druhej nie o jeden milimeter, ale o meter. Ak by bol takouto formou a s takou inteligenciou nakrútený film o povedzme o Federerovi, ako trikrát nastupuje na finále grandslamu a rieši vzťah so ženou, ktorej vysvetluje, že otcom ich dieťaťa môže byť 28% hráčov v ATP, mohol by to byť v mojich očiach zážitok dekády. Takže Sorkin, napíš aj takúto alternatívnu verziu. Takto môžem obdivovať iba strih, hercov, réžiu no a tak podobne. ()

Galerie (69)

Zajímavosti (24)

  • Sníměk měl původně režírovat David Fincher. Nejdříve chtěl, aby Christian Bale hrál hlavní roli. Ten roli odmítl, protože prý cítil, že by pro ni nebyl ten pravý. Fincher byl později nahrazen Dannym Boylem, protože požadoval honorář ve výši 10 milionů amerických dolarů, což se studiu zdálo moc. (BloodMax)
  • Stretnutie akcionárov sa nahrávalo vo Flint Center of De Anza Community College v Cupertine, v Kalifornii. Na tom istom mieste sa odohralo aj v skutočnosti, v roku 1984. (Gryphon)
  • Hlavnú ženskú úlohu (Joanna Hoffman) získala Kate Winslet, a to vďaka svojmu maskérovi, ktorý jej o filme povedal pri nakrúcaní snímky The Dressmaker (2015). Kate táto téma natoľko zaujala, že napísala scenáristovi Aaronovi Sorkinovi a požiadala ho o informácie k ženskému obsadeniu. Potom mu tiež poslala svoju fotografiu v čiernej parochni, aby si ju mohol v novej úlohe lepšie predstaviť. (classic)

Související novinky

Aronofsky u A24 chystá životopis Elona Muska

Aronofsky u A24 chystá životopis Elona Muska

10.11.2023

Bylo jen otázkou času, než to přijde. Podle nejnovějších informací serveru Variety má pod hlavičkou studia A24 vzniknout životopisný snímek o americkém inženýrovi, podnikateli, multimiliardáři a v… (více)

Z DiCapria bude da Vinci

Z DiCapria bude da Vinci

14.08.2017

Leonardo DiCaprio si konečně vybojoval Oscara, vůbec to ale neznamená, že by opustil ambiciózní projekty. Jeho další rolí by totiž měl být Leonardo da Vinci, jehož si zahraje v adaptaci nové… (více)

Aaron Sorkin chystá režijní debut

Aaron Sorkin chystá režijní debut

09.05.2016

Jen těžko byste v Hollywoodu hledali výraznějšího scenáristu, než je Aaron Sorkin. Autor Západního křídla a Newsroomu napsal i Moneyball nebo Stevea Jobse, hlavně má ale doma Oscara za Social Network… (více)

73. Zlaté glóby - výsledky

73. Zlaté glóby - výsledky

11.01.2016

Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu letos opět udílela Zlaté glóby filmovým a televizním tvůrcům. Se třemi soškami zvítězilo drama REVENANT Zmrtvýchvstání (nejlepší drama, režie a herecká… (více)

Reklama

Reklama