Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Horor
  • Sci-Fi

Recenze (1 147)

plakát

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024) odpad!

První díl byl pro mě pouze nudná prázdnota, druhý už je ale totální průser. Hned na začátku mě neskutečně iritovala věc, kterou sice lidi kritizovali už u RM1 a já tam k tomu byl shovívavý, tady mě to ale už bilo do očí fest a tím mám na mysli humusácké rozostření obrazu, které bylo už v Army of Dead. Zas naprosto nepochopená hloubka ostrosti, kdy je hlavní postava ostrá a všechno kolem ní odporně zamlžené. V jedné scéně je dokonce pozadí rosostřeno ve tvaru rybího oka (proč, proboha?!!!) a během dialogu dvou postav se při každém střihu objevuje a mizí!! Těžká profesionalita. Když přišla scéna se zpomaleným sklízením obilí, kysele jsem se usmíval. Když se po scéně na vesmírné lodi přeplo na další zpomalené sklízení obilí (a mlácení cepem), řehtal jsem se s hlavou v dlaních a když pak po další scéně na vesmírné lodi přišla scéna se zpomaleným zpracováváním obilí, veškerá sranda mě přešla a já si uvědomil, že Snyder je nadobro v hajzlu. On se prostě snaží divákovi vnutit ultradůležitost daných scén, které ale k důležitosti nemají žádný pevný základ. To jsem ale ještě netušil, že přijde scéna, ve které vesničanka našim sedmi statečným rozdává vyšívané dečky a ke každému hrdinovi má proslov jako např: "Taraku, tvůj duch je nezkrotný" nebo "Nemesis, divoká jako bouře"... Ty vole, odkud tohle vzala, když je znala sotva dva dny a zatím jen zpomaleně sklízeli obilí? To jako Tarak nezkrotně odháněl křečky z obilí? Nemesis je divoká jako bouře proto, že divoce mlátila obilí cepem? Co hulí ten degeš? K pobavení bylo i představování minulosti hrdinů, kdy každý odvyprávěl ve flashbacích svůj důvod k boji. Prvnímu Impérium zničilo domovinu, druhému Impérium zničilo domovinu, třetímu... no zkrátka zjistíte, že všem sedmi statečným zničilo Impérium domovinu, nebo zabilo blízké. Takhle rozmanitý scénář by mi trvalo napsat dlouho. Asi 10 sekund. Bravurní jsou i kaskadéři. V 75. minutě voják skáče salto dozadu dřív, než ho Djimou praští. No a přikládání uhlí lopatami do kotlů ve vesmírné lodi, už je regulérně na sebrání občanky tomu kokotovi. Ten film má 2 hodiny a přitom se tam jen zpomaleně sklízí obilí a chvilku bojuje a je konec filmu. Jó ten boj je taky sranda. Vesani ve stodole skrytí za dřevěnými stoly a borci s plazmovými zbraněmi nejsou schopni celou stodolu rozstřílet na prach? A doteď jsem nepochopil ten koncept celé ságy, že v takhle futuristické době někdo potřebuje obilí, když už by dávno existovala nějaká umělá strava a ve vesmírných lodích přítroje na její výrobu. Ten typ braku, u kterého když někdo řekne, že se mu to líbilo (a nebude to myslet jako guilty pleasure), tak budu vědět, že s dotyčným nemám kamarádit.

plakát

Výbušnej koktejl (2021) odpad!

Další zoufalý pokus o ženskou týmovku, kde nefunguje vůbec nic. Nechápu, kterého degena napadlo, že by ta pipina ze Strážců Galaxie mohla utáhnout film. Nejen, že jde o strašně nevýraznou, nezajímavou ženskou, ale ještě je to naprosté herecké dřevo. Akce vykrádá všechny ty Wicky a Kingsmany, ale na rozdíl od nich je choreografie soubojů mizerná, např. na tom Bowlingu, když na Gillan útočí protivníci, tak jde krásně vidět, že místo toho, aby těma tyčema chtěli mlátit do ní a ona by údery vykrývala tím kufříkem, tak oni těmi tyčemi mlátí rovnou do toho kufříku, který ona jen drží staticky před sebou. Trapas. Co mě ale vytáčí nejvíc, není ta feministická inkluze, která hrdinkám do cesty nepostaví žádnou hrozbu, takže proti nim stojí jen samí joudové, ale to impotentní parazitování na nějaké novější filmařské vychytávce. Tady jde a takovéty zpomalené dlouhé scény, které chtějí být hrozně cool a vtipné, ale nejsou, protože to už před nima udělaly filmy jako Deadpool aj. Pak přijde nějaký noname degen a myslí si, že tím objevil Ameriku, na to mám strašně alergii. Přestárlé akční knihovnice byly hodně cringe. A používání veselých songů do stříleček, jakože vraždění je strašně sranda, se mi už začíná těžce zajídat.

plakát

Bratrstvo nesmrtelných (2021) 

Já si nemůžu pomoct, ale strašně mi to celé evokovalo takovéty ruské filmy typu Ochránci. Ty charaktery, děj, typ akce, prostě všechno. Vůbec nechápu, o co tam šlo. Vím jen, že Wahlberg, nějaká ženská a Václav Upír Krejčí hledali jakési vajíčko, co má zničit svět či co. Akce byla místy hloupoučká a infantilní, např. při honičce s auty ten průjezd vybuchujícím supergranátem, takové akční nápady mě napadávaly v dětství a myslel jsem si, že to je strašně cool (tehdy bych řekl že to je úplně solidní). Bylo mi jedno, jak to dopadne a co se stane s Wahlbergem, Václavem Upír Krejčím a vůbec celým světem.

plakát

Říše divů (2023) odpad!

Co to mělo být? Nějaká alegorie na zneužívání modelek v branži nebo jak? Odkud se furt berou takovéty idiotské fantasy filmy ze současnosti s děckama v hlavní roli jako je Probuzení tmy, Čarodějovy hodiny a hromada dalších, co už jsem zapoměl názvy? Všechny spojuje vždycky stejný mustr -> k uzívání nudná hovadina, ve které všechny vyskytující se fantasy prvky naprosto postrádají hlavu a patu. To je nějaké praní špinavých peněz, nebo někdo potřebuje vykazovat činnost kvůli ročnímu vyúčtování, nebo proč ty exkrementy vznikají?

plakát

Pod zemí (2014) 

Film, který zaspal dobu, až mi ho bylo líto. V roce 2014 byla forma Found Footage už dávno za zenitem. Krom toho při každém pokusu o strašení a dramatizování scén hysterčením a pokřikováním té výpravy, mi bylo neskutečně stydno. Nejlepší chvíle byla, když dotyčná někam utíkala do cesty se jí připletl nějaký bílý bubák, za běhu dostal flákanec, až zapadnul mimo kameru, hrdinka cosi udělala (už si ani nepamatuju co), vracela se zase zpátky a do cesty se jí připletl další (nebo ten samý?) bílý bubák, opět za běhu dostal flákanec a zapadnul mimo kameru, tak to jsem vyprskl smíchy a to by asi u hororu nemělo být, že?

plakát

Nepřivolávej nic zlého (2022) odpad!

No tpč, jako já chápu, že ne každý rodič je Liam Neeson z 96 hodin, ale ty sralbotky v hlavní roli, to byl jaký level přizdisráčství? Existuje pro to ubožáctví vůbec nějaká kategorie? Ale popořadě. Už z toho počátečního eskalování něčeho zlověstného, jsem cítil parazitování na jiných thrillerech např. výborném The Invitation (2015), jenže zatímco zmíněná pecka má uvěřitelnou pointu a rovnováhu dobra vs zla, tento sranec má hloupé, nelogické a absurdní vyvrcholení, až je to k smíchu a co hůř, běží na bázi samoúčelně násilných sraček jako je třeba Funny Games USA, jejichž smysl tkví snad jen v tom, aby si nějaký úchylný tvůrce (případně úchylný divák) pořádně pohonil. Klíčové kejkle záporného manželského páru jsou tak idiotsky nesmyslné, že by jim to prošlo možná tak poprvé, ne tak u několikátých obětí v řadě, to by prasklo velice rychle, zvlášť s těmi dětmi. No a teď k té pošahané rodince. Pozor, myslím ty klaďase! Takové UBOŽÁCKÉ, SLABOŠSKÉ HŇUPY, aby člověk pohledal. Už když se po útěku od tajemného manželského páru vraceli zpátky kvůli tomu, že dcerunka nemá svého plyšáčka, jsem jim přál tu nejhorší karmu. A to jsem ještě netušil, že na konci přijde ÓDA NA TOTÁLNÍ PŘIZDISRÁČSTVÍ s neuvěřitelnou absencí pudu sebezáchovy. Policajti se zásadně nevolají, manželka vůbec není varována a když už oba vědí, že jde jasně o život, neudělají vůbec nic. Tvl ta kráva sedí na zadním sedadle vedle psychopatické fuchtle, co před chvílí ublížila jejímu dítěti a jen bulí a běduje, místo toho, aby se na ni vrhla? Vždyť je to dva na dva + ti záporáci NEMAJÍ ŽÁDNÉ ZBRANĚ, PROBOHA!!!! Když ten retardovaný hňup, brečel a slintal jak pětiletý harant, měl jsem chuť skočit do filmu, dát mu pořádnou po držce, aby měl proč a pak zase skočit zpátky a smát se jejich degenství. Lidi tady píšou, že jim u finále nebylo dobře. Jediná moje emoce byla "blink man gif" a jediné, co mi nahánělo hrůzu, bylo pomyšlení, že takoví ultraposránci mají volební právo a občanky. Ohledně mateřské lásky se říká, že matka dokáže nadzvednout auto, když jde o život jejího dítěte. Tady ta dánská slabošská SLEPIČE by nezvedla ani prkýnko od záchodu. A to šlo o několikátou rodinu v řadě, to jako všechny rodiny před nima byly takové tupé ovečky na porážku? Ohledně záporáků by mělo platit >Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu...< a my jsme právě měli být svědky toho, jak se to pověstné ucho utrhne. Žádná jiná varianta filmu nemá smysl (stejně jako chystaný americký remake, pokud tedy nezmění konec). Samoúčelné hovno, které chce tak moc šokovat, až zapomene na veškerou logiku a smysluplnost. Kurva, 4-5hvězdičkáři, vytáhněte tu hlavu z prdele a přemýšlejte u těch filmů trochu, to už se dneska jako nedělá?

plakát

Rozpolcený (2016) odpad!

"Hej houky, co to děuáte?" Co to bylo za chujovinu, proboha?! Úvod byl hodně nadějný a pak se to zastavilo a úplně bez děje přešlapovalo na místě a jenom se kecalo a kecalo. Čekal jsem aspoň na nějakou Šalamanovsky překvapivou nebo zajímavou pointu. A tady to padlo totálně na držku. Ve finále se totiž děje ÚPLNÉ HOVNO a Šamaman z toho hovna chtěl mermomocí uplést bič a ještě s ním zapráskat. Co si jako myslel?! "Hej, pane Šauaman, co to děuáte?" To nemá žádnou pointu, žádné překvapivé vyvrcholení, jen to prošumí do prázdna a já si říkám - to je všechno? To je celé tvé čarování, Šalumane? On vůbec celý ten koncept o člověku, ve kterém je nějaký počet osobností (o zbytečnosti 23 osob uvnitř, když ukázal jen 3-5, se toho napsaly tuny) je tak idiotsky špatně uchopený, že to, kým osoba zrovna je, či kým bude, mi bylo totálně u zádele. Tak strašně kokotsky prázdný a nezajímavý průběh filmu i finále, že to ani nedokážu kritikou popsat, to se musí vidět, jak chujácky nedostačující to je. Škoda, že jsem na zasedačce před první klapkou neseděl se Šalalanem a papalášema na poradě, kde by Šalaman ve stručnosti všem popsal, o čem jeho film má být, abych mu jako mladý Tom Hanks ve filmu Velký řekl:"A to má být zábavné?". V dřívějších filmech přidával Šamalan v průběhu děje drobná vodítka, která stupňovala napětí a naladila na to, že se bude něco zajímavého dít. Tady jsou vodítkama naprosto nudné voloviny. Babka sedí se Šamanem u záběrů pouličních kamer a řeší, že McAvoy neobešel vysypané koše, že každý jiný člověk by je obešel. On je normálně neobešel tvl!! Dva dny z toho nebudu spát, že McAvoy neobešel koše! Já se z toho normálně pokakám, takové nabušené vodítko... k čemu vlastně? K tomu, že zrovna není pan B, ale pan F? A co já s tím jako? A i když je McAvoy skvělý herec, proč jsou z něj tady všichni tak vypleskaní? Jako beze srandy, to jeho herecké přepínání charakterů mi úplně brutálně evokovalo Kaisera ve filmu Velká filmová loupež, kde vchází a vychází ze třídy a před Bedrnou předvádí různé typy žáků. Vůbec jsem mu to nežral, přišlo mi to karikaturní. K tomu WTF flashbacky Taylor-Joy, které tam mají minimální smysl a prošumí stejně jako zbytek filmu. Do háje, kdyby aspoň ta dvacátá čtvrtá identita byla nějaká nadpřirozená příšera se dvěma hlavama a čtyřma rukama třeba. Bylo by to nesmyslné, ale bylo by to překvapující a hlavně by se tam stalo NĚCO. Takhle tam celou stopáž jen chodí a pobíhá ZMATENÝ, PŘEHRÁVAJÍCÍ PLEŠOUN. Ale vidím, že divákům se to asi líbilo a tak filmu v kinech vydělali neuvěřitelné peníze. Hej, diuáci, co to děuáte? A aby to nebylo málo, tak se tomu tady navalí nepochopitelných 77%. Hej, užiuateué, co to děuáte? Vás puácnu!!"

plakát

Dětská hra (2019) odpad!

Fakt by mě zajímaly myšlenkové pochody tupých scénáristů. Jaký má smysl dělat další verzi Dětské hry, když Chuckymu nedali duši vtěleného vraha? Oni si ti tupouni myslí, že jádro původního filmu byla vraždící panenka? Nebo věděli, že Chucky měl smysl proto, že šlo o člověka/ dospělého vraha metajícího dospělé hlášky, ale nějakým záhadným způsobem si mysleli, že oni vymyslí lepší základ? Proč jako? A co to je za hračku, když z ní několika málo(!!!) úkony v programu uděláte vraždící stroj? A kdo by si kupoval takovou škaredou hračku, když by každé děcko strašila svým zjevem? Pak tu máme klišé lahůdky jako zvukové lekačky (v roce 2019 tohle impotentní strašení ještě existuje?) a plno hloupostí, které nemám sílu vypisovat. Finále je infantilní.

plakát

M3GAN (2022) 

Strašně nevyužitý potenciál. Vyměklé horory dnešní doby nesnáším, v osmdesátkách by se s tím nepárali a tady natočili vyvražďovačku, u které se bojí pořádně ukázat vraždy? Cože? Nicméně se mi líbilo pojetí, které šlo trochu do hloubky a poukázalo se na to, u čeho já sám zdvihám pomyslný varovný prst a tím je závislost na digitálních technologiích/ hračkách + hrozba umělé inteligence. Paradoxně se dá říct, že ta dramatická první polovina mě bavila o hodně víc, než ta druhá, vyměklá, hororová. A trochu mi tam chyběl nějaký spouštěč M3ganinova vraždění. Jasně chtěla ochraňovat, ale nějaký zlom tam být měl např. elektrický zkrat, nebo třeba surfování internetem a hromadou dat, ze kterých by si svůj pohled na hodnoty usměrnila podle sebe. Dát tam větší a mnohem krvavější killcount a zabíjet i osoby, o které se budu aspoň trochu bát, namísto degenů, co bych sám vzal něčím po hlavě, byla by to pecka. Takhle je z toho průměr na jedno podívání a čau. Ty tři hvězdy jsou v podstatě jen za tu sociální část, jako horor je to odpad. P.S: U nás v práci dělá jedna spolupracovnice, která jako M3egan vypadá, snad mě nechá na pokoji. EDIT: Tak jednu hvězdu srážím, protože tohle hodně kopíruje Dětskou hru (2019).

plakát

Halloween končí (2022) 

Ano, je to volovina a ano, asi je to i degradování známého instalatéra (nikdy jsem nebyl fanda téhle frančízy), všechno, co tu rozzuření fandové kritizují, je pravda. K tomu mi tam strašně lezl krkem ten otloukánek, o kterém byl celý film. Ale přesto, nebo právě proto, dávám jednu symbolickou hvězdu, protože konečně tu je snaha, přijít s nějakým jiným postupem a já nemusel čumět po milionté na to stejné přešlapování na místě, což bylo trapné minimálně od Halloween H20.