Režie:
Kurt HoffmannScénář:
Günter NeumannKamera:
Richard AngstHudba:
Franz GrotheHrají:
Liselotte Pulver, Harald Leipnitz, Vivi Bach, Hannelore Elsner, Paul Esser, Erich Fiedler, Monika Zinnenberg, Gila von Weitershausen, Klaus Schwarzkopf (více)Obsahy(1)
Poslední díl spessartské trilogie. Strašidla se vrací z vesmíru a přistávají u zámku, kde naleznou nešťastnou Anneliese (Liselette Pulver). Její snoubenec právě upřednostnil manévry před svazkem s ní. Strašidla nabídnou Anneliese svou raketu, aby ho mohla dohonit. Vinou nehody však putují časem, a ve všech dobách které navštíví, muži váhají mezi válkou a láskou k ženě. (Jezinka)
(více)Recenze (39)
Ještě nedávno měl poslední díl trilogie Spessartských strašidel své kouzlo. Jestli ho má i v 21. stoletím si nejsem tak úplně jistý, ale doufám v to. Samotný díl však působí možná trochu jako samotná epizoda s pozměněnými postavami a několika drobnými změnami oproti původnímu konceptu. Možná škoda, ale nevadilo mi to. ()
Je to dosť prekombinované, zbytočne naťahované a z celej trilógie najviac detinské. Neviem prečo v tých dobách, mal niekto vôbec nápad, týmto detským prístupom zvýrazniť túto sériu. Paradoxne v tej ére nežili zdegenerované náhražky ľudských bytostí, ale asi niekto z tvorcov tušil, že príde doba horšia, ako tá z roku 2067 z tohto filmu. ()
Závěrečná část hudební veselé sci-fi trilogie ze Spessartu má v Liselotte Pulverové milou průvodkyni na cestě do minulosti i budoucnosti. Doba se mění, ale lidé zůstávají stále stejní. Důležité je, že komteska nakonec najde to, co hledala. Pěkné melodie, přiměřená dávka humoru a mírové poselství, které tento originální příběh nese napříč časem, dodává mu na aktuálnosti. Od natočení tohoto filmu vznikla řada dalších, tématikou podobných a jistě i lepších. Třeba Robertu Zemekisovi bylo v době vzniku tohoto filmu 15 let, tak kdo ví, třeba mu byl inspirací k natočení trilogie Návrat do budoucnosti. Ale ať tak, či tak, já mám celou tuto trilogii ráda a to navzdory době, která uplynula od jejího natočení. ()
Je to sice už tak trochu vaření z vody, navíc s částečně novým obsazením, nicméně je tu stále ještě přítomno ono specifické spessartské fluidum pohodové zábavy, která nelpí na logice ani fyzikálních zákonech. Příběh je sice řídký a slouží spíše jako kostra pro několik variací téhož tématu v různých časech, ale na druhou stranu je to vše proloženo řadou vydařených, byť nijak třeskutých, vtípků (trubadůrská soutěž, pás cudnosti) a některých vůbec ne špatných písniček. Své kouzlo má i z dnešního pohledu úsměvná vize budoucnosti. ()
Zlaté časy ponúkajú toho menej, ako predchádzajúci diel, ale to znamená, že ubudlo nielen humoru, ale našťastie aj pesničiek, ktoré som až zas tak v tejto sérii nemusel. Ten suchý humor tu stále je, predovšetkých v epizóde z budúcnosti, ktorá je tak nádherne wtf, že mi nedá, aby som znova nedal Spessartu štyri hviezdy. Nemeckí televízni notorici mali svojskú imagináciu. Zlaté časy riešia partnerské vzťahy počas vekov a konfrontujú s nimi našu stále peknučkú Liselotte Pulver, aby nakoniec pochopila, že môže byť rada, že žije v "dnešnej" dobe. Príjemné zakončenie série, ktorá má dnes už trochu iný dopad, ako v dobe svojho vzniku, ale ten nový pohľad súčasného diváka považujem skôr za pridanú hodnotu. Kúzlo a niektoré fóry ale nezostarli. ()
Galerie (18)
Photo © Constantin Film DE
Reklama