Reklama

Reklama

Přeměna

(festivalový název)
  • USA The Transfiguration (více)
Trailer

Obsahy(1)

Pre šikanovaného Mila (Eric Ruffin) je jediným potešením, keď sa môže zatvoriť do svojej izby a pozerať filmy s upírmi alebo o nich čítať, pretože ho nesmierne fascinujú. Keď sa do domu, v ktorom žije, prisťahuje Sophie (Chloe Levine), začne sa jeho život meniť. Milo po prvýkrát pocíti niečo iné ako utrpenie. Jeho prvá láska ho privedie k novým zisteniam o živote. (Marceloo)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (16)

90125 

všechny recenze uživatele

"Ak nikoho nemáš, nikto ti nemôže ublížiť" spieva sa v pesníčke na konci. The Transfiguration je pokus o akúsi charakterovú štúdiu o ľuďoch, žijúcich bez životnej vízie a o ich sociálnej samote (parabolicky o samote upíra). Isto to nie je klasický upírsky horor. Je to o deckách bez rodičov, ktoré nemajú žiadny ciel a skôr tiež  uvažujú o samovražde, ako ich rodičia. Tento nezávislácky sa tváriaci film nechce íst v ramci nejakeho klišé, čo je fajn. Umelecky roztrasená kamera mi ale pekne lezie na nervy a príbeh tiež nie je moc zaujmavý a za celú dobu sa z miesta takmer ani nepohne. Charakterová štrúdla o chlapcovi, ktorý pije krv podľa kalendára, sa tiež moc nepodarila. O samotárskom, málovravnom hlavnom hrdinovi Milovi, som sa moc nedozvedel a celková emócia od neho, počas celého filmu, sa rovná jednej veľkej nule. Upíri predsa majú emócie. Aspoň tí, ktorých ja poznám. Páči sa mi, že nikto nerieši, že má biele dievča za kamoša černocha. To by na zaprdenom, katolíckom slovensku len tak neprešlo. Škoda, nemuselo byt zlé. 52 % ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Režisérky debut pre "O'Shea" (nie to poleno z "UTD", ktoré by si nezahralo libera ani v okresnom přebore v Slavoji) nemusel dopadnúť vôbec zle, keby sa nevybral cestou pokornej drámy. Nikto, kto siahne na tento snímok by v žiadnom prípade nemal očakávať horor v pravom slova zmysle. Dokonca podaktorí moji "milovaní" by sa mu mali doslova vyhnúť, lebo film bez akcie, je pre nich ako kornútok bez zmrzliny. Ono sa síce nedá vyslovene povedať, že by bol "The Transfiguration" úplne bez násilia v ktorom by sa neobjavilo nejaké to gore, no tie pasáže, typické pre žáner drámy, sú proste (pre mňa boli) príliš ubíjajúce. Na druhú stranu, samotné vyobrazenie príbehu je podané pomerne "realistickým okom", žiadna scéna prehnaná, akoby to všetko bolo "možné". Je to tak medzi dva - tri. No veď vy moje hodnotenie "určite" pochopíte a možno ho aj zmením, keď sa lepšie vyspím - 50% ()

Reklama

honajz2 odpad!

