Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zuzana Vítová, mladá žena zápasící s mnoha zavazadly, nastoupí do vlaku a najde místo v kupé, kde již sedí osamělý muž. Po vystoupení v Praze se zdá, že ji muž sleduje, a tak se Zuzana ostře ohradí. Ukáže se, že Karel Jánský bydlí ve stejné ulici, kde žije Zuzanin snoubenec Petr Klika, za kterého se má mladá žena nazítří provdat. Zuzana je nakonec ráda, že ji Jánský galantně doprovází. Nemůže najít klíče a Petr není doma. Ženich jí šel naproti na nádraží a shodou nešťastných okolností se mu Zuzana ani později nedovolá, neboť Petr omylem vytáhl zástrčku telefonu. Jánský, jehož žena je na chatě, odveze Zuzanu autem na druhý konec Prahy k sestřenici. Ta má však u sebe milence, a proto neotevře. Jánský pozve Zuzanu ve vší počestnosti k sobě. Spolu pak ještě obejdou několik nočních podniků až se Zuzana opije. Jánský jí prozradí, že je právě tím úředníkem, který ji má druhý den oddat. Přestože mezi nimi k ničemu nedošlo, žárlí Petr i Karlova žena Magda. Před obřadem tak dojde k rozsáhlému skandálu, do kterého se zapojí Petrův strýc, Magdina matka a Jánského kolegové. Zuzana i Karel se raději přiznají k něčemu, co nespáchali. Všichni jim spokojeně jejich "přestupek" odpustí a Jánský může Zuzanu a Petra prohlásit za manžele. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Ukázka z filmu

Recenze (26)

Marthos 

všechny recenze uživatele

V Komedii s Klikou se Krška pokoušel zvládnout tradicionalistickou, divadelně cítěnou konverzačku, v níž se objevuje populární motiv záměny. Jistě, konverzačka žila a bude žít snad navěky, velikost a osobitost Krškova talentu se ovšem nemusela vyčerpávat důkazy, že řemeslně zvládne i tento druh populární zábavy. Filmu by evidentně prospěla volba jiného typu režiséra, patrně Martina Friče, který by tento veselý příběh vedl nejspíš v překotnějším tempu, zřejmě by si více pohrával s bláznivostí a nepravděpodobností situací. Krškův humor je klidnější, tlumenější (což je dáno přítomností Karla Högera v jedné z hlavních rolí), nejde mu o to se hrdince jízlivě vysmívat. Jiřina Bohdalová obrací až agresivně pozornost ke svým nápaditým výstupům, dovede se kouzelně promeňovat – od poněkud stupidní naivky k ženské s šarmem, od uzavřenosti ke klaunské přemrštěnosti. Přestože ji Krška citlivě vede i k jisté komornosti, Bohdalka je natolik nespoutaný živel, že bourá architekturu vymyšleného příběhu ve jménu jisté autentičnosti. Přesto se ve filmu objeví několik nezapomenutelných výstupů (karaoke v nočním baru za asistence mladinkého Karla Gotta, útěk ze svatby) a vynikajících vedlejších figurek – od vlezlé domovní důvěrnice Rosůlkové až po zaskočené soudruhy v obřadní síni (Beyvl a jeho echtovní replika V nedostatcích je naše síla). A pak, kde jinde uvidíte Karla Högera v dámském pyžama a v tak nemožné paruce? ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

To by mě vážně zajímalo, jak se k takové pitomosti dostal Karel Hoger. Ale na tu otázku mi asi nikdo neodpoví. Tak si odpovím sama. Zřejmě potřebovali vytvořit nějaký seriozní protipol k rozjuchané Bohdalové. Ta chvilkama vypadala jako neřízená střela a když jsem ji slyšela zpívat známou vánoční písničku, tak jsem málem omdlela. To se jen tak nevidí, ale spontánnosti se meze nekladou. Já jsem v tu chvíli nevěděla, jestli se mám smát nebo okamžitě přepnout jinam. ()

Reklama

LadyPupu 

všechny recenze uživatele

Noční jízda Högera a Bohdalové po barech. Ok, proč ne. Högera mám ráda, Bohdalovou respektuji a pro filmy ze 60. let mám slabost. Pravda je, že scéna v baru a zpěv Jiřiny s Třískou v zádech... Tahle scéna je prostě i na mě moc. Navíc si myslím, že paní Bohdalovou prostě neměli nechat zpívat. Nikdy a nikde. Ti dva se pak ocitnou doma a začne zábava. A co teprve, když se rozloučí a setkají se opět se svými partnery (Höger - Chramostová). Shrnutí - jako nenáročný film o loučení se svobodou to špatné není. Navíc Höger v dámském županu má pro mě osobně jisté kouzlo. A rada na závěr: "Když je ženská s ňákým mužským někde sama přes noc, tak je jen jedna možnost... Já to přece jako předseda závodní rady musím vědět." ;-) ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Rozkolísaná dobová komedie s písničkou. 1) Dnes jsou zajímavé především dobové reálie, herci (mnozí už zesnulí) a i zpěváci._____ 2) Bohužel nenápaditý děj a nuda (místy) navzdory účinkujícím a svižné hudbě neumožňuje větší hvězdičkový příděl._____ 3) Spoiler. Po první hbitější části filmu nastupuje nudná střední pasáž (Zuzana doma u doktora Jánského). Ale nedejte se odradit a trpělivě vyčkejte. Jakmile noc skončí, děj se zase rozjede a film nabere na obrátkách pošilhávajících chvílemi až po čtyřech hvězdičkách._____ 4) 33letá Jiřina Bohdalová (Zuzana) to uměla pěkně roztočit, jak dokládá písnička Vánoce vánoce přicházejí, kterou si zazpívala (a zatancovala) s 25letým Karlem Gottem._____ 5) K vidění je i 55letý Karel Höger (oddávající Jánský), 38letá Vlasta Chramostová (Jánského žena), 41letý Čestmír Řanda (šéfkuchař Klika), 28letý Jan Tříska (známost z baru Ríša), 58letý Josef Beyvl (předseda závodní rady), 63letá Marie Rosůlková (ježibaba sousedka) a na vteřinku i 19letý Viktor Sodoma (ve vlaku s kytarou)._____ 6) Závěrem jedna životní zkušenost: Každý inteligentní mužský vždycky odprosí ženu za to, co udělala ona. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Jedna z již dávno zapomenutých rolí Jiřiny Bohdalové. Což je škoda, protože je to dobrý film. Příběh, v němž nikoli vedlejší roli hraje klika (ode dveří) a Klika (nastávající ženich), má poměrně pomalý rozjezd, až ve druhé polovině nabírá tempo, kdy se zapojí herecká esa typu Nataši Gollové nebo Vlasty Chramostové. Rozhodně originální je ale závěr, který dodává potřebnou gradaci. ()

Reklama

Reklama