Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tomáš není společenský typ. Jeho minulost a jeho práce ho uzavřely do osamělé smyčky: na zavolání se dostaví do práce, vyčistí domácnost, většinou zcela o samotě, po práci si vyzvedne výplatu a jde domů – čekat na další telefonát. Nejbližšími lidmi jsou sousedé, jejichž hovory jsou slyšet větrací šachtou. S matkou si pouze telefonuje a shodnou se, že se mají fajn. Jeho stereotyp naruší zmatek v jedné z domácností, kde pracuje. Musí se v ní ukrýt a stane nepozorovaným svědkem rodinného života, na hony vzdáleného tomu, jak žije on sám. Z pozorování cizích životů se stane záliba a ze záliby brzy vášeň. Takhle se jednoho dne dostane do bytu krásné Kristíny a jejího pochybného bratra Adama. Rozhodne se porušit své hlavní pravidlo jediné návštěvy a opakovaně se sem vrací. S každou další návštěvou poznává, že v této rodině není něco v pořádku a pravděpodobně je jen otázkou času, kdy bude muset zasáhnout... (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (58)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Zaujímavý námet, čerpajúci z viacerých viac alebo menej slávnejších predchodcov. Bebjak ako vždy dokáže navodiť tú správnu atmosféru, kde forma zodpovedá obsahu, respektíve tým pádom je to jedno a to isté. Bratislava stále pod mrakom nie je prítulné miesto na bývanie a čističov byt už potom ani náhodou. Proste Blava a jeho byt tu sú obrazom jeho prázdneho, osamelého života. Lenže ani Bebjak si nedokáže poradiť s niečím, čo sa dá nazvať slovenský syndróm a ide o akúsi neschopnosť dosiahnuť európsky festivalový nadpriemer. A nie je to o rozpočte, je to o akomsi skrytom drajve, ktorý nemá nič spoločné s tým, že by mal byť tento film akčnejší, alebo emocionálnejšie vyhrotenejší. Scenár sa mi páči, réžia a herecké výkony tiež, len absencia akejsi výnimočnosti v európskom meradle uberá filmu na pôsobivosti. ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Na slovenské poměry nečekaně zajímavý námět, který mě svým zpracováním upoutal snad od první minuty a nepustil až do samotného závěru. Absolutně jsem podlehla temné atmosféře, dynamice vyprávění a Noël Czuczor se mi skvělým ztvárněním čističe voyeristy z hlavy asi jen tak nevykouří. Jeho výkonem v hlavní roli jsem byla doslova fascinovaná. Nutno podotknout, že Rebeka Poláková mu navýsost dobře sekundovala. Když jsem u těch superlativů, tak k jednomu z nich zcela jistě patří dráždivě nejednoznačný konec. Jak já byla naštvaná i nadšená zároveň. To se mi snad ještě nikdy u žádného filmu nestalo a díky tomu zůstane pravděpodobně natrvalo v mé paměti. (85%) ()

Reklama

curunir 

všechny recenze uživatele

,,ČISTIČ... VIKTOR." __ Zo začiatku som všetkému nie úplne rozumel, dokonca pre viaceré nejasnosti klíčiace z viacerých absentujúcich dialógov uvažoval, že ďalšie sledovanie nadobro odložím. Premohol som sa a všetko to nevypovedané sa začalo postupne vyjasňovať aspoň do takej miery, aby si z toho divák predsa čosi odniesol. Správaniu sa hlavného protagonistu a pôvodu jeho prapodivných záujmov som sa beztak nerozumel. Videl som obdobné diela na podobnú tému a o iných ďalších viem, viaceré ma lákajú propagovanou atraktívnosťou. ,,Čistič" sa v istej miere snažil naplniť takéto tendencie a prirodzene v ňom bolo vidieť snaha o vyššie umelecké ambície, čo vo všebecnosti považujem skôr za neduh našej súčasnej kinematografie. Nie každý vážnejšie mienený film to potrebuje, nie každý scenárista to dokáže adekvátne podať a nie každý režisér to dokáže správnym filmárskym jazykom preniesť na plátno. Nemožno povedať, že by bol film nakrútený rutinérsky, nie je však nakrútený dostatočne nápadito a viacero pasáži stratilo svoj potenciál príliš statickým nasnímaním, kedy dlhé zábery chceli zakryť nedostatočné technické možnosti. Samozrejme, kamera vedela chladnými filtrami vyčariť príbehu atmosféru a hudba s jasnými citáciami klasických diel (Franz Schubert použitý v ,,Barry Lyndonovi") bola zaujímavá, dej sa však poriadne rozbehne až v poslednej tretine filmu a prinesie záver, ktorý mi dlho uviazne v hlave. Takže verdikt: vynikajúci námet vs. slabšie spracovanie s akútnou potrebou prepracovanejšieho scenára. Že to patrí k neduhom slovenskej kinematografie? ...(Nuž, povedzme.) (205. hodnotenie, 22. komentár k filmu) ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Surové bratislavské story. Czusczor je lamačem dívčích srdcí a Rebeka se zase musí líbit každému chlapovi (a to i přesto, že její postava je zbědovaná). Skvělá kamera, která z Blavy udělala humus město, perfektní výrazná hudba. S příběhem je to už horší, jako příznivec erotiky jsem se ale dočkal a stálo to za to. A, taky pěkný cintorín. ()

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Mňa teda Bebjak s touto snímkou veľmi milo prekvapil. Jeho predošlá snímka Zlo (2012) Sa mi, svojim spôsobom, tiež páčila hoci by som mal výhrady ale myslím isi, že z komerčného hľadiska a z rozpočtom takým ako mali sa z toho ani viac vyťažiť nedalo. Tu bolo tých financií viac a je to dosť cítiť.Festivaloví nádych, ktorý, ako vidím, veľa divákov nezaujal mňa naopak práve fascinoval. Bolo to neskutočne agresívne, ako filmy Gaspara Noého, kde mi to miestami vizuálne aj tak troška pripomínalo. Pejoratívne scénky, ktoré si nedávajú servítky pred ústa a znázorňujú bežné životné situácie, ktoré sú tak kontroverzné, a spoločnosťou neakceptovateľné, že sa na nich sami bojíme pozerať. Ja som príbeh (polo)voyeristu Tomáša zožral aj z navijakom. Viac takýchto Slovenských filmov. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (2)

  • Vo filme si môžete všimnúť, ako hlavný hrdina jazdí na bicykli cez tunel. To ale nie je možné, keďže do tohto tunela majú povolený vstup len električky. Navyše je tunel monitorovaný a na jeho konci by ho čakali policajti. (Johnny.ARN)

Související novinky

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

Režisér Čáry se vydal do Osvětimi

17.01.2019

Jeden z nejúspěšnějších slovenských režisérů Peter Bebjak (Čára, Spravedlnost) připravuje nové drama z koncentračního táboru Osvětim. Snímek Správa / The Report se pak navíc možná dočká i americké… (více)

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

Noir Film Festival slaví 5. narozeniny

16.08.2017

Cynismus Humphreyho Bogarta, šarm Roberta Mitchuma, křehkost Lizabeth Scott, rafinovanost Alfreda Hitchcocka, temné příběhy z Mexika, napínavé filmové jízdy noirovými vlaky a standard v podobě… (více)

Reklama

Reklama