Reklama

Reklama

Devadesátník Zev (Christopher Plummer) se po smrti své ženy vydává z pečovatelského domu na útěk a na sedm desetiletí odkládanou cestu za pomstou. Bojuje se selhávající pamětí, ale má instrukce od přítele Maxe (Martin Landau), kterému podává zprávy o misi, v níž potřebuje získat zbraň a najít muže, odpovědného za smrt jejich rodin v Osvětimi a skrývajícího se pod cizí identitou. Zevovo urputné odhodlání ho vede na dobrodružnou cestu plnou neočekávaných zvratů při hledání toho správného viníka. Napětí, otázky morálky a šokujících odhalení v netradičně pojaté road-movie o stínech nacismu. (APK Cinema Service)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (310)

kolda1990 

všechny recenze uživatele

Tak teda jo no...5 hvězd nakonec (za konec) dávám...kdyby šlo dát 4,5 bylo by to lepší, ale tak...když uvážíme věk Ch. Plummera tak je to vskutku obdivuhodné. Příběh velmi zajímavý a poutavý, co si budem povídat téma židů a zvěrstva s nimi spojené jsou prostě svým způsobem fascinující. Naštěstí to nebylo emerické takže závěr brilantní. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Mstitel, který se nemůže spolehnout na vlastní paměť, už tu sice byl, ale Memento je přece jen poměrně extrémní případ. Zev trpí stařeckou demencí a není schopen si zapamatovat ani to, že už je vdovec. Přesto vyráží na svou smrtící pouť vybaven odhodláním a dopisem, ve kterém si může přečíst, co a proč vlastně dělá. Přiznám se, že i když tento thriller uhání tempem devadesátiletého důchodce, po celou dobu se mi líbil. Pak však přišel závěrečný zvrat, po kterém celá hlavní zápletka přestala dávat smysl. Tedy pokud jedné z postav nepřiznáme nadpřirozené schopnosti a nepřesuneme se do žánru fantastiky. Pro mne škoda a hvězdička dolů. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Tu treba do konečného hodnotenia skutočne vyčkať až do samotného konca a nerobiť predčasné súdy. Priebeh deja popravde nie je vôbec objavný, vieme, že starček ide hľadať tú správnu osobu podľa zoznamu štyroch rovnakých mien a tak je zrejmé, že až číslo 4 bude tým skutočne hľadaným. Všetci traja predchádzajúci ale mali zaujímavé povahové črty, pričom vám môže dosť prekážať, že sú poňatí až príliš jednorozmerne a povrchne. Ale opäť treba zopakovať, že si treba počkať až do konca, kedy sa aj rozhodnutie neísť príliš do hĺbky epizódnych postáv zmotivuje. Egoyan asi implicitne poukazuje prostredníctvom dávnej histórie koncentračných táborov aj na minulosť vlastného národa a titulné "remember" zrejme patrí aj tureckej vláde, ktorá nie a nie stále priznať farbu. Ale môže ísť aj o nadinterpretáciu, na to by dokázal zrejme odpovedať iba samotný Egoyan. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Kdyby se někdy vyhodnocovalo, který film potřeboval k naplnění svého děje co nejvíce náhod a šťastných okolností, bojoval by děj filmu Remember o přední příčky. Jako opravdu, že tahle pomsta vyšla víceméně tak, jak byla naplánována, je v podstatě zázrak. Ovšem pokud při hodnocení neuvažuju nad tímto "kritériem pravděpodobnosti", nebo jak jinak bych jej nazval, je ten scénář skvělý. Hilightem návštěva u třetího Kurlandera a pak samozřejmě závěrečné rozuzlení. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Wiesenthalovo centrum eviduje čtyřikrát jméno Rudy Kurlander a pod jedním z nich se skrývá nacistický zločinec. Devadesátiletý důchodce trpící demencí a občasnou amnézií se po smrti své ženy vydává najít toho pravého a pomstít svou rodinu, která zahynula v Osvětimi. Egoyan měl tentokrát dvakrát šťastnou ruku a to jak výběrem tématu, při kterém zkombinoval jakousi road movie s motivy pomsty a koncentračních táborů, tak s volbou herce, protože Christopher Plummer byl naprosto fenomenální. Překvapivý závěr pak korunoval celkový výborný dojem. 85% ()

Galerie (48)

Zajímavosti (15)

  • Film sa natáčal v Toronte, Hamilton, Sault Ste. Mary (Kanada). (Arsenal83)
  • Počas holokaustu sa väzni koncentračných táborov tetovali iba na jednom mieste, a to práve v Osvienčime. Poradové čísla dostali len väzni vybraní do práce. Ostatní väzni, ktorí prišli vlakom a boli považovaní za nespôsobilých na ťažkú ​​prácu – ako deti, mladí tínedžeri, tehotné ženy, hendikepovaní a starí ľudia – boli poslaní priamo do plynových komôr a zavraždení. Plynové komory boli maskované ako sprchy, aby sa predišlo prípadným vzburám. Tieto obete neboli nikdy registrované a nedostali žiadne tetovanie. To je jeden z dôvodov, prečo je dnes ťažké odhadnúť presný počet obetí. (Arsenal83)

Reklama

Reklama