Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Ve Španělské národní bance už banda strávila víc než 100 hodin a Profesor je v ohrožení. A aby toho nebylo málo, blíží se nový nepřítel – armáda. (Netflix)

Recenze (77)

Blondsky 

všechny recenze uživatele

Šlo vidět, že už to mlelo z posledního, ale sakra, poslední várka epizod nabídla takovou šílenou scénaristickou mánii (nechápu, jak to dokážou dělat za běhu), neutuchající infarkt a briliantní hudbu. A jakože jasně, nepřináší to žádnou inovaci oproti předešlým sezónám a jede to na stejné bázi, ale přesto u toho budete těch 5 hodin sedět a neodlepíte se. A to je asi ta nejpozitivnější věc, co mě Money heist naučil. Jo, a takhle briliantně zpracovaný finální titulky jsem ještě neviděl… ()

VictorMartel 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Seriál je pořád stejně emočně vypjatý a cliffhangerovský, takže se drží původního zadání. Ještě explicitněji dává najevo svůj obdiv k technickým dovednostem a inženýrství. V závěru S05E07 ještě podpoří tento výklad. Proč se mi vlastně celý seriál tak líbil navzdory jeho co možná nejmasivnějšímu cílení? Přece kdybych si chtěl ulehčit kritiku, vytknu mu, nakolik se zavděčuje nízkým nárokům na emoční složku vztahů a podvoluje se divákům, jimž se přitom vzdaluje kvalitami svých postav… Naproti tomu příliš nekoketuje s intelektuály a emočně zdrženlivějším publikem. Jde mu tedy evidentně o masovost svého zásahu. Zároveň nehledá své útočiště v jednoznačném zavržení kapitalismu a spíše zobchoduje antisystémově podpořenou zkušenost rostoucí množiny pracujících chudých s estetikou snu. Příběh si je dobře vědom, kdy má zdůraznit individuum a kdy kolektiv. Bez kolektivu je individuum ztraceno a kolektiv dává svůj efektivní smysl pouze z respektu k individuu. Toto vágní stanovisko není třeba explicitně zastávat, protože je dáno banální zkušeností a samo o sobě neznamená žádnou formulaci politického postoje ke konkrétním cestám či aplikacím. Seriál není socialistický, ale rád si ze socialistické kritiky i estetiky půjčuje. Není individualistický, ale dává zapravdu individualismu pojetím triumfu výhradně v kolejích systému, který odsuzuje. Profesorovo zaujetí bezpečnostními mezerami parazitního systému se zrodilo v hlavě dítěte pozorujícího ultimátní reakci tohoto parazita během zavraždění loupícího otce. V posledním dílu se k této zlodějské tradici hlásí a s přiznaným hnusem odmítá samaritánskou auru, vnucenu mu ostatně vypočítavými médii. Je dobyvatelem, je zlodějem, je kořistníkem, je obráncem svého rodinného krbu. Nenechal se obalamutit, že tím bude, když se podvolí parazitnímu systému natolik, aby mu otročil jako my: zoufale bezmocná, neschopná, závistivá, rozhněvaná a citově nevyzrálá většina. Na kterou seriál samozřejmě cílí, aby co nejvíce vydělal. Triumfem hrdinů i tvůrců seriálu je samozřejmě maximalizovaná ekonomická emancipace, ironicky poháněná hněvem po hospodářské krizi, celkovým vývojem globálního kapitalismu a heroickou estetikou antikapitalistického odboje. Proč jsem si tedy zamiloval seriál tak přímočaře, až vlastně poctivě „falešný“? Právě proto. Jeho hrdinové jsou každý v nějakém ohledu mimořádní, a přitom stejně jako jejich zcela řadoví a přehlédnutelní diváci zakopávají o systém. Nemohou v něm realizovat svá srdce, svou touhu po spravedlnosti, svoje potřeby. Nenechávají se obalamutit, že jejich údělem je mu sloužit, že je nějakým zjevením boží vůle, jak se nám snaží vnutit křesťanská a s ní jakákoli antikomunistická dialektika kapitalismu, a vyrvou mu, co jim patří právem silnějšího. Kdo tento systém nedokáže porazit – jako ani samotný Che Guevara –, může ho ještě ždímat a třeba tím i urychlovat bankrot. Seriál se tedy nezavděčuje ani slabším, ani méně schopným, protože hrdinové jsou opak toho všeho, a přímá nebo i zprostředkovaná zkušenost nám praví, jak s nimi i silní a schopní mohou kolikrát sdílet svůj odpor ke statu quo. To je příběh Papírového domu. Silní a schopní jsou VYCUCÁVÁNI lháři a ubožáky, kterým je třeba se postavit a změřit síly na život a na smrt. To dokáže jen revolucionář, nebo zloděj. Ti ostatní jsou matroš. Jsou odsouzeni věřit ve své Ježíše, politiky a pornoherečky. Osobně volím ty pornoherečky. () (méně) (více)