všechny recenze uživatele

Ne, fakt jsem od toho nečekal horor, ale spíš pořádné drama. To píšu pro příležitostné hnidopichy, kteří by náhodou měli problém s mým hodnocením. Skutečně jsem čekal, že by z Přeměny mohl být zajímavý film, ale co jsem proboha dostal? Kravinu totálně odfláknutou ve všech směrech, ale hlavně že se snaží působit strašně (pseudo)umělecky a nezávisle... Rozeberu to. Už v prvních minutách mě vyděsila ta neustále se klepající kamera, která evidentně měla navozovat atmosféru, ale ve skutečnosti vypadala, jako by to točil někdo s Parkinsonem a jediný pocit co navazovala byl ledtak pocit strašné nudy. A takhle to pak bylo celý film. Co se příběhu týče, je - jak už jsem psal - odfláknutý. Čtrnáctiletého kluka Mila šikanují (asi) spolužáci, přičemž za celou dobu nevidíme jediný důvod, proč by se stal terčem šikany. Sám žádné kamarády nemá a s nikým se nebaví. Proč tomu tak je a jestli ho v minulosti komunikace s vrstevníky nějak negativně poznamenala se nedozvíme, proč taky, to by se chudák pan režisér musel pokusit o psychologii hlavní postavy, taková zbytečná věc... No a tenhle klučina rád po nocích bodá lidi do krků a pije jim krev, páč je asi upír. Během filmu zabije pár lidí, ale policie to evidentně vůbec neřeší a po Milovi asi nenašli ani stopy. Jisté, žije v ghettu kde je plno gangů, ale neříkejte mi, že ani u jednoho z případů to nevyšetřovala policie, kor když zabíjel na různých místech. Každopádně Milo potká jednu holku, do které se zamiluje (btw, o té holce se skoro nic nedozvíme), začnou spolu chodit, neustále jí mluví o upírech, bere ji do kina - na Upíra Nosferatu - a té borce až tak po hodině filmu docvakne (když najde Milův sešit se studií upírského života), že se asi o upíry zajímá. Holka je tím pádem buď úplně blbá nebo má hodně dlouhé vedení, že jí vůbec nic nedošlo. Víc se v tom filmu - kromě toho hloupého "zvratu", který se zvratem ani pořádně nazvat nedá - nestane. Ani těm svým šikanátorům se nepomstí, prostě jde jen o rádobyhlubokou romantiku. Příběh? Neexistuje. Psychologie postav? Neexistuje. Atmosféra? Neexistuje. Nějaké napětí? Neexistuje. Nějaké sympatie k postavám? Ani náhodou. Nějaké poselství či hlubší myšlenky? To už vůbec. Chtěl tím vůbec režisér něco říct? Hm... ne! Jako ano, klišé se to vyhýbá, ale fakt to mám jenom kvůli tomu hodnotit kladně? Navíc těhle jiných pohledů na upíry vzniklo v poslední době dost, jmenujme třeba Ať vejde ten pravý (který se Přeměna snaží zkopírovat do jakéhosi pseudouměleckého paskvilu), jak švédský originál, tak americký remake, nebo taky Přežijí jen milenci a v rámci nezávislých hororů by se určitě ještě něco našlo, tudíž proč to kvůli domnělé originalitě nadhodnocovat? Upřímně mě tenhle film naštval. Hraje se na něco, čím nikdy nebude a dělá to tím nejprotivnějším způsobem ze všech. Naprosto zbytečný film, navíc strašně špatně natočený. A herecké výkony bych moc nechválil, když tu ústřední dvojice má neustále jeden typ výrazu a dialogy mezi nimi jsou jak od random dvojice emařů. Holčina se dokonce i řeže, takže to srovnání je více než přesné. Původně jsem chtěl dát alespoň slabou hvězdičku za slušnou hudbu, ale ten film je jinak ve všem naprosto špatný a já fakt nechcu ani trochu podporovat tyhle pseudoarty bez myšlenky nebo čehokoli zajímavého a inovativného. Takže dávám lepší odpad! a klidně na mě nadávejte. A ne, psychologický ten film fakt není ani trochu. () (méně) (více)

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Stmívání? Upřednostňuju Ať vejde ten pravý. New York mladého systematického "upíra" Mila není městem Woodyho Allena, nýbrž vybledlým rumištěm zapleveleným reklamami na právníky, úvěry, smetišti, sklepy, obydlený gangy, poldy a citově deprivovanými rozkuřovačkami. Lovištěm obětí, které hrají roli v plánu útěku. Tranfiguration nezapírá, že povlává jako cár vyšisovaného filmového plakátu na haldě obrovské tradice žánru. Dokonce investuje do ujištění, že její pojetí vampyrismu vychází z popkulturní tradice spíš než z transylvánských ruin. Film pokládá doslova i v přeneseném smyslu tezi, která v souvislosti s upírským žánrem a dalšími hororovými žánry visí ve vzduchu odedávna: Ať uděláš cokoliv strašnýho, je to hovno v porovnání s tím, co se venku děje, prohlásí Milův obamovsky vyhlížející bratr Lewis. Únik do světa absolutního zla je v porovnání s hrůzou nízké každodennosti úlevou a povznesením. Vampyrismus je alespoň něco, nemluvě o tom, že oproštěn od nechutnosti pití lidské krve je celkem cool. Psychologizaci upírství posouvá Michael O'Shea na hranici, za níž už žánr prostě není. Chabý únik do lásky, jímž se Milo pokouší své upírské řádění posvětit, vyznívá na prázdno. Společně s formální příbuzností s různými nedávnými identitními studiemi jako jsou Plážoví povaleči, Moonlight nebo třeba i zajímavě podobný, postarší van Santův Paranoid park podává Přeměna znepokojivou zprávu o zmaru, který těžko učinit bezútěšnějším. ()

Marceloo 

všechny recenze uživatele

Pre mladého a šikanovaného Mila je jediným potešením to, keď sa môže zatvoriť do svojej izby a pozerať filmy s upírmi alebo čítať o nich, pretože ho nesmierne fascinujú. Keď sa do ich blízkosti prisťahuje Sophie (Chloe Levine), začne sa jeho život meniť. Po prvý krát pocíti niečo iné ako utrpenie. Je to jeho prvá láska, ktorá ho privedie k novým zisteniam o jeho živote. - Velmi zaujímavý pohlad na Vampire tématiku v tomto režijnom debute. Má to svoje nerozlomné tempo, pri vraždách si to drží zvláštnu decentnosť a charaktery sú zahrané aj napísané tak, že sa s ich situáciou dá zžiť. Hororových fanúšikov určite poteší obrovské množstvo odkazov na tento základný hororový subžáner, ktoré sa presúvajú od úplne najstarších hororov s upírmi až po významné moderné horory v tomto subžánri. Podla mňa sa to oplatí vidieť, ale divák bude musieť akceptovať pomalý dej a občasný pocit toho, že sa jedná skôr o dramatické vyrovnávanie sa s prechodom do dospelosti než o horor o upíroch. + Larry Fessenden + herec z Hatchet II, Sharknado 4: The 4th Awakens a Cell + herec z Deliver Us from Evil ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama