Režie:
Quentin TarantinoScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Robert RichardsonHudba:
RZAHrají:
Uma Thurman, Lucy Liu, Vivica A. Fox, Daryl Hannah, David Carradine, Michael Madsen, Julie Dreyfus, Čiaki Kurijama, Sonny Čiba, Gordon Liu, Michael Parks (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Bývalá členka špičkového zabijáckého komanda sa rozhodne navždy skončit s minulostí a vdát se. Její svatební den se však změní v krvavá jatka. Bývalý šéf Bill zaútočí s úmyslem ji zabít… Všichni si myslí, že je mrtvá, mladá žena však šťastnou náhodou vražedný útok prežije, jen upadne do kómatu. Po pěti letech se vrací z temného prahu smrti s jedinou myšlenkou: pomstít se všem, kteří jí ublížili, bez ohledu na to, co je k tomu vedlo. Všeho schopná hrdinka, která si říká “Nevěsta”, musí nejprve zjistit, kdo je proti ní a jestli existuje někdo, kdo by stál na její straně… U upraveného domku v rezidenční čtvrti zvoní mladá žena. Otevírá jí další mladá žena černé pleti. „Černá mamba“ si přišla vyřídit účty s jednou členkou komanda, které kdysi zmasakrovalo na svatbě celou její rodinu a další svatebčany. Ona sama přežila po poslední Billově kulce a čtyři roky pak strávila v kómatu. Nyní se mstí. Vernita Greenová z komanda Zmijích zabijáků, dnes počestná paní Bellová, manželka lékaře a matka čtyřleté dcerky, brzy nato umírá. Pokusila se Černou mambu zbaběle zastřelit, přestože si právě domluvily schůzku, při níž se měly čestně utkat v boji… Černá mamba má seznam celkem pěti lidí, které chce zabít. Mstí se nejen za sebe, ale i za své nenarozené dítě, o které při masakru přišla. Vernita Greenová je její druhou obětí. První – O-Ren Ishii – přišla na řadu o něco dřív… O-Ren Ishii je obávaná a proslulá nájemná vražedkyně. Jako malá dívka byla svědkem toho, jak byli zabiti oba její rodiče. Ve dvaceti letech se s ní stala nemilosrdná mašina na smrt. Mezi jejími hlavními pomocníky jsou advokátka Sofie, původem Francouzka, a zejména teprve sedmnáctiletá, zato mimořádně krutá Gogo. O-Ren Ishii figuruje na prvním místě seznamu smrti, který sepsala Černá mamba. Ještě než se za ní vypraví, musí si obstarat dobrou zbraň… Navštěvuje ostrov Okinawa a na něm jistého muže jménem Hattori Hanza, proslulého výrobce samurajských mečů. Přestože už nové zbraně dávno nevyrábí, pro Černou mambu udělá výjimku. Musí si ale měsíc počkat. Přesně tak dlouho trvá výroba meče „na škodnou“, který se nikdy neunaví. Teprve potom se může Černá mamba vydat do Tokia a vyhledat nebezpečnou ženu, jejíž přezdívka v zabijáckém komandu zněla Korálovec… (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (1 389)
Čisto vizuálna a akustická fashion-žranica s farebne promenlivou paletou nálad. Ale je zcestné hodnotiť ju samostatne. Prvá polovica je trochu bez šťavy, zatiaľ čo pri tej druhej som nedýchal. Teoreticky by v duchu druhej polovice mal začať sequel Volume 2. Ak začne, potom som naozaj zvedavý, aké bude vyvrcholenie celej šou. Ak to skutočne bude ešte ďalej gradovať, ako z trojhodinového celku z toho vzíde geniálne dielo. Verím, že sa tak stane. A kladiem si kľúčovú otázku: Je vôbec možné, aby sa z tak jednoduchého námetu dala natočiť tak efektná a coolová filmová seansa? ()
Záměrně jsem jedničku nehodnotil a čekal na dvojku. A když jsem ji teď konečně viděl, stavím se paradoxně k první části ještě mnohem kritičtěji než předtím. Nedostatky se nejen nevysvětlily, ale naopak mnohem více prohloubily a existence Volume 1 jen sráží geniální Volume 2. Postrádá funkční charaktery, opravdové postavy (a motivace) a jedinou scénu, která by nás donutila s Nevěstou opravdu citově sympatizovat (nejen proto, že dělá s mečem "cool věci"). Pořadí kapitol je přinejmenším pofidérní a většina scén jedničky z celkového pohledu nakonec opravdu zůstává jen obyčejnou manýrou (celá animovaná sekvence) a navíc často mizerně režírovanou a napsanou (úvodní sekvence u Vernity, úvodní část u Hattoriho Hanza). I krvavá sekvence s "Crazy 88" ve srovnání třeba se Zatoichim působí jako nedomrlý příbuzný... Volume 1 se