Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cheryl dostane od tajemného muže lístky na film do nově opraveného gotického kina a vezme s sebou kámošku Kathy. Z diváků se tam ale postupně stávají vraždící monstra. (Netflix)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (183)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Argentem sice produkovaný, ale režijně bohužel zcela tuctový horor ze začátku hodně baví díky nápadu umístit rejdiště démonů do kina. Od poloviny bohužel sledujete jen skupinky lidí pobíhající sem tam a nechávající se masakrovat. Hrozící nudu naštěstí zahánějí scény typu "hlavní hrdina vezme motorku, projíždí se po kinosále a kosí příšery", bohužel jich není dost. ()

Sabrewulf 

všechny recenze uživatele

V dětství to byla jedna z mých srdcovek, ale po letech je z toho studená sprcha. Jasně, už tehdy jsem tak nějak podvědomě dokázal trošičku rozlišit to, že Démoni a Pátky 13tého nepatří mezi stejnou kvalitativní sortu jako třeba Věc nebo Moucha, ale pořád jsem teď očekával aspoň neškodné béčko. S hrůzou jsem zjistil, že to nemá daleko k braku. Začnu nejprve pozitivy. Masky a gore jsou parádní, o tom žádná. Ty démonské ksichty působí odporně a strašidelně pořád. Hudba taktéž suprová, nejen songy ale i původní theme. A do třetice - strašně moc mě fascinuje koncept, prostě ta základní dějová kostra nalákaných lidí do uzavřeného kina, ve kterém jede film v "real time" módu. Nic objevného, ale rozhodně ne tuctové. A za to jsou všechny ty hvězdy. Jenže pak je tu něco, co celý film totálně pohřbívá. --- Herci. Jako já nevyžaduju nutně v hororech výkony Džeků Nicholsnů a Toníků Hopkinsů, ale naprosto ochromen jsem zůstal při zjištění, že tady se hraje na úrovni filmů Bruna Matteiho. Pokud jste někdy viděli nějaký z jeho "skvostů", pak víte, že sledování herců v jeho filmech už přímo fyzicky bolí, či minimálně vyvolává salvy smíchu. A to je přesně tady -  typ hraní, kdy herci všechny úkony dělají jakoby na povel. Za zmínku stojí třeba hádka feťáků kvůli rozsypané droze. Za naprostý herecký koncert však považuju scénu, ve které hlavní hrdinové hledají jiný východ a narazí na místnost někde na půdě, kde jsou jen samé zdi. Statický záběr - chlapi stojí uprostřed scény, ženské rozeseté po okrajích. Beze střihu následuje toto: Hlavní hrdinka naběhne doprostřed a "na povel" začne hysterčit, druhá ženská naběhne doprostřed a "na povel" začne hysterčit, třetí ženská naběhne doprostřed a "na povel" začne hysterčit. Grandiózní. Celou tu ochotničinu pak ještě několikanásobně umocňuje naškrobený dabing/postsynchrony tolik typický pro osmdesátkové italské horory, kdy je ta angličtina pronášena s extrémně uhlazenou artikulací a bez jakýchkoliv ruchů jako echo apod. ("Dímns, instruments of ívl"). Těšil jsem se aspoň na kombo "motorka - katana - Accept", přičemž taková kombinace snad ani nejde pokazit a přece - namísto toho, aby scény byly uzpůsobené písničce, ve výsledku je to jen, jakoby jste si do libovolné akční scény v jakémkoliv filmu pustili libovolný nářez a čekali, jestli se něco z toho chytí. Navíc tam není ani žádná odezva ve stylu: seknutí - ruka pryč, seknutí - hlava pryč... Namísto toho jen máchání katanou zblízka. Ta scéna, na kterou jsem se prakticky celé roky těšil, mě zklamala neskutečně. Kdyby byl song alespoň celý, jenže on je nevhodně utnutý fade outem při kytarovém sóle, což je k danému dění na obrazovce tak brutálně mimo, až jsem se zařezával do křesla. Studem samozřejmě. Pak tu máme i hloupoučké chování postav, např. feťáci vlezou bočním vchodem do kina, dojdou k hlavnímu vchodu a když vidí, že se tam dělo něco nekalého, řeknou, že musí najít východ ven a jdou hledat všude možně, jen ne tam, odkud přišli. Film, jež by hrozně moc potřeboval remake, ale s tím, že se zachová stejná podoba bubáků (víme, jak dopadl Evil Dead). Normálně jde o parádně nechutnou podívanou, jakmile se ale začne mluvit/hrát, padá neskutečně na hubu (i v rámci nostalgie). P.S: Zařazení feťáků do děje jsem vůbec nepochopil, nemělo to tam vůbec žádný vliv, protože dveře kina se stejně dokázaly otevřít samy od sebe. P.S.2: Smáš évryfing! Smáš évryfing! Smáš évryfing! () (méně) (více)

Reklama

cariada 

všechny recenze uživatele

Tak konečně jsem viděl pravý film ve 3D současní tvůrci by se měli inspirovat. Aneb jak skutečně vtáhnout diváka do děje. Jedna velká krvavá akce až do konce. Díky šílené vhs verzi (ale díky za ní) a jednohlasným komentářem (dnes už to působí dost archaicky) nemůžu dát plný počet, prostě jsem si to nevychutnal pořádně. Přesto krásná hororová klasika. Ps- skvělá hudba. ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Námět by to byl velmi zajímavý, ale realizace místy dost pokulhává. Šlo samozřejmě jen o spršku kvalitního gore a hudby, ale pár logických (možná až wtf) nedostatků nemůžu omluvit. Při vypnutí mozku se ale na Démony dá s klidem dívat a musim říct, že jsem se docela dobře bavil. Na některé scény budu ještě dlouho pomatovat (např. jak se démoni vynořují ze schodů, což je ostatně vyobrazeno i na plakátě k filmu), ale nějaké větší kvality tomuto italskému snímku přiznat opravdu nemohu. ()

jonyyy 

všechny recenze uživatele

Pouštěl jsem si Démony s velkými obavami, stejně jako většinu italských hororů. Ale nakonec se mi to líbilo. Naprosto chápu, proč se tento snímek stal takovým kultem. Masky jsou fantastické, démoni byli fakt hnusní. Objevilo se několik opravdu výborných gore scén. Např. vylezení démona z těla. Začátek s tajemným promítáním neznámého filmu a děj, co se stával realitou, to si získalo mou pozornost. Ale chybělo mi tam nějaké hlubší vysvětlení, odkud se to vzalo, co s tím nakonec mělo společného to kino atd. Ale film jsem si užil a dokonce hrozí, že své hvězdičkové hodnocení po rozležení v hlavě zvednu. 70% ()

Galerie (34)

Zajímavosti (15)

  • Lamberto Bava označil tento film za svůj nejoblíbenější. (Chatterer)
  • Ve scéně, kdy skupina drogově závislých jede autem, hraje skladba „White Wedding“ od Billyho Idola. (Knowho)

Související novinky

Reklama

Reklama