Režie:
Spike JonzeScénář:
Charlie KaufmanKamera:
Lance AcordHudba:
Carter BurwellHrají:
John Cusack, Cameron Diaz, Ned Bellamy, Mary Kay Place, Catherine Keener, Orson Bean, John Malkovich, Kevin Carroll, W. Earl Brown, Charlie Sheen (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Loutkář Craig (John Cusack) nemůže zavadit o pořádný job, a tak předvádí svá loutková představení plná zklamání a zhrzených lásek přímo na newyorských ulicích. Jeho žena Lotte (Cameron Diaz) je zase posedlá zvířátky. Prodává domácí mazlíčky a také jich má spoustu doma , docela se jim daří otrávit život sousedům. Jejím favoritem je ale retardovaný šimpanz Elijah, kterému se Lotte pokouší vyřešit jeho psychologické problémy. Craig nemá prachy, a proto přijme místo účetního v podniku s bossem, jemuž je už 105 let a se senzační kočkou jménem Maxine (Catherine Keener). Zabouchne se do ní na první pohled, ale Maxine na něj kašle. Naštěstí jenom do té chvíle, než vedle Craigova stolu najdou společně vchod do "Johna Horatia Malkoviche". Přijdou na to, že z tohoto zvláštního objevu by mohla být docela slušná živnost. Vypečení podnikatelé začnou prodávat patnáctiminutové pobyty "v kůži Johna Malkoviche" za 200 dolarů a také sami vzrušující "cestování" vyzkoušejí. Surrealistická cestovka je na světě! (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (589)
Obsahově vyjmečně inovativní společensko-vztahová satira plná absurdních situací, zaobalená v neopakovatelném bizár feelingu a podivné atmosféře. Jonze se nebojí experimentovat a Kaufman je hlava pomazaná na všelijaké roztodivné příběhy. Výsledek tomu odpovídá. Občas je to sice trochu moc teatrální a nosná dějová linka sem tam možná ani nedává úplně smysl, ale to mezi řádky smysl dává. Něco naprosto jiného, těžko uchopitelného a extrémně originálního. Film o vztahových problémech moderní doby v nejatypičtějším podání co si (ne)dokážete představit. ()
Film, ktorý sa mi hnusil a nezdal sa mi absolútne vtipný, hoci to pravdepodobne bolo jeho účelom. Ale scenáristu Kaufmana ja vôbec nemusím. Už jeho Večný svit nepoškvrnenej mysle sa mi zdal krokom vedľa. Ten chlapík určite niečo berie. V koži Johna Mlakovicha je experimentálány film, ktorý málokoho môže baviť. Ale keďže slaboduchší jedinci si chcú dokázať, ako vedia oveniť pseudoumenie, dávajú tomu plné počty, aby sa aspoň na chvíľu cítili vo svojej úchylnosti dôležití. ()
Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich, Malkovich.... ()
Originalita na ntou, která je však občas až moc překombinovaná, což ostatně platí o všech Kaufmanových snímcích, které jsem zhlédl, vyjma Věčného svitu. Ambiciózní, looserský loutkař žijící s puťkou, která miluje zvířata víc než by bylo zdravé a toužící po femme fatale, která ho chce jen využít. John Malkovich hrající sám sebe (skoro:-) a malé dvířka, vedoucí do jeho duše. Sekretářka s vysokoškolským diplomem za správnou výslovnost, která nikomu nerozumí, po ní toužící stopětiletý děda, který je naopak přesvědčený, že mu nikdo nerozumí, i když mluví výborně. Neuvěřitelné. No a scéna Malkovich v Malkovichovi? MUSÍ se vidět!!!! Jak takový film může dostat "jen" čtyři hvězdy? Netuším, někde holt byla chyba, ale kde, to vám nepovím... režie? Já? Každopádně zážitek. "Malkovich, malkovich malkovich..." "Malkovich?" -"MALKOVICH!" 80% ()
OK... sice mi prvních 15 minut lezlo značně na nervy a také později občas došlo na nějaký ten drobný výpadek s chvilkovým míjením, hlavně ten loutkař mi byl strašně nesympatický a Malkovich aspoň tady působí jako hroznej slizoun ;o), ale tyto a podobné ryze subjektivní výhrady časem upadaly, když se z prvního filmu dle námětu Charlieho Kaufmana pro mě vyklubal hodně osobitý zážitek, s nejednou vyloženě nezapomenutelnou scénou (včetně proslavené noční můry z kavárny, zobrazující Malkovichovu návštěvu mysle sebe sama). Nápadů nejen v rámci rozvinutí toho ústředního je tu hromada, už samotné prostředí úřadu i se zásadní chodbou a kanceláří s hodně nízkou zdí, kde se všichni přítomní musí krčit, vytváří atmosféru téměř jiné dimenze. Ta se pak už jen prohloubuje tím, co následuje po vstupu do objevené „králičí nory“ skryté za náhodně ukrytým regálem se šuplíky a co je při pohledu z mysle cizí postavy snímáno „oválovitě“ rámovanou kamerou. Během sledování ve mně vyvstávaly různé otázky a očekávání kolem ústředního fantaskního prvku a ač Kaufman není ve vysvětlování zdaleka podrobný a doslovný, mozaikově do sebe zapadající vysvětlující střípky spolu s vývojem příběhu mi k ozřejmění i podnětům k přemýšlení postačily... stejně jako pro cestu k přímo nevyřčené, ale s náhledem do vnitřní říše implicitně vnímáné myšlence, že v realitě se lidé v jisté formě stávají nesmrtelnými právě díky tomu, že navždy vejdou do mysle jiných lidí a že tyto „vstupy“ do myslí budou pokračovat nadále z generaci na generaci. Z fantaskních komedií s přesahem do liského podvědomí se mi V kůži Johna Malkoviche nakonec líbilo víc než loňské To se mi snad zdá! [75%] ()
Galerie (33)
Zajímavosti (31)
- Při závěrečných titulcích hraje píseň "Put Your Hand Inside the Puppethead" od skupiny They Might Be Giants. (Tygrys)
- Scenárista Charlie Kaufman mal pôvodne dva rozličné nápady na scenár. Prvý bol o tajnom portály do hlavy cudzieho človeka, a druhý o afére muža s jeho spolupracovníčkou. Cítil však, že ani jeden z nich nikam nesmeruje, preto sa ich rozhodol spojiť a vytvoril Being John Malkovich. (HelenOfTroy)
- V originálním scénáři je v roli Malkovichova přítele místo Charlieho Sheena Kevin Bacon. (Tygrys)
Reklama