Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cheryl dostane od tajemného muže lístky na film do nově opraveného gotického kina a vezme s sebou kámošku Kathy. Z diváků se tam ale postupně stávají vraždící monstra. (Netflix)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (183)

Gorehound 

všechny recenze uživatele

Pamätám si, ako som na ten film fascinovane hľadel, keď sa ešte nedal zohnať inak ako na kazete s rychlodabingom. Som rád, že kúzlo sa nestratilo ani po x-tom pozretí na blu ray, a nebolo to iba nezohnateľnosťou filmu. Neskutočné praktické efekty, myslím, že Stivalletiho vrchol. Wau, premeny na démonov aj gore efekty sánka dolu. Ďalej perfektný príbeh, ktorý vysvetľuje len toľko koľko je nutné a ostatné necháva na predstavivosti diváka. Nakrútrené je to krásne, množstvo nápaditých záberov, farebných ladení ako od producenta Argenta. Proste nápaditosť, ktorú by sme potrebovali aj do dnešnej doby, právom legendárna klasika v super prostredí kina a priľahlého Nemecka(hudba poplatná dobe tiež utkvie v pamäti), ktorá sa dá stále s nadšením pozrieť znova a znova. ()

Sabrewulf 

všechny recenze uživatele

V dětství to byla jedna z mých srdcovek, ale po letech je z toho studená sprcha. Jasně, už tehdy jsem tak nějak podvědomě dokázal trošičku rozlišit to, že Démoni a Pátky 13tého nepatří mezi stejnou kvalitativní sortu jako třeba Věc nebo Moucha, ale pořád jsem teď očekával aspoň neškodné béčko. S hrůzou jsem zjistil, že to nemá daleko k braku. Začnu nejprve pozitivy. Masky a gore jsou parádní, o tom žádná. Ty démonské ksichty působí odporně a strašidelně pořád. Hudba taktéž suprová, nejen songy ale i původní theme. A do třetice - strašně moc mě fascinuje koncept, prostě ta základní dějová kostra nalákaných lidí do uzavřeného kina, ve kterém jede film v "real time" módu. Nic objevného, ale rozhodně ne tuctové. A za to jsou všechny ty hvězdy. Jenže pak je tu něco, co celý film totálně pohřbívá. --- Herci. Jako já nevyžaduju nutně v hororech výkony Džeků Nicholsnů a Toníků Hopkinsů, ale naprosto ochromen jsem zůstal při zjištění, že tady se hraje na úrovni filmů Bruna Matteiho. Pokud jste někdy viděli nějaký z jeho "skvostů", pak víte, že sledování herců v jeho filmech už přímo fyzicky bolí, či minimálně vyvolává salvy smíchu. A to je přesně tady -  typ hraní, kdy herci všechny úkony dělají jakoby na povel. Za zmínku stojí třeba hádka feťáků kvůli rozsypané droze. Za naprostý herecký koncert však považuju scénu, ve které hlavní hrdinové hledají jiný východ a narazí na místnost někde na půdě, kde jsou jen samé zdi. Statický záběr - chlapi stojí uprostřed scény, ženské rozeseté po okrajích. Beze střihu následuje toto: Hlavní hrdinka naběhne doprostřed a "na povel" začne hysterčit, druhá ženská naběhne doprostřed a "na povel" začne hysterčit, třetí ženská naběhne doprostřed a "na povel" začne hysterčit. Grandiózní. Celou tu ochotničinu pak ještě několikanásobně umocňuje naškrobený dabing/postsynchrony tolik typický pro osmdesátkové italské horory, kdy je ta angličtina pronášena s extrémně uhlazenou artikulací a bez jakýchkoliv ruchů jako echo apod. ("Dímns, instruments of ívl"). Těšil jsem se aspoň na kombo "motorka - katana - Accept", přičemž taková kombinace snad ani nejde pokazit a přece - namísto toho, aby scény byly uzpůsobené písničce, ve výsledku je to jen, jakoby jste si do libovolné akční scény v jakémkoliv filmu pustili libovolný nářez a čekali, jestli se něco z toho chytí. Navíc tam není ani žádná odezva ve stylu: seknutí - ruka pryč, seknutí - hlava pryč... Namísto toho jen máchání katanou zblízka. Ta scéna, na kterou jsem se prakticky celé roky těšil, mě zklamala neskutečně. Kdyby byl song alespoň celý, jenže on je nevhodně utnutý fade outem při kytarovém sóle, což je k danému dění na obrazovce tak brutálně mimo, až jsem se zařezával do křesla. Studem samozřejmě. Pak tu máme i hloupoučké chování postav, např. feťáci vlezou bočním vchodem do kina, dojdou k hlavnímu vchodu a když vidí, že se tam dělo něco nekalého, řeknou, že musí najít východ ven a jdou hledat všude možně, jen ne tam, odkud přišli. Film, jež by hrozně moc potřeboval remake, ale s tím, že se zachová stejná podoba bubáků (víme, jak dopadl Evil Dead). Normálně jde o parádně nechutnou podívanou, jakmile se ale začne mluvit/hrát, padá neskutečně na hubu (i v rámci nostalgie). P.S: Zařazení feťáků do děje jsem vůbec nepochopil, nemělo to tam vůbec žádný vliv, protože dveře kina se stejně dokázaly otevřít samy od sebe. P.S.2: Smáš évryfing! Smáš évryfing! Smáš évryfing! () (méně) (více)

