Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hubert Durieux, bankéř v malém francouzském městečku, neustále bojuje s různými požadavky všech žen svého života. Mezi přehnanou starostlivostí a péčí své sekretářky a pokusy o zkrocení nymfomanické milenky je stále štvaný bývalou manželkou a svou dcerou. Zdá se, že už to nemůže být horší, když mu před očima ukradne jeho drahý citroen krásná cikánská dívka Mona... Od této chvíle už v jeho životě nebude nic jako dřív. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (15)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Docela dost ošidný se v tomhle filmu babrat. Přece jenom fanatickej českej humanista nikdy nespí a aby získal další státní příspěvky na svůj protirasistický program, potřebuje nový a nový rasisty. Takže já jsem na vážkách, protože hlavní hrdinka je cikánka, velmi krásná cikánka, a strašně krade. Jenže napište to v Český republice, kde se musí psát, že krade občan České republiky, a současně psát, že občané České republiky mají negativní postoj k cikánům. Správně by mělo být, že občané České republiky mají negativní postoj k občanům České republiky, jenže aby dostávali humanisti státní peníze musí někdy občany České republiky dělit podle barvy pleti a národnosti, ale jen někdy a jen proto aby ostatním kázali, že nemají lidi dělit podle barvy pleti a národnosti a pak má bejt tahle komedie z roku 1986 vrcholem zábavy. Ať si Philippe de Broca přijde do naší země, to by teprve viděl tu pravou crazy komedii, v podání zbohatlejch mazánků s luxusnímy auty a vilkou s bazénem, který si na rasismus vystavily živnostenský list. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Enšpígl je vedle jak ta jedle, protože představitelka hlavní ženské role, Valérie Kaprisky je cikánka asi Boris Becker, akorát že není zrzavá, ale hnědovláska. Což nic nemění na tom, že Broca natočil poněkud potrhlý film, kterému dost chybí, a kdybyste si sebevíc lámali hlavu, co to je, nejspíš byste na to nepřišli. Chválím český dabing (ČT, Ladislav Mrkvička, Naďa Konvalinková a další). ()

Reklama

Rudovous 

všechny recenze uživatele

"Vedle jak ta jedle." To by nebyl spatny nazev pro film ktery reziruje Philippe de Broca. Takova klasicka osmdesatkova francouzska komedie. Takova klasicka osmdesatkova francouzska komedie ktera se nema za co stydet. Ba naopak. Jsem moc rad, ze v radach prispivatelu se skvi znalci rasoveho genotypu. Pro znalce (k)rasy ty vlasy jsou - kastanove. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Druhá půlka 80. let ve francouzské kinematografii bývá obecně často vnímana jako velmi mizerné období, kdy kvalita většiny filmové produkce prudce klesla, mnozí tvůrci se umělecky vyčerpali a sám bych ty skutečně nezapomenutelné snímky, které jsem z tohoto období viděl, asi taky spočítal na prstech jedné ruky, pokud bych ty prsty využil vůbec všechny. Komedie Philippa de Brocy z roku 1986 se alespoň velmi úspěšně vyhla tehdejší šílené módě a díky navození lehkého neurčitého vizuálního retra na první pohled ty osmdesátky z Cikánky moc poznat nejde. Na druhý pohled už bohužel ano, protože až na pár drobných prvků zrovna moc nehýří nápady a jak postupně sjíždím De Brocovu tvorbu chronologicky, tak navíc podobně slabší, kolísavý film s občasnou ztrátou svižnosti jsem od De Brocy viděl naposled v Rozmarné Marii z roku 1970. Dost povedená mi připadala svérázná policejní dvojka Lamotte + Legras (mohli taky pánové dostat víc prostoru) a konečně dost nápadité zpracování závěru. Milým překvapením pro mě byl Claude Brasseur v hlavní roli, u něhož jsem opakovaně nabyl pocit, že komediální role mu padly mnohem, mnohem víc, než ty charakterní, a dost mě bavil přesto, že jsem si k jeho postavě muže zamilovaného do své zlodějky moc pochopení najít nedokázal. Na jedno zhlédnutí je to určitě snesitelný film s několika výbornými scénami. Víc než 3 hvězdičky mu však věnovat nedokážu. [65%] ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Bankéř unavený jednotvárností své existence, požadavky bývalé ženy, puntičkářské sekretářky, neuspokojitelné dcery a neukojitelné milenky si zřejmě myslí, že ke štěstí mu chybí klid. Opakované vpády pohádkové, horkokrevné, idealizované cikánky narušující jeho život jej nakonec dovedou k poznání, že ke štěstí mu překvapivě chybí neklid. Ovšem neklid, který jej nutí chovat se chlapsky - pročež může lehce vyčítavě oznámit moderním ženám, že nám mají uřezat koule. Možná už to udělaly. +++++ Zlobit se na cikánku v Cikánce, že neodpovídá sociální realitě je absurdní výtka. Stejně logicky si lze stěžovat na Terminátora, že cestovat v čase nejde či Pána prstenů, že elfové nejsou. V Cikánce se mluví o našem životě a mužství, ne cikánském - tak ať jej klidně rozhýbe jakási půlmytická síla. Když jsem dal před časem **, Brocovi jsem křivdil. Film je sice lehounký, na mě až přespříliš, ale postřeh Broca má. ()

Galerie (14)

Reklama

Reklama