Režie:
Juraj HerzScénář:
Josef ŠilhavýKamera:
Andrej BarlaHudba:
Bohuslav OndráčekHrají:
Dagmar Havlová, Ilja Prachař, Vít Olmer, Josef Abrhám, Karel Augusta, Václav Lohniský, Jiří Lír, Václav Helšus, Dana Císařová, Emma Černá, Vítězslav Černý (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Pohledná servírka z krkonošského hotelu Bobí vrch Gita (Ž. Veselá) zahyne pod koly auta svého milence, který ji zabil kvůli obavám, že na něj dívka vyzradí nezákonné machinace s valutami. Gitu krátce nato začne hledat její sedmnáctiletá kamarádka Anna (D. Veškrnová). Naivní dívka, která vyrostla v dětském domově, chce původně jen padesát korun, které kdysi Gitě půjčila. Každý v hotelu se domnívá, že Gita prostě odjela za lepším, jak se tu už mockrát stalo. Jenže Anna začne v domnělém odchodu spatřovat řadu nejasností – Gita si například před svým zmizením nevyzvedla drahé boty, které si nechala opravit. Anna využije situace a nastoupí na Bobím vrchu jako pomocná síla v kuchyni. Nepotrvá to dlouho, a bude potřebovat pomoc… (Česká televize)
(více)Recenze (209)
Dagmar Veškrnovou jsem místy opravdu těžce snášel, navíc se mi příliš nelíbil ten velký počet postav, které byly k ničemu, no a za krimi bych celý příběh snad ani neoznačoval. Ale na druhou stranu má Holka na zabití opravdu senzační úvod, skvělou hudbu, několik vtipných momentů a bezvadné pány Ilju Prachaře, Karla Augustu a Václava Lohniského. ()
Všude ptáci jsou, však pár jen hnízd! Herzův pokus o detektivku západního střihu táhne dolů hlavně ne úplně dotažený scénář (nikoliv z režisérova pera) a snaha o komickou stránku, již si prý Herz do scénáře přidal, a která částečně vinou castingu bohužel vůbec nevychází. Leccos o rozdílu mezi ambicemi a výsledným produktem prozradí už úvodní kreslené titulky. Vedle pár pěkných herzovských obrazů tak potěší hlavně mistrovo hitchcockovské cameo s tatarákem nebo rozkutálené barely na silnici při automobilové honičce. ()
Otřesný film, nad kterým jsem již zlomil hůl. Nejprve jsem si totiž myslel, že něco dělám špatně. Že třeba něco špatně chápu, že se mi nemůže "dostat pod kůži". Ale tím to nebylo. Příčina tkví v tom, že příběh je unylý až hloupý. O nějakém krimi příběhu nelze mluvit. Do toho prostupuje svým idiotským hereckým výkonem Dagmar Veškrnová, která je opravdu "na zabití". Jediné co mi tedy utkvělo v paměti positivnějšího, je docela zajímavý a intensivní hudební podklad. ()
Nedávno jsem byl v Krkonoších na dovolené, takže jsem z toho důvodu tenhle film dal, přestože jsem ho měl v hlavě uložený jako ne příliš povedenou detektivku s protivnou Veškrnovou. No, moc jsem se nemýlil, ale zas až tak mě to neprudilo. Vyzdvihnul bych policajta Ilji Prachaře, který mi, nevím čím, připomínal šerifa z Tahle země není pro starý. ()
Pohodový detektivní film pro klidný večer s velmi příjemnou ústřední písní. Veš-krnová hraje (nehraje) skvěle v roli infantilní milé blbky, která jí vždy seděla. Opět perfektní Karel Augusta a Ilja Prachař báječně doplňují jednoduchý, přesto hezký příběh. Žádná propracovaná detektivka, ale spíše klasická pocitovka Juraje Herze, který to prostě umí. ()
Galerie (6)
Photo © Filmové studio Barrandov
Zajímavosti (20)
- Titulky k filmu ztvárnil grafik Jiří Šalamoun se svou manželkou Evou Natus-Šalamounovou. (sator)
- Režisér Juraj Herz si zahrál malou roli muže, připravujícího si v restauraci v Praze tatarský biftek. (rakovnik)
- Další spoluprací dvojice Herz a Veškrnová měl být připravovaný projekt Automatická holka. Z projektu však sešlo z důvodu dalšího z mnoha Herzových zákazů natáčet. (Olík)
Reklama