Reklama

Reklama

„Nejhloupější ďáblův hřích je ješitnost.“ Kdo na ni doplatí tentokrát? Zkušený komisař bojuje s prohnaným vrahem o život unesené dívky... Cestou do kostela v mlhavé horské obci Avechot beze stopy zmizí tichá patnáctiletá Anna Lou, dcera silně věřícího páru. Na pomoc při vyšetřování je povolán kontroverzní komisař Vogel, mezi jehož neortodoxní metody patří i víření veřejného mínění za pomoci médií. V rozpoutané mediální bouři vesničané i členové náboženské komunity se znepokojením zjišťují, že nikdo není mimo podezření a všechna jejich tajemství budou postupně propírána veřejně. Je znepokojivé zmizení Anny Lou pouhým dílem pubertálního vzdoru, nebo se v jinak poklidné obci skrývá vlk v rouše beránčím? Italský thriller se vyznačuje ponurou atmosférou odlehlého horského městečka a zdánlivě pozvolným tempem, které ale přináší množství dějových zvratů a rafinovaných nápověd. Jedná se o režijní debut spisovatele Donata Carrisiho, který adaptoval svůj vlastní román. (Česká televize)

(více)

Videa (8)

Trailer 3

Recenze (73)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nutno upozornit, že Jean Reno je zde plesnivý psychiatr, který s gustem loví duhové pstruhy a…hraje vedlejší roli. Tu hlavní zabral italský Armin Mueller-Stahl, který jako policejní inspektor půlku filmu tleská a ve druhé využívá aspektů mediokracie, aby uštval křišťálového profesora literatury.. Rozvláčná krimi pyrenejského typu, která šetří násilím, akcí a de facto i napětím a spoléhá se na to, že se divák soustředí na atmosféru a rozlousknutí případu. No, když u lorda Edmunda Černé zmije kdosi zaklepal u dveří, on řekl: „Baldricku, dveře.“ a sluha Baldrick je přinesl, požadoval po něm, aby to vysvětlení, se kterým přijde, bylo fenomenálně dobré. U Dívky v mlze hlavní pointa fenomenální není, ale obstojí. Ta následující už ovšem vyžaduje jistou dávku velkorysosti. Budu si myslet, že to byly rybářské mušky.. ()

iN 

všechny recenze uživatele

V první půlce celkem rozvleklé a chvíli trvá, než si divák na detektiva Vogela zvykne, ale pak už se zařadí vyšší rychlost. Zachmuřená atmosféra italských hor, nezvyklé začlenění médií do vyšetřování, celkem jasný podezřelý hned od začátku a postava hlavního detektiva, u které tak trochu nevíte, co si o něm myslet - vše dobře vyladěno tvoří napínavý a promyšlený film. ()

Reklama

Amonasr 

všechny recenze uživatele

Pěkně zamotané mysteriózní psychologické krimi, plné postav značně vyšinutých z normálu, což umožňuje režisérovi a scenáristovi v jedné osobě konstruovat stěží uvěřitelné zápletky a zvraty. Účel pobavit diváka něčím nečekaným a originálním byl splněn. Co si taky tvůrci mají pořád vymýšlet, aby uspokojili stále zpovykanější auditorium. ()

Anianna 

všechny recenze uživatele

Ztracená dívka, horské městečko, poněkud narcistní vyšetřovatel a všudypřítomné zlo. Všechno namíchané do podoby, jež pochmurností připomíná severská detektivní dramata, ale jde si zajímavými dějovými zvraty svou cestou. Kamera zabírá spíše detaily, protože tma, mlha a stíny nedovolí široké záběry. Maketa městečka, která se v průběhu děje párkrát na pár sekund objeví, jako by divákovi říkala, že je klid, nic se neděje. A pokud ano, tak je to neviditelné, dobře ukryté. Jak říká psychiatr (Jean Reno): "Přílišný klid zabíjí. Zbavuje strachu ze smrti." Prolínání časových rovin zvyšuje napětí. A ta hudba! Bravurně zachycená atmosféra! Vynikající herecké výkony. 90% ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Supernudná ultradebilná detektívka, ktorá sa to nudné tempo na konci snaží vykompenzovať toľkými šokujúcimi pointami, že sa to pomaly ani nedá spočítať. Naviac tá finálna, ma napadla niekedy v polovici, keď som si hovoril, načo asi inak by sa môj obľúbenec obťažoval účasťou v tejto tragédii. Ale aspoň ho po dlhšej dobe daboval Miloš Vávra. Toto sa holt nepodarilo. 3/10. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (7)

  • Donato Carrisi film odrežíroval a napísal k nemu scenár podľa svojho vlastného rovnomenného románu z roku 2015. (Arsenal83)
  • Natáčalo sa v Carezza, v obci Nova Levante / Welschnofen v