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zo špičkového seriálu sa po dvoch sériách stala pomaly telenovela a v poslednej sérii sa už riešilo skôr, kto je aký homofób a kto akceptuje transgenderové výplachy. Proste netflixovský odpad. Samozrejmosťou sú aj bezbrehé strieľačky, kde je vypálených snáď 10 000 nábojov a ani jeden nikdy nikoho netrafí. Konečne je koniec, lebo El Profesor už mnohokrát nastavil takú kulehu, že oklamal aj sám seba. ()

DragonnCZ 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

5. SÉRIE - 8,5/10 : Epické zakončení jednoho velkého příběhu a seriálu, nemám slov celý završení, ó můj bože. Každá epizoda vypadala jako poslední a šlo jim o to udělat důstojný zakončení jedné velké éry. Skrze sérii to trošku působilo natáhle, že už něco sleduju moc dlouho, je to furt to samý co poslední dvě série, ale je to prostě něco fenomenálního, srkze napětí, vynikající akci, famózní příběh a La Casa kraluje mezi heist žánry, každá Profesorova strategie, vyjebávka, vždy sem se chytal za vlasy jak je to celý chytrý jak svině. Miluju na celým seriálu to jak tam jsou prostřihy do minulosti a jak se všechno postupem času dovysvětluje. Scénář a dokonale sepsané postavy, který o to líp sehrávají dokonalý herci je něco úžasnýho. Při smrtí postav jsem opravdu pociťoval prázdnotu a smutek a celý si mě to získalo. Tento španělský počin prostě nemá obdoby a seriál se stal jeden z mých nejoblíbenějších i přesto, že jsem s tím zpočátku bojoval, ale celý to stálo za to. A prostě OMG ta hudba která graduje doplňuje významné sekvence skládal jen mistr. A nejhorší je to prázdno, že už tento seriál skončil a nic jinýho už nebude. ()

psychoJoa 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Začalo to strašně, že jsem měla chuť se na to vykašlat. No, nebyl by to jediný promarněný potenciál seriálu za poslední dobu… ALE! Světe div se, kvalita první a druhé řady se vrací v posledních třech dílech, kdy konečně jsou city, nostalgický chvilky a krize Profesora, nahrazeny plány, genialitou a vlastně vším, čím tenhle seroš na začátku bodoval. A jo, velký finále bylo opravdu velký. Takže i když jsem byla v rozpoložení 2, max 3 hvězd, dávám 4. Jen si teda 5 nechávám za ten zbytečný začátek, který mě málem odradil. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (6)

  • Nákladní automobily, kterými je odváženo zlato, jsou typ Mercedes Atego. Ty ale mají nosnost max 9,5 tuny. Na přepravu 90 tun by jich potřebovali deset a ne jen dva. Také když se převáží celý baráček a v něm má být všechno zlato, tak by to nešlo, jelikož žádné běžné nákladní auto nemá nosnost 90 tun. (xisp)
  • Matías (Ahikar Azcona) si vymyslí jméno Pamplona, ve kterém se ve skutečnosti narodila představitelka Alicie Sierray, Najwa Nimri. (KajusaK)
  • Ve scéně, kde se Berlín (Pedro Alonso) baví se svým synem v restauraci, je slyšet píseň „ily (i love you baby)“ od zpěváka Surf Mesa. (orionn12)

Reklama

Reklama