musí přiznat, že má docela dost slušné tempo, díky kterému působí mnohem kratším dojmem (vlastně je to jeden z nejrychlejších filmů, co jsem kdy viděl) a ani na potřinácté mě nijak nenudilo a bavil jsem se dobře, nicméně kdyby se těch pár geniálních částí (probuzeni v nemocnici, Buck, a důležité Hanzovo předání meče) přestěhovalo do Volume 2, vůbec by jednička nemusela vzniknout._______________ No tak jsem se na film po půl roce opět podíval, tentokrát v japonské verzi bez otravné černobílé cenzury a s některými záběry navíc... Absence černobílé barvy tomu přece jen pomohla a závěr tak působí mnohem zajímavějším dojmem, ačkoli stavba filmu je pořád stejně problematická. Ale bavil jsem se přes všechny výtky slušné, takže nakonec ty 4* dávám... ale jen japonské verzi ;) ()
Několik let po odeznění nesnesitelného hypu je z Kill Bill podívaná, která ve vícežánrové akci dodnes nemá obdoby. Jakkoli byl Tarantino po mediální stránce právě v tomto období někdy až otravný, cit pro tempo pomsty, soundtrack a vedlejší postavy byl takřka dokonalý. A když se objeví Hattori Hanzo a já spolknu všechny dřívější předsudky, nezbývá než dosadit pátou hvězdu. ()
Zapomeňte na to, že uvidíte další "tarantinovku". Žádné pro něj typické hlášky, či přehršel absurdních situací. Jednou z mála ozvěn jeho prvních dvou filmů je absurdní scéna z nemocnice, kdy "Buck přijde na fuck" a potom jeho oblíbené řazení děje do kapitol. Místama mně film emočně sejmul, místama jsem si v duchu říkal "To snad Tarantino nemyslí vážně? Tohle mu máme sežrat?" Ale po celou dobu jsem ani nedutal a seděl v křesle jako zařezaný. Jsou tu scény, které mají velmi magickou atmosféru. Zejména závěrečný souboj v zasněžené japonské zahradě. Lucy Liu v bílých šatech a pantoflích, padající vločky a v kontrastu s tím žlutý oblek Umy Thurman. To vše krásně nasvícené a do toho zajímavý zvuk vodní pumpy. Nebo např. moment, kdy se při jednom z bojů náhle změní pozadí na modrou plochu s černými rámečky a před ní pouhé siluety bojovníků je velice působivý. Kill Bill obsahuje tolik audio-vizuálních vjemů, že ta hodina a půl úplně stačila. Dějově je to sice plytké (při závěrečné větě jsem měl pocit, jako bych slyšel útržek z nějaké telenovely), ale forma zde drtivě vítězí nad obsahem. Tarantino dokázal z provařeného žánru a nepříliš originálního námětu udělat velmi působivou podívanou. Uvidíme při Volume 2, jestli mu to vydrželo.....PS: Nutno sledovat v ŠIROKOÚHLÉM formátu!!! S ořezem na TV tenhle film HODNĚ ztrácí (viz. Nova dnes). ()
Je zde přítomna jistá dávka nadsázky a typicky Tarantinovského humoru, nacož musí divák přistoupit hned v úvodu, jinak bude zážitek z filmu prachmizerný. Tarantino pevně vede otěže filmu a režíruje tak, jak chce on, což je samozřejmě na výsledku znát. Celý film se nese ve vynikající atmosféře, kterou umocňují skvěle vyladěné exteriéry a brilantně prokládaná hudba. Všechny filmové prvky splňuje Kill Bill na sto procent. Přesto se může stát, že si k němu konzervativněji laděný divák nenajde cestu a film se mu nezalíbí. Velice zajímavé bylo rovněž sledovat Umu Thurman, která kvůli této roli prošla tvrdým tréninkem a je to skutečně vidět. Tarantino si hraje s obrazovou kompozicí, dobře staví dialogy a celkově film spíše zaujme přehršlí různých odkazů a vychytávek, než základním poselstvím jako takovým, které je vpravdě jednoduché. ()
Galerie (173)
Photo © 2003 Miramax
Zajímavosti (159)
- V časech 01:24:16 a 01:26:23 zazní „Wilhelm scream“. (OJan)
- Členové Šílené osmaosmdesátky si dělají legraci, že majitel Domů modrých listů je podobný Charliemu Brownovi. To je postavička z amerického komiksu "Peanuts" od autora Charlese M. Schulze. Zmíněná podobnost je odkazem především na barevnost oblečení. Charlie totiž nosí žluto-oranžový svetr s černým klikatým podelným pruhem a majitel restaurace má kimono v podobných barvách. (KillHurt)
- O-Ren Ishii měla původně být čistokrevná Japonka, ale Tarantino se rozhodl postavu upravit poté, co viděl Lucy Liu v akční komedii Tenkrát na východě (2000). (NIRO)
Reklama