Reklama

Karamanlis 

všechny recenze uživatele

Poctivá talianska filmová mäsiarčina zo zlatého hororového obdobia 80. rokov s ktorou sa vďaka nekvalitným pirátskym videokazetám, na ktorých bol film nahratý častokrát len v originálnom jazyku či s jednohlasovým viac než pochybným dabingom mali možnosť dostať do kontaktu aj hororoví nadšenci v našich končinách. Pravda, ak patrili k tým šťastlivcom, ktorí mali prebytočných 20 litrov, v tej dobe nevyhnutných na zakúpenie dvojhlavového tuzexového videa alebo mali náhodou známeho vietnamského šmelinára... ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Toto je jeden z tých filmov, vďaka ktorým som prepadol kúzlu horrorového žánru. Desiví "Démoni" vyčíňajúci v priestoroch kina. Dario Argento napísal skvelý, jednoduchý scenár, ktorý bol pod vedením talianskeho režiséra Lamberto Bava výborne spracovaný. Hustá atmosféra, podarené ľakačky, hrozne hnusné masky, nechutné gore, komponovaná hudba Claudio Simonettiho a energický rockový soundtrack. Nikdy nezabudnem ako mi z toho behali zimomriavky po chrbáte. Výborný horror. ***** ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Námět by to byl velmi zajímavý, ale realizace místy dost pokulhává. Šlo samozřejmě jen o spršku kvalitního gore a hudby, ale pár logických (možná až wtf) nedostatků nemůžu omluvit. Při vypnutí mozku se ale na Démony dá s klidem dívat a musim říct, že jsem se docela dobře bavil. Na některé scény budu ještě dlouho pomatovat (např. jak se démoni vynořují ze schodů, což je ostatně vyobrazeno i na plakátě k filmu), ale nějaké větší kvality tomuto italskému snímku přiznat opravdu nemohu. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (15)

  • Film vznikl současně v anglické i italské verzi. Ty se od sebe zásadně liší ve zvukové stopě. Mezinárodní anglická verze sází více na efekt – zatímco italská verze pod řadou scén nemá dialogy ani ruchy a v lekačkách sází na klasické orchestrální prvky italských hororů, anglická verze takřka permanentně tlačí ponurou atmosféru přízračnými tóny. Obě verze mají stejnou původní instrumentální hudbu i většinu převzatých písní, ale minimálně ve scéně, kdy diváci utíkají z hledištěx obsahují obě odlišnou píseň. (JFL)
  • Natáčelo se také v klubu Goya v Berlíně. (Chatterer)

Související novinky

Reklama

Reklama