Režie:
Roeland KerboschKamera:
Nils PostHudba:
Joop StokkermansHrají:
Maarten Smit, Jeroen Krabbé, Andrew Kelley, Freark Smink, Elsje de Wijn, Derk-Jan Kroon, Wiendelt Hooijer, Iris Misset, Gineke de Jager, Tatum Dagelet (více)Obsahy(1)
Vrcholí 2. světová válka a Evropou táhne vítězící spojenecká armáda. Skupina kanadských vojáků zavítá do zapadlé holandské vesničky, do které byl svou matkou uklizen do většího bezpečí i mladý Jeroen (Maarten Smit). Mezi jedním z vojáků a chlapcem vznikne citové pouto, které postupně přeroste v romantický milostný poměr. Režisér Roeland Kerbosch velmi citlivě líčí milostné vzplanutí mladého vojáka k nedospělému chlapci, které se svou podobou naprosto vymyká zaběhnutým společenským konvencím. (xliberator)
(více)Recenze (12)
Až tak strhující příběh to není. Jde tady o něco jiného. A sice o jakýsi způsob trudnomyslnosti vyplývající z nádherného vztahu, který byl prožit. Vzpomínky na krásné chvíle zůstanou v mysli člověka celý život a než se začne v hrobě obracet, řekne si, že život skutečně prožil a mělo nekonečný smysl se narodit. Tento film je určen spíše pro senzibilní povahy. ()
Nádherný film plný citu, který vypráví autobiografický příběh z dětství nyní slavného baletního choreografa Rudi van Dantziga. Mladý Dantzig (ve filmu pojmenovaný Jeroen) byl během druhé světové války poslán na venkov, kde bylo více jídla a bezpečí než v okupovaném Amsterodamu. Když mu bylo dvanáct, došlo k osvobození a Rudi/Jeroen se zamiloval do jednoho z kanadských vojáků. Mezi mužem a chlapcem vznikl milostný poměr, který náhle skončil v okamžiku, kdy se spojenecká vojska vydala dále směrem na východ. Na těch několik dní ale Rudi/Jeroen nikdy nezapomněl a nutno dodat, že na ně vzpomíná v dobrém. Milostný poměr s dospělým mužem jej nijak negativně nepoznamenal, vlastně jediné, co po letech svému prvnímu milenci zazlívá je způsob, jakým ho bez rozloučení opustil. ()
Film sme omylom stiahli podla kolonky "vojnovy" - vazeni, toto nie je psychlogicke jemne citlive drama, ale pedofilna zverina! Ky choromysleny koren toci taketo sracky?! Spravit z 2. svetovej perverzne zazemie na pedofilne hratky, to je kibel hovan! "Zabehane spolocenske konvencie" - kua, takto sa dnes oznacuju normalne sa milujuci dospelaci?! A chut osukat skolaka rovnakeho pohlavia, to je "romanticky citovy pomer"?! Dieta NEMA ziadne "romanticke milostne puta", dieta je dieta, komu to nejde do lebene, nech ihned skoci k veterinarovi! ODPAD jak mraky, propaganda homo-pedofilie ()
+2* tento film bych jednoduše popsal, že je to hezky natočená nuda, aneb drama bez dramatu. Vzpomínky na dětství a první lásku kluka k osvoboditelovi je téma zajímavé, ale tak nezajímavě a hlavně nekomfliktně pojaté, že nevidím důvod ho doporučit, či znovu vidět. Přesto musí být pro ostatní zajímavé, když tu má docela vysoké hodnocení - zkuste posoudit sami jakýma očima ho uvidíte Vy. [ PŘÍBĚH: 1 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 1 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()
Tady jde úplně o něco jiného a ti kazatelé, kteří se tu ohánějí pedofilií a vehementně dávají "odpad", nemají o celé věci ani šajnu a papouškují jen to, co někde slyšeli nebo četli od jiných hlupáků a netolerantních zakomplexovaných zrůdiček, před kterými je často třeba se mít opravdu na pozoru, protože ve své zabedněnosti jsou sto ublížit komukoli a zničit kohokoli. Pedofil je ten, kdo děti miluje a nikdy by jim neublížil. Ti, kdo jsou schopni/dokonce musejí děti nebo dospělé (= podle působení/orientace choroby) týrat, zneužívat, vraždit se nazývají aktivně agresivní psychopati nebo schizofrenici, jsou to těžce psychicky postižení jedinci, kteří nemají "páky" na to, aby svoje krajně nebezpečné/zrůdné chování ovládli. Nutkání nebo vnitřní "hlasy", volající např. po vraždě, jsou tak silné a žádné "páky" jim "nestojí v cestě", že jedinec musí vraždu vykonat, protože jinak by zešílel, udusil se apod. Takoví lidé jsou nevyléčitelně nemocní, ne vlastní vinou extrémně nebezpeční, a mají proto právo na výběr mezi usmrcením nebo doživotní internací. Dnes se ale takoví jedinci po pár měsících/letech v ústavu prohlásí za zdravé, propustí se na svobodu (hlavně z finančních a falešných etických důvodů) a na další vážný problém je tak zaděláno...Stejně jako se špatně používá slovo "pedofil/pedofilie", tak se (tady ale záměrně z politických důvodů) úplně deformovalo slovo "demokracie" - původně "vláda lidu", dnes zástěrka pro bezuzdný konzum neboli fašizmus jako normalitu... V tomhle filmu nejde vůbec o pedofilii, ani v tom původním smyslu slova.Jde o lásku, cit a potřebu jeden druhého jako takovou v čase války, kdy se emoce a touha po bezpečí ještě několikanásobně zvyšují...V adoptivní rodině bylo chlapci sice dobře, ale nevytvořili se tam hlubší citové vazby, milující matka/otec byli daleko, ale zato se objevil někdo, k němuž chlapec získal přirozeně a bez nátlaku hlubší citové pouto. Voják-osvoboditel pak náhle zmizí bez rozloučení a měl k tomu určitě své důvody, at´ už jakékoli...Režisér pravděpodobně věděl, že už samotný námět bude pro veřejnost (hlavně tu tupou) skandální, a proto držel všechno a všechny pěkně na uzdě = krásný příběh tak vyšuměl jaksi do ztracena. Škoda! ()
Galerie (7)
Photo © Concorde Pictures
Zajímavosti (1)
- Film byl natočen podle stejnojmenného autobiografického románu „Voor een verloren soldaat“, který napsal holandský choreograf, tanečníka a spisovatel Rudi van Dantzig. Od roku 1965 až do své smrti byl uměleckým koproducentem nizozemského národního baletu v Amsterdamu. (Dragoni)
Reklama