Reklama

Reklama

Henry a June

Trailer

Milostné mnohoúhelníky Henryho Millera... Americký snímek Henry & June (1990) vznikl podle deníků Anais Ninové (publikovaných až po její smrti), v nichž autorka popisuje svůj vztah ke spisovateli Henrymu Millerovi a k jeho ženě June. Anais (Maria de Medeirosová) žije se svým dobře situovaným manželem Hugem (Richard E. Grant) na předměstí Paříže a touží vyměnit svou šedivou existenci za společensky bohatší, bohémský způsob života. Ten nalezne v náručí Henryho Millera, s nímž ji Hugo seznámí. Anais je k zemitému spisovateli sexuálně přitahována, ale její dřímající vášně opravdu rozdmychá až setkání se smyslnou Millerovou manželkou June (Uma Thurmanová). Americký režisér Philip Kaufman (nar. 1936) otevřeně zobrazil partnerské vztahy už ve své adaptaci Kunderova románu Nesnesitelná lehkost bytí (1988). V Henrym & June se pokusil zajít ještě dál, což mu v americké distribuci jako prvnímu vyneslo cenzurní omezení NC-17. Přes vypjatost erotických scén však tato stránka filmu není dominantní. V popředí Kaufmanova zájmu (scénář napsal společně s manželkou Rose) je atmosféra Paříže roku 1931 a prostředí umělecké bohémy, k níž Miller patřil. Snímek zaujme uměřenými hereckými výkony hlavních představitelů a citlivým přístupem francouzského kameramana Philippa Rousselota, jenž byl za svou práci nominován na Oscara. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (34)

kdosizrosy 

všechny recenze uživatele

June Miller musela být přesně ten typ člověka, který na vás ihned při prvním setkání něčím zvláštním zapůsobil a o chvíli později vás zcela pohltil a očaroval. A i přes to, že jeho chování mohlo být sebehorší, vždycky jste mu to odpustili. Takže čekejte již postaršího šviháka Henryho a na první pohled nevinnou Anaïs, kteří jsou v podstatě propadlí ženě, jež je akorát využívá a lišácky s nimi zametá. Není divu, že toho o ní tolik napsali. Ke konci se to možná trochu vleče, ale Uma je tady překvapivě tak okouzlující, že to tomu filmu prostě rádi odpustíte. Pěkné. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Svatí hosté styčných "drákulovských" stylů. Múzy Kámasútry ve městě Amorů. Tam padá listí, stud. Padají šaty. Utrhlo se fyzično. Nosí se intelektuální sex, pohledy na vrcholné polohy. Polední tango těl. Sekty se sny u tabule vzdechů pornografické nevěsty. Pomyšlení  loží, s  omezenou životností přelétavé věrnosti. ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Philipa Kaufmana podobná témata zajímají. Vždyť má na kontě třeba Quills - Perem markýze de Sade či Nesnesitelná lehkost bytí. Popsal ale i milostnou avantýru mezi E. Hemingwayem a Marthou Gellhorn. Nutno si uvědomit, že co se odehrává na obrazovce je přesně to, co se stalo, mohlo stát nebo si vysnila Anaïs Nin. Sledujeme její pohled na věc, takže jak to bylo doopravdy se můžeme jen domnívat. Ona je mladá a chce něco zažít. Objevuje kouzlo bohémů. Žít a nic neřešit, užívat si a nedívat se na společenské konvence. Jak můžeme vidět, Paříž nebyla ani zdaleka tak prudérní anebo se snažila svou otevřenost skrývat. Už tehdy ale smetánka ráda experimentovala. Mě se film líbil tak napůl. Zatímco Anais se ráda baví, svého partnera otevřeně podvádí a celé to bere jako hru. Její zájem je čistě erotický, city nehrají roli. Tedy její, ona si s ostatními hraje a to už se nedá svádět na dravost či nezkušenost mládí. Když chtěla být otevřená, tak ve všem a ke každému. Jenže ona byla upřímná jen k tomu, u koho se jí to zrovna hodilo a tak se chovala více než sobecky a vypočítavě. ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Na pozadí životopisných faktů o Henry Milerovi, June a Anais předvedena evokace uměleckého kvasu Paříže 1. poloviny 30. let, v snových partiích Anais jakoby probíhají zrychlené dějiny moderního malířství od Picassa a Chagalla po surrealisty, při návštěvách biografu vidíme pak díla Buňuelova a Dreyerova, doprovodná hudba pak pulsuje mezi díly Pařížské šestky, francouzským šansonem, jazzem, Španělskem a vzdálenější exotikou. Erotika otevřená i potlačovaná má stále ducha kultivovanosti i artistní pikantnosti. ()

mira.l 

všechny recenze uživatele

Noo... hudba, kostýmy, celková atmosféra let třicátých - dobré, ale někde v průběhu filmu to neustálé soft-retro-porno začalo nudit, celé to bylo takové zmatené, pořádně jsem nevěděl, kdo s kým má správně souložit, děj taky mizerný...Nějak to nezachránila ani krása obou hereček ( Uma Thurman, Maria de Medeiros) ani jejich velmi solidní výkon. Zkrátka jsem ty víc jak dvě hodiny spíš protrpěl. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (6)

  • Film byl v Jížní Africe až do roku 2007 zakázán. (Terva)
  • Natáčení probíhalo převážně v Paříži. (Terva)
  • Hnědooký Fred Ward nosil během natáčení modré kontaktní čočky. (Terva)

Související novinky

Trierova sága o souložení

Trierova sága o souložení

29.08.2012

Ve Švédsku právě padla první klapka nového ero-eposu Larse von Triera s výmluvným názvem Nymphomaniac. Filmu přinesl mediální pozornost především Shia LaBeouf, který tvrdil, že si před kamerou… (více)

Reklama

Reklama