VOD (1)
Obsahy(1)
Příběh trosečníka na tropickém ostrově, obydleném želvami, kraby a ptáky, je zároveň univerzálním příběhem všech zásadních okamžiků v životě člověka. O sebepoznání, lásce, rodičovství i střídání generací vypráví oscarový režisér Michaël Dudok de Wit beze slov, jen s pomocí řemeslně dokonalé animace. (Aerofilms)
Videa (10)
Recenze (127)
Poetický, pomalý film u kterého nepadne ani jedno slovo je zajímavou audiovizuální i animovanou sondou do života. Všechny důležité zlomy života jsou zde zobrazeny jen pomocí hudby a atmosféry, snad proto abychom se jako diváci v klidu vychutnali váhu a důležitost zlomu, které se nám samotným staly anebo stanou. Sebepoznání, láska, rodičovství a generační rozdíly. Čistý symbolismus o kterého vnímavý,melancholicky či citlivý člověk bude sedět jako přikovaný. ()
Spoiler: Trosečník ubije obrovskou červenou želvu, která mu předtím bránila opustit ostrov. Mrtvá želva se promění v ženu. Trosečník a žena se sblíží a za nějaký čas se jim narodí chlapec. Když chlapec odroste, opustí ostrov a rodiče spolu s jinými želvami. Trosečník zestárne a zemře. Dívka se promění zpět v obrovskou červenou želvu a vrátí se do moře. V hlavní roli ostrov a počasí. Dále hrají: písečný krab, lachtan, mnohonožka, racek, zatopená jeskyně, tsunami a jiné želvy. Obrázky jsou krásné, ale i kdyby to bylo o polovinu kratší, stále by to bylo (pro mě) příliš dlouhé. ()
Žena je želva, která muži brání odplout pryč. Připomenutí, že ty nejjednodušší příběhy jsou těmi, která dávají vyprávění vůbec smysl. Červená želva oslavuje prostotu života způsobem, který by se mnou neměl tolik zamávat už jen proto, že byl vyprávěn tolikrát předtím. Jednoduchosti se podobenství podřizuje na všech úrovních. Animuje se bez excesů, v plochách jednoduchých textur a řečí srozumitelných symbolů, s vybranou štítivostí vůči kýči, který v podobných případech číhá za každým rohem. Pro jistotu se zcela rezignuje na slova a skoro i na hudbu. Rejstřík dramat je velmi skromný - dojde jen na ta, která se týkají každého z nás. Animované přitakání mne po osmdesáti minutách opustilo zvláštně vděčného. ()
║Rozpočet $-miliónov║Tržby USA $828,165║Tržby Celosvetovo $4,000,000▐ fakt neviem, prišlo mi to dosť pasívne a nikam výrazne nesmerujúce, táto téma mohla byť využitá tak v 15 minútovom krátkometrážnom animáku a mohlo to byť fajn ale takto no fúha /40%/ ()
Jako kraťas by to bylo velice funkční, sdělení o propojenosti všeho živého se dalo bez potíží vměstnat do pár minut. Svým způsobem je to velmi podobné Playtimu, jedno sdělení v několika variacích. Já vím, že opakování je matka moudrosti, ale bohužel patřím do té kategorie diváků, kterým myšlenku stačí říci jednou, při častém opakovaní na ni zanevřou. ()
Galerie (66)
Photo © Wild Bunch
Zajímavosti (3)
- Timeline: Film byl spoluprodukován společnostmi Wild Bunch a Studiem Ghibli ve spolupráci s Why Not Productions. Vincent Maraval, přeseda Wild Bunch, navštívil Studio Ghibli v roce 2008 a potkal se s Hayaem Miyazakim. Ten mu pustil krátký animovaný film Father and Daughter a požádal jej, aby našel jeho režiséra - Michaëla Dudoka de Wita. Miyazaki totiž chtěl s Maravalem spoluprodukovat režisérův první celovečerní film. Zástupci společnosti Wild Bunch se s režisérem setkali v Londýně a k projektu jej přemluvili. Film si odbyl premiéru 18. května 2016 na filmovém festivalu v Cannes, kde soutěžil v sekci Un Certain Regard. 13. června snímek otevíral festival animovaných filmů Annency International. Ve Francii se film objevil v kinech 29. června 2016. (Hal_Moore)
- Ze Studia Ghibli se na filmu podílelo pouze šest zaměstnanců. (Hal_Moore)
- První film studia Ghibli produkovaný mimo Japonsko. (ganjoman)
Reklama