Reklama

Reklama

Manželé a manželky

  • USA Husbands and Wives (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Jeden z nejlepších světových režisérů Woody Allen ve svých filmech již léta mapuje mezilidské vztahy. Pro svoji zatím poslední sondu si vybral dvě manželské dvojice. Jedna z nich na počátku filmu oznamuje svůj rozchod a nechtěně tak zapůsobí jako rozbuška v manželství druhém. Shodou ironických náhod byl film uveden do premiéry ve chvíli, kdy vyšel najevo vztah, který je i v tomto filmu - mezi starším mužem a mladičkou dívkou. V obou případech byl tím mužem Woody Allen. Zatímco ve filmu se v postavě profesora literatury zamiluje do provokativní studentky, v soukromém životě navázal vztah přímo ve své rodině - se svojí nevlastní dcerou. Jak ve filmu, tak ve skutečnosti propukla bouře. Tisk všemožně přetřásal etickou stránku věci, Mia Farrowová, která byla (ve filmu i ve skutečnosti) tou podvedenou, vytáhla na stránkách tisku ke křížové výpravě proti zvrhlému manželovi. Woody Allen tak nechtěně dokázal, že jeho filmy skutečně odrážejí vztahy mezi lidmi, se všemi důsledky z toho vyplývajícími. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (126)

lillien 

všechny recenze uživatele

Na manželské etudy mi přeci jen víc sedí Třeštíková, protože tam je to skutečně realita. Zde se to tváří jako otevřená zpověd, ale hromada keců o tom, jak manželství mnohdy přechází v pomalé zhoubné bujení nespokojenosti, které většinou vyústí v nevěru/y nebo rozvod, mi stejně přijde na opravdu dobré komediální drama trochu málo. Od začátku do konce se dvojice manželů nimrá ve svých pocitech, které pramení z části z přirozeného procesu okorávání vztahů a z části z krize středního věku. Spousta postřehů je opravdu trefných, vtipných, pravdivých..ale asi jsem čekala víc než jen to. Vyloženě nezklamalo, ale ani vyloženě nenadchlo. No alespoň u tohoto jsem se zasmála : (Jack v období manželské krize popisuje, proč zahýbá své ženě) ..“chci si ještě trochu užít, chci ženskou, která mi zaryje prsty do zad a křicí, když ji píchám..nebo se aspoň hýbe!“ ()

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Tohle je naprosto ukazkovy priklad proc nemam rad Woodyho Allena a jeden z jeho nejhorsich filmu. Obcas je sice mozne narazit na film, ktery se mu povede (Cassandra's Dream), reknu si, ze jsem na nej mozna trosku prisny a dam mu ferovou sanci, ale pak prijde neco jako tohle a tim to dorazi. Neexistuje reziser, ktery by byl tak neskutecne repetitivni, trapny a ubohy. Totalne identickych vztahovych bullshitu uz natocil desitky a stejne v tom pokracuje. Kvalitnimu reziserovi staci na 1 tema natocit 1 film, dale se muze posunout dal, rozvijet se, experimentovat, proste se chovat jako umelec, zatimco Woody prevazne toci filmy pres kopirak bez spetky originality jen aby si nahonil ego kvantitou a nabubrelym portfoliem. Ze stejneho duvodu se neustale arogantne obsazuje do roli, prestoze sam moc dobre vi, ze hrat proste neumi. O jeho lacinych a zoufalych scenarich ani nemluve. Nelze se pak divit, ze o nem s radosti vsude tvrdim jaky je to ultimatni ubozak. 1/10 ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Manželé a manželky jsou sarkastickou dychtivostí amerického intelektuálního klauna. Bergmanovské podhoubí ve směsi klaunovy intimní zkušenosti je podáváno po lžičkách klaunových kapek nezdvořilých hrátek ironického škádlení, určené ke koketování Érota s intelektuálně civilizační potřebou newyorského hemžení živůtku. Polodokumentární sametový kabátek dává širší pole působnosti flirtování a nezbednosti poskakujícího klauna, ješitně brání své soukromé nitro a pak nezdvořile útočí a za tichého cinkotu rolniček se pochechtává a jihne. Éros je mocným vládcem lidské podstaty, stereotypy a nešvary manželství jsou proplétány, pokoušeny, motivovány i manipulovány. Klaun tluče do bubínku, prozpěvuje si: Co je to štěstí? Průvodcem klaunovou manželskou ironií je Gabe Roth (příjemný Woody Allen), spisovatel a učitel v krizi středního věku i vlastního manželství. Kritičnost je chabou sebeobranou před osudovou přitažlivostí bláznivého temperamentu života. To si osud vychutnává svůj cynický přívlastek. Hlavní ženskou postavou je Judy Roth (zajímavá Mia Farrow), spořádaně čestná Gabeova manželka, zaměstnaná v redakci časopisu. Pokorná nevinnost ale bravurně ovládá své způsoby k dosažení cílů. Důležitou postavou je Sally Simmons (velmi zajímavá Judy Davis), náročná intelektuálka s intimní vyhaslostí. Přesto je ten náhlý konec nitru tak rozervávající. Významnou postavou je Jack Simmons (zajímavý a sám slavný filmový režisér Sydney Pollack), Judyin manžel, spolu s ní nejbližší přátelé Rothových. Éros vyžaduje uspokojení nutných potřeb a bezprostřední, byť dosti prostoduché, mládí je osvěžujícím elixírem života. Klaun si zlomyslně pohrává. Výraznou postavou filmu je Rain (příjemná Juliette Lewis), mladá a literárně nadaná studentka. Erotická smyslnost si dopřává svou nadvládu nad mužským chtíčem. K výraznějším postavám patří také Michael Gates (zajímavý Liam Neeson), Judyin kolega z redakce i idealistický snílek o touze, lásce a manželství. Proto může být jen lapen. Z dalších rolí: rozkošně bezelstné Jackovo osvěžení života a nová míza Sam (Lysette Anthony), první Jackova tělesná terapie Shawn Grainger (Cristi Conaway), z počátku schůzky se Sally rozpačitější Paul (Timothy Jerome), svérázný a chronicky žárlivý Rainin psychoanalytik Richard (Ron Rifkin), Raininy vřelí rodiče (Blythe Danner a Brian McConnachie), Judyin první manžel (Benno Schmidt), či hlas dokumentárního vůdce a tazatele (kostymér Jeffrey Kurland). Manželé a manželky nejsou vážným kalibrem tklivého newyorského klauna, jsou jeho sarkastickým tancem a intelektuální nezbedností. Příjemně osvěžující ironie oblíbené klaunovy úvahy. ()

Fleur6 

všechny recenze uživatele

Cítim, že v tomto filme Woody trafil klinec po hlavičke a obsiahol k téme všetko, čo mohol a chcel. Páčil sa mi jeho jednoduchý nevnucujúci rozbor, opäť pobavila tá silená intelektuálnosť, ktorú jeho postavy vždy musia mať, pre mňa jeden z jeho lepších filmov. Okrem toho vo mne silnie dojem, že Woody v každom filme a nielen v menovci chce dať najavo radu, ktorou sa riadi - whatever works. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Wudy Allen a jeho rozpitvavanie medziludskych vztahov. Herecke osadenstvo je dobre - samotny Allen, Mia Farrow, Sydney Pollack a Juliette Lewis /Takovi Normalni Zabijaci/, ale zase dostali prazdne tlachacky o medziludskych vztahoch prilis vela priestoru. od tej smradlavej zumpy zvanej NBK herecku Juliette Lewis nemozem ani vidiet, je mi z nej spatne, z duse ju neznasam : 50 % ()

Galerie (27)

Zajímavosti (10)

  • Celosvětová premiéra filmu proběhla 19. srpna 1992 v New York City. (ČSFD)
  • Vypravěč, který dělá rozhovor a ve filmu není vidět, byl návrhář kostýmů Jeffrey Kurland. (don corleone)
  • Woody Allen řekl v rozhovoru, že důvodem, proč zrovna tento film natočil právě tak, jak ho natočil je ten, že chtěl porušit pravidla filmování. Scény ustřihnul v polovině dialogu, používal ruční kameru, ač k tomu neměl žádný důvod, nevadilo mu, když byla hercům vidět boční nebo zadní strana hlavy v některých scénách. Allen právě z těchto důvodů označuje tento film jako svůj nejoblíbenější. (don corleone)

Související novinky

Aero oslaví osmdesátiny W. Allena festivalem

Aero oslaví osmdesátiny W. Allena festivalem

27.11.2015

Přímo v den osmdesátých narozenin Woodyho Allena – v úterý 1. prosince – odstartuje pražské kino Aero přehlídku filmů Všechno, co jste kdy chtěli vidět od Woodyho Allena. Od 20.30 uvede Allenův… (více)

Reklama

Reklama