Reklama

Reklama

Rada nad zlato

(studentský film)
  • USA Good advice is better than gold (festivalový název)
Krátkometrážní / Dokumentární
Česko, 2015, 26 min

Obsahy(1)

Pohled do světa multi-level marketing finančního poradenství v České Republice. Víš, kdo ti bude radit s financemi? Víš, jakou práci ti radí vyzkoušet? Dobrá rada není zdarma, dobrá rada je nad zlato. (oficiální text distributora)

Recenze (54)

blitzer 

všechny recenze uživatele

Přestože jsem v OVB nikdy nepracoval, určité povědomí o dění v této firmě jsem měl. Dokument ho jen potvrdil. Jednou jsem dokonce byl čistě pro zajímavost na pohovoru v jiné poradenské společnosti, a přestože jsem nebyl na pohovor (záměrně) připraven a na otázky kluka možná mladšího než já jsem reagoval spíše nedbale, samozřejmě mi obratem přišel e-mail, že jsem přijat. Myslím, že opravdu přijmou kohokoliv, jen aby 18letí „manažeři“ získali provizi za další ovečky. Na dokumentu mi trochu vadily některé zbytečné a opakující se záběry (večírek) a taky házení do jednoho pytle. Nemyslím si, že by veškeré finanční poradenství spadalo do této žumpy, jak v dokumentu zaznělo. Nicméně je asi smutnou skutečností, že většina finančních poradců jsou jen bouchači investičního životního pojištění a podobných „výhodných“ produktů. Jako všude je prostě potřeba pečlivě vybírat, jaký produkt či službu si kupuji. Celkově si myslím, že je dobře, že dokument vznikl, třeba trochu napomůže kultivaci oboru, nebo alespoň varuje potenciální klienty či zaměstnance. ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Otázky multi-levelového marketingu a premosťovacie skĺznutie do pyramídovej hry ma neminulo a tieto skúsenosti čiastočne charakterizujú môj pohľad na tento oplzlý vesmír výplodu kapitalizmu, ktorý sa mi vskutku hnusí. Nemám pocit, žeby sa autor jasne zaviazal k akejsi sebareflexívnej výpovedi, ktorá by hlbšia a vo viacerých vrstvách o OVB (ktorý je klenot finančného ošklbenstva) skúmala a najmä ľudí, ktorých vábia zatemňujúcimi okuliarmi. Ide skôr o reakciu na vzniknuté problémy týkajúce sa nej a nie o analytický hriadeľ koreňu samotnej veci. Ako študentský pokus záslužilé najmä pre otvorenie diskusie. Ako filmový projekt umelecky a informovanosťou horšie, avšak sila hlasu je dostatočne hlučná. Len aby radou nad zlato neprerástla kampaň s jednotémativným profitom do žiariacej budúcnosti, ktorá môže autora silno zaviazať na špagát. ()

Reklama

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Výborný studentský film který popisuje obchod s důvěrou ve finančním poradenství na principu multi-level marketingu. Obchod na kterém nevydělá ani poradce, ani zákazník který koupí nepotřebný produkt, ale parta manažerů, kteří sedí výš v náborové pyramidě. Oceňuji zejména dobrý pohled na vnitřní fungování systému z pohledu řadového poradce. Škoda, že se nepodařilo do filmu dostat nějaké vyjádření z druhé strany, z pozice vedení a top managementu. Ale už sama neochota se vyjadřovat o lecčems vypovídá. ___________ dobrý rozhovor na DVTV s režisérem: http://video.aktualne.cz/dvtv/poradci-ovb-stripterky-a-drogy-na-vecircich-a-obchod-s-duver/r~e823273e691f11e68d00002590604f2e/ ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Peníze nejsou důležitý ...když jich máte plnou prdel. Samotná idea, že vám někdo bude radit, jak ušetřit resp. vydělat prachy, a nebude z toho (chtít) něco mít, je dost pitomá. Žádný podnikatelský záměr ale tady a teď není dost průhledný, aby se do toho někdo nezamotal. Půlhodina záběrů ze vzdělávacích a motivačních akcí OVB může citlivějšímu divákovi navodit nedůvěru v lidi jako druh. Jestli se chcete utvrdit v životní metodě, že o penězích je lepší se neradit, prostě je utratit nebo nejlépe žádné nemít, zhlédnutí Rady nad zlato poslouží na jedničku. Pro hloupého každý hloupý (dobrý). ()

Arkanoid 

všechny recenze uživatele

OVB, Partners Group, Next Level a mnohé ďalšie. Zídu sa smetiar, maliar, absolvent drevárskej a nezamestnaný. Toto nie je začiatok vtipu, toto je OVB. Poradca tu vyhľadáva klienta, nie klient poradcu. Učia negatívnemu vzťahu k bankám, ilúziu, MLM a prijímaniu každého. Teplý trh je rodina a kamaráti, studený trh sú neznámi ľudia. Seriózne firmy majú svoje personálne oddelenia, OVB používa persóny neškolené v HR oddeleniach, používa na to každého jedného svojho zamestnanca, ktorý sa tvári, že je podnikateľ a má vlastnú firmu. Recruiting funguje u každého, aj keď neprijmeš žiadnu pozíciu ani produkt, vypýtajú si čísla na všetkých tvojich známych, ktoré máš v mobile. Potom sa nájdeš predávať životné poistky rodičom v obleku od mŕtveho dedka, ktorým chceš spraviť dojem na ľahké ženy na firemných večierkoch. Stačí si googliť informácie. Už len na Wikipédii má OVB zlé meno. Niektorí ľudia sa sťažujú na jednostranné zameranie alebo zlé spracovanie, ale OVB mala priestor sa vyjadriť, no nevyužila ho. Ktovie, prečo. Veľmi málo známy film aj na csfd.cz, čo je škoda. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno