Reklama

Reklama

Obsahy(1)

K rázovitému valašskému dědovi (František Segrado) přijíždějí na prázdniny vnoučci (Anička Čtvrtníčková a Jáchym Dimov) z Prahy. Zaneprázdnění rodiče (D. Suchařípa a P. Hřebíčková) vysílají děti v dobrém úmyslu změnit jejich virtuální svět internetu, mobilů a tabletů. Na Valašské vesnici totiž vše funguje trošku jinak. Ne, že by tu nebyl signál, ale Ti Valaši zkrátka žijí tak trochu jinak, po svém. Navíc pokud na půdě dědovy chaloupky naleznete zapomenutý poklad, který začne zajímat i zbytek vesnice, máte rázem jízdenku na tajemnou exkurzi historií starého Valašska od jara až do zimy. (A-Company CZ)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (103)

zdenny 

všechny recenze uživatele

Trošku jiný český film, než na který jsme zvyklí. Mně ale sedl. Ano, děj nebyl vlastně žádný a dopisová linka byla spíš o citech. Film měl ale své kouzlo. Nemyslím si o sobě, že jsem hrdý Moravák, ale protože jsem Moravák, občas mě filmy z moravského prostředí potěší. I když jsem z Ostravy, Valašsko mi není cizí a je mi blíž (logicky) než třeba Chodsko. Člověk tak nějak zavzpomíná na známé, kteří jsou odtamtud a kteří tamním nářečím mluví. Postava dědy nám dává upomenout na valašskou svébytnost a i jistou hrdost. Děda v podání Františka Segrada mi byl velice sympatický – takový bodrý starý Valach, který si samozřejmě nade vše váží valašského národního moku – slivovice. Ve filmu se svými malými vstupy blýskli i osvědčení Bolek Polívka a Pavel Čtvrtníček. Mně si film fakt hodně líbil. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Jen další levný, druhořadě působící český film, co nezvládá přemíru témat, která postupně přemrštěně otvírá. A dramaturgicky je úplně mimo. Inu, tři režiséři jsou na jeden film až moc. A každý z nich chtěl evidentně natočit něco jiného, čímž si stanovili kompromis - natočí tři, lépe řečeno nacpou tři filmy do jednoho. Čekáte-li letní prázdninové dobrodružství dvou sourozeneckých "pražátek" vyslaných k dědovi do ValMezu, můžete si odfajfkovat kolonku, pokud vůbec taková existuje. Sourozenci najdou na půdě vzácnou letitou korespondenci svého pra příbuzenstva, což je asi největší dobrodrůžo za celé dvě hodiny. Začtou se do dopisů, čímž se otevře poměrně obsáhlá a rozsáhlá retrospektivní kapitola, v níž jsou divákům popisovány vřelé řádky ze života bábinky, která kupodivu byla všechno, jen ne nadržená, když musela určitou dobu obdělávat hospodářství, aniž by ji obdělával její odloučený manžel. Film v této fázi má tendenci být naučný, neb bábinka nám stihne nářečím sdělit, čím se lidé na venkově bavili na začátku dvacátého století. A pak ve své poslední třetině od toho slovanského naučného dědictví tvůrci upustí, čímž vznikne prostor pro pravou rockovou tancovačku, a dozvíme se, jaká bude pointa kolem nejzajímavější postavy, kterou si střihl Bolek Polívka. Abych to osvětlil, Polívka hraje místního maníka, co je identickým dvojníkem herce Bolka Polívky, čímž si ho celá vesnice dobírá a ho to neskutečně štve. Nenávidí, když je kupříkladu častován hláškami z Dědictví a má dávat autogramy, načež přestal kvůli tomu vycházet z domu. To byl originální a nejlepší nápad scénáře. Polívka měl klidně angažovat tvůrce tohoto filmu k pokračování Dědictví, zde zkušeně dával podrážděného maníka "bohušovských" rozměrů. A to je asi tak všechno. František Segrado v roli dědy je taková castingová hříčka, děti nejsou naštěstí z kategorie otravných parchantů, vykazují i nějakou inteligenci, Anna Čtvrtníčková se ve filmu dokonce shledá se svým skutečným fotříkem, Petrem Čtvrtníčkem. Herci známých jmen nemají moc prostor, film je samé nářečí a dvě hodiny řídce orientovaného a dramaturgicky nekompaktního děje jsou posléze znát. Konfrontace města s venkovem je celkem zanedbatelná. A zklamáním je i pointa související s tím, co děda ukrývá za dveřmi, kam je vnoučatům vstup přísně zakázán. Přidejte si k tomu i lehce odbytou realizaci, kdy nám vykoukne v záběru i nějaké to zvukařovo neuhlídané náčiní. Určitě ale film není žádná velká katastrofa. Má své dobré momenty, jen jich není tolik, aby předčily ty nežádoucí elementy, které se postupně nemile hromadily. 5/10 ()

Reklama

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Jako den a noc....Příběh ze současnosti o prázdninovém pobytu dětí na Valašsku je víc trapný než vtipný. Ale ve chvíli, kdy si děti čtou v dopisem své prababičky Filomeny, se může divák něco dozvědět o životě na valašské vesnici před sto lety a film má v těchto chvílí docela i pěknou poetiku. Škoda, že těchto scén je ve finále o dost méně než těch prvních. Celkově spíše za dvě než za tři hvězdičky, za pěknou závěrečnou píseň "Optaj sa Dědy", ale zaokrouhluji nahoru... ()

Olík 

všechny recenze uživatele

Nevím, nerozumím, nechápu….jsou místa na naší planetě, kde nemají děti co do úst a někdo dá peníze na tohle?????? Chápu, že zřejmě nešlo o žádnou astronomickou investici….i když Polívka nehraje Polívku určitě zadarmo. Nebýt prvních minut, ve kterých mi mihnou „seriózní“ herci Suchařípa s Hřebíčkovou, tak jsem myslel, že jde o nějakou sranda záležitost natočenou partou kamarádu na Youtube. Ale hlavně, že má snímek tři režiséry :D Amatérské od Andulky až po žížalu….ambice až na půdu, sto témat a hovno, hovno, slavný soude. Příběh nula, neherci šílení, herci o nic lepší, děcka bez kouzla, dialogy snad psal ten traktorista, snaha o lokační výpověď působí uměle….ne fakt ne, je mi líto. ()

chelseaman22 

všechny recenze uživatele

Překvapivě svěží film o tom, kterak to chodí na Valašsku. Celkem naivní děda ze svého chřtánu chrchlá nářeční výrazy, které kdejakého pražáka rozhodí tím způsobem, že vůbec netuší, o co, že teda jde. Ale i když jsem téměř ničemu nerozuměl, tak jsem byl potěšen únikem na venkov, kde největším problémem je zapadlý traktor. 66% ()

Galerie (11)

Zajímavosti (3)

  • V historické části je ve filmu ukázána jen pětina hrubého materiálu. Z něj již vzniká i hodinový dokumentární film o starém životě na Valašsku. (Mejlaprod)

Reklama

Reklama