Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film vypráví neuvěřitelný příběh pařížského kasaře Henriho „Motýlka“ Charriera (Charlie Hunnam), který je falešně obviněn z vraždy a odsouzen na doživotí. Trest si odpykává v nechvalně známé trestanecké kolonii na Ďábelském ostrově u Francouzské Guayany. Motýlek je odhodlaný dostat se na svobodu, a tak nečekaně spojuje síly se spoluvězněm Louisem Degou (Rami Malek), usvědčeným padělatelem, který mu výměnou za ochranu nebezpečný útěk financuje. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (231)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Sice jsem si slíbil, že se nejprve podívám na originál, ale remake mám v hledáčku už tak dlouho, že se mi již nechtělo čekat a při cestě busem jsem si ho pustil. A navzdory tomu, že při prvním pokusu (který byl tak dva roky nazpátek) jsem u toho po deseti minutách usnul, tak tentokrát se stal přesný opak a drželo si to moji plnou pozornost v napětí po celou dobu. Úvod naštěstí není zbytečně dlouhý a Motýlka do výkonu trestu pošlou rychle (což pro hlavního hrdinu rozhodně dobré není, ale chápeme se), takže se do toho skutečně dá rychle dostat, zvlášť když se pak Motýlek ne zrovna dobrovolně dá do spolupráce s Degou. Má to mnoho působivých scén s až fyzickým prožitkem právě probíhajících situací, má to nejednu silnější scénu a s každým pokusem o útěk jsem skutečně nedokázal být chladný a doufal jsem, že tentokrát to ústřední dvojici vyjde. Sice mě to uhranulo a v mnoha aspektech naprosto získalo, ale spolu s tím nemůžu být zrovna nadšený, když to celé upadlo do poměrně klasického hollywoodského stylu a tak vždy s důrazem na nějakou novou postavu je naprosto jasné, že se o ní nedozvíme víc než základní charakter a že je v ději jen proto, aby ústřední duo ohrozila nebo nepochopitelně zemřela. SPOILER A že je Dego nejprve nadšený z toho, že je cesta ven z Ostrova bláznů a pak se tam, na poslední chvíli, rozhodne zůstat, je taky vykalkukolvané klišé jak sviň. KONEC SPOILERU. Já neznám pravý příběh, takže je možné, že se vše tak skutečně stalo, ale o to víc bych ocenil, kdyby se to motivacím postav věnovalo hlouběji a já tak některé jejich činy a divná konání mohl víc chápat. Navíc je to stylově celé takové "předem jasné", ne zrovna předvídatelné, ale podle určitých záběrů a hudby se dá vždy čekat, co bude následovat. Má to své vady na kráse, nejsou malé, ale jinak se mi to líbilo a čas u toho strávený byl fajn, takže tomu taky rád dám nadprůměrné hodnocení. Jo, a ještě si musím zjistit, v čem se na tom podílelo Česko, když je tady uvedené v koprodukci... Slabé 4* ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Niektoré predlohy majú to šťastie, že ich môžete adaptovať donekonečna a nikto nebude riešiť, ktorá z filmových verzií je lepšia, lebo si už ani nikto nepamätá minimálne tú prvú. No a potom sú tu diela ako Motýlik, kde vznikol jeden legendárny film a nová adaptácia je automaticky, a nespravodlivo, chápaná ako parazit. Čo je veľká škoda, pretože pri takto príťažlivej látke stačí len silné režijné vedenie a vhodný casting a výsledok musí byť skvostný. No a Motýlik verzia 2017 ponúka všetko, čo treba, navyše Malek a Hunnam sú dokonalou castingovou voľbou. Možno sa len až príliš podobajú pôvodnému obsadeniu, čo ale na ich hereckom umení nič neuberá. ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

,,Francie se vás zřekla!''  --- Nikdy jsem moc nechápal, proč se točí remaky. Opravdu v jen málo případech to předčilo původní předlohu. Já si vždy vážím originálních nápadů a u remaků mám dojem, že si je někdo prostě jen sprostě přivlastňuje. Jasně, dá tomu třeba novější háv. Ale lesklejší obal málokdy nahradí již jednou sdělené, natož aby nějak pak ten film zásadně překvapil či udržel člověka v napětí. U Motýlka jsem to tak cítil. Výprava super, hudba parádní, ale prostě už jste to jednou viděli. Hunnam, ač štíhlý a vypracovaný měl na samotce pořád hebkou pleť o sněhobílých zubech nemluvě. Nevím co za stravu dávali tam v celách na Ďábelských ostrovech, ale jsem si jist, že vězni tam vypadali v reálu mnohem zchátraleji... U Maleka jsem měl ještě další problém a to byla ale moje chyba. Já v něm prostě díky tomu jeho kukuči a předkusu viděl Freddieho. Doporučuji rozhodně si tohle pustit před Bohemian Rhapsody, protože jinak budete mít dojem, že mu u toho pruhovanýho mundůru krom kníru chyběly adidasky na nohách a černé pilotky na očích. Kupodivu mi až tak nevadila délka. Dávám tedy za 3 kokosové ořechy. * * * ()

Hanys_ 

všechny recenze uživatele

Dobrý film, ale určitě ne lepší než originál. Hunman, Malek výborní, ale zase ne lepší než duo McQueen-Hoffman. Asi nejvíc mi tady chyběl nějaký pocit bezmocnosti, který jsem měl u originálu skoro pořád. Na druhou stranu už to bude taky pár let, co jsem ho viděl naposledy, takže ideální čas to napravit. ()

agentmiky 

všechny recenze uživatele

Docela si vytýkám, že originálního Papillona s McQueenem v hlavní roli jsem doposud neviděl. Hlavně, že si jako první pustím nový remake. No nevadí, nemohu zatím porovnávat (časem to ale napravím). Příběh Henriho Charriera je bezesporu zajímavý, obsazení hlavní postavy považuji za správný krok, Hunnama já osobně řadím mezi sympatického herce (přesně i kvůli tomu se mi líbil i Král Artuš). A přítomnost Ramiho Maleka ve vedlejší roli jsem uvítal s otevřenou náručí. Co se týče samotné kompozice příběhu, tak tam to nabídne již slabší momentky. Samozřejmě se objeví velká řada chvil, jež vás dokáží emocionálně strhnout (poprava gilotinou, pobyt na samotce atd.), ale jako celek to nedrží naplno pospolu. Najdou se i nudné dialogy, dále pak situace, které hlavní příběhovou linii nikam neposouvají. Ale to špinavé naturalistické pojetí spojené s často pesimistickými výjevy na plátně to dost zachraňuje, o tom nemá cenu polemizovat. Asi to originálu neudělalo ostudu, konec mě zaujal. Slušná řemeslná práce.......ale pouze jen to. Nic víc, nic míň. Za mě dávám 66 % ()

Galerie (58)

Zajímavosti (11)

  • Papillon (Charlie Hunnam) ve skutečnosti část svého trestu pracoval ve vězeňské nemocnici ve Francouzské Guyaně. Historici věří, že právě tam nasbíral příběhy pro svou knihu od jiných vězňů, kteří se pokusili o útěk. Kniha je tedy spíše jakousi koláží zážitků různých lidí, než autobiografií Henriho Charriera. (Candice)
  • Pri jedinej poprave väzňa gilotínou nie je pri pohľade na čepeľ noža vidieť žiadnu krvavú stopu. (Van_der_Ovec)

Reklama

Reklama