Reklama

Reklama

Rychle, rychle

  • Španělsko Deprisa, deprisa (více)
Trailer

Obsahy(1)

Film je baladickým příběhem party mladistvých delikventů z chudšího sociálního prostředí, která si nedostatečné životní vyhlídky vynahrazuje kriminální činností a užíváním drog. (tomtomtoma)

Videa (1)

Trailer

Recenze (9)

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Ten, kdo dokáže klukovi brutálně ukrást kolo, ten už je na cestě. A jak brutalita roste, tak mizí i zájem u tuhle povedenou partičku. Bertička je hezká, to beze sporu, ale jak je asertivní, tak je i submisivní, co napláčem. Nebe je příliš vysoké, země zaneřáděná a flamenco je stejně milé jako vražedné. Vyústění nenechává na pochybách, mám pocit, že tento film se točil od konce. Možná poslední film, který jsem od Saury, jednoho z režisérů našeho mládí, viděl. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Bezstarostná jízda mladých španělských zlodějů, kteří snadno nabývají a snadno pozbývají. Smyčka se pomalu stahuje a najednou už nejde jen o malé krádeže, ale o loupežná přepadení při kterých umírají lidé. Jen ten konec mi přišel malinko nedotažený. Ale jinak velmi slušný snímek. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Rychle, rychle je baladou z okraje společnosti, tedy nižší sociální vrstvy, při politicko-společenské přeměně Španělska z frankistického určení do "demokracie". Morální zdivočení je výsledkem totální revolty proti systému, proti dlouholeté klerofašistické diktatuře i proti údělu člověka ze sociálního okraje společnosti. Jde rovněž o generační vymezení se vůči obvyklostem. A zároveň jde o podlehnutí spotřebním svodům liberalizačního procesu, byť jen v jejich únikové podobě. Jde tedy o návykový únik před tíží, prázdnotou (jež však nevede ke skutečnému naplnění), existencí a před sebou samým. Jde o "vlastní" cestu ke vzrušení, k naplnění, ke "štěstí", neboť jiné aspekty a hodnoty jsou jim neznámé, nepoznané a tedy nepřístupné. Co lze u Saury ocenit, je docela přesné vystižení vnitřní nenaplněnosti a bezcílností, kdy je touha a revolta uspokojována (přesněji nahrazována) jenom divokým užíváním. Ostatně heroin a záležitosti s tím spojené byly ve Španělsku té doby hlubším problémem. Saura vykreslení vnitřní prázdnoty dosahuje především použitím neherců (navíc ti měli přímé osobní zkušenosti s menšími i většími kriminálními delikty). Právě tehdy se rozšířila fáma, že Saura platí svým hercům tvrdými drogami. Hlavní postavou balady mladé a ve španělské politické transformaci ztracené a také zatracené generace je Pablo (Jose Antonio Valdelomar González), mladík, vymezující se proti údělu svého původu extrémnější a zároveň pohodlnější formou. Přitom mu jde o naplnění a lásku. Hlavním protějškem hrdiny balady je Ángela (Berta Socuéllamos). Nižší sociální původ se spokojí s tou povrchnější dostávanou formou vzrušení a uspokojení. Povedený čtyřlístek mladické party doplňují ohněm fascinovaný řidič Meca (Jesús Arias) a z přítomnosti ženské v partě zvláště zpočátku nespokojený Sebas (José María Hervás Roldán). Z dalších rolí stojí za zmínku Pablova vesnická babička, nadšená z barevné televize (Consuelo Pascual), milá Seba María (María del Mar Serrano), nebo v naději přivolaný lékař (Joaquín Escola). Rychle, rychle je stylově zinscenovanou baladou z doby převratných společenských změn Španělska, je stylově vytvořena se vším všudy. Aneb bídné životní vyhlídky mají jen nehezké společenské důsledky. Jde o španělský žánr quinqui - tedy delikventi z nižší třídy, drogy, láska, neherci. Nakonec, "revolta proti systému" přináší pouze náhražku a únik s pocity bezprostřednosti, avšak již nikoli skutečné niterné naplnění. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (1)

  • Dva hlavní herečtí představitelé filmu, Jose Antonio Valdelomar González (Pablo) a Jesús Arias (Meca), vlastně hráli sami sebe. S kriminálními delikty neustali ani během natáčení filmu, což vedlo k jejich zatčení a uvěznění ještě před premiérou snímku. Situace vyvolala ve Španělsku značný rozruch. (tomtomtoma)

Reklama

Reklama