Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Za svůj život napsal 259 povídek, 7 románů, 3 cestopisy a 3 divadelní hry. Jeho plodný život literáta předčasně ukončila choroba, kterou onemocněl díky svému vášnivému a nezřízenému vztahu k ženám. Guy de Maupassant se dožil pouhých třiačtyřiceti let (1850-1893). V počátcích jeho literární kariéry jej vzal pod svá ochranná křídla Gustave Flaubert, přítel jeho matky; znal se s Emilem Zolou, Ivanem Turgeněvěm a mnoha dalšími slavnými spisovateli své doby. Pracoval jako redaktor ve známých novinách Le Figaro či Le Gaulois. V roce 1880 vydal své první mistrovské dílo - Kuličku. Následujících jedenáct let bylo jeho nejplodnějším obdobím.
Režisér Michel Drach obsadil do titulní role filmu známého francouzského herce Claudea Brasseura, který dodal své postavě patřičnou živočišnost, zemitost i noblesu. Film zachycuje osudové kapitoly ze života Maupassanta. V impresionistických obrazech vzpomíná nemocí zasažený Maupassant na své šťastné dětství s matkou a bratrem, první zklamání z lásky a zároveň první nesmělé básnické pokusy. Neustále se mu vrací i vzpomínka na bratra, který byl internován v bláznici, kde později zemřel. Uvidíme předobrazy jeho nejslavnějších postav: Kuličky, Mušky či Miláčka a provázíme tohoto slavného literáta až do jeho hořkého konce, v němž mu zůstal věrný jeho sluha (vynikající Jean Carmet). (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (17)

RonaMidu 

všechny recenze uživatele

na životopisy se vždycky těším,ale tentokrát mě pohled na neustále opakované záchvaty syfilitického šílenství fakt nebavil,naopak..... a vůbec mi to nepřišlo barvité - ani známí herci nepomohli k lepšímu hodnocení,prostě za to,že jsem přes dvě hodiny držela násilím oči otevřené,víc dát nemůžu....a bod je beztak jen za závěrečné defilé,to se mi líbilo asi právě proto,že se dalo tušit,že se blíží konec filmu ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Provokativní, požitkářská, volnomyšlenkářská záležitost, která si potrpí na osobitý styl a nedbalou eleganci. Leč její gesta jsou trochu křečovitá - a svou bezstarostnost jen předstírá. Snad proto, že je trochu chaotická - až zmatená. Jakoby nedokázala udržet pohromadě své neuspořádané myšlenky: Jakoby víceméně kopírovala osud svého smutného hrdiny ... jakoby už dopředu VĚDĚLA, že sklidí jen to, co zasel - tudíž nemůže čekat lásku, náklonnost, ba ani soucit ... od všech krásných žen, které poznal. ()

Reklama

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Dny plné slunce, nevázaného sexu a zábavy postupně střídají stále smutnější chvíle. Vzpomínky slavného spisovatele pomalu odhalují, že za laškovnými hrami se skrývalo hodně utrpení, kterého se ukazuje pořád víc, jak Maupassantovu dříve brilantní mysl rozežírá syfilis. Ze lva salónů a bouřliváka se stává blábolící troska pronásledovaná halucinacemi. Ve zkratce jeho propad z radosti k zoufalství vypráví krátký příběh veselé Mušky a její zoufalý, ale očekávatelný konec. Stejně jako Maupassant se ani ona neohlížela na následky a oba za to tvrdě zaplatili. ___ Je dobře, že film není typický chronologický životopis, spíš ze střípků skládá, co slavného muže ovlivnilo, ať už v dětství nebo v dospělosti. Ale přesto se mi snímek zdál poněkud chladný. Možná proto, že v něm bylo až moc postav a na ně bylo až příliš málo času. ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

Michel Drach by mohl napsat příručku na téma "Životopisný film o velikánovi a jak jsem to celé posral". Další příručku by mohla napsat ta blbá firma, co tvořila dabing. Další příručku by mohl vytvořit opět Michel Drach a nazvat ji: "Měl jsem zajímavé téma, hvězdy po ruce a stejně jsem to totálně posral". Co tím chci říct? Pokud někdo točí film o postavě světové literatury tak rozporuplné, kurevnické a dekadentní a má k ruce Claude Brasseur, Jean Carmet, Miou-Miou, Simone Signoret a takhle to posere, měl by o tom alespoň vydat svědectví. Aby si ostatní dali bacha. ()

quixote 

všechny recenze uživatele

Geniální Francouz v nedbalkách (a často i bez). Barvitý životopis, který místo souvisle vyprávěného děje předkládá mozaiku výjevů ze spisovatelova bouřlivého života. Více než polovina filmu je dost stereotypní - opakuje s jedna smyčka: milostné eskapády-postupující nemoc-flashbacky z mládí. Teprve v posledních 40 minutách dostává film dynamiku: Maupassantova syfilis se dostává do konečného stádia, je nezbytná hospitalizace. Felliniovský závěr – defilé hlavních lidí Maupassantova života – působí bohužel jen jako prázdná exhibice režiséra, výtvarníka a kameramana. Výprava a herecké výkony jsou bezchybné, nahotinky jsou jako vystřižené z Anglického krále, což samozřejmě nemíním jako poklonu. Po druhém shlédnutí ubírám hvězdičku. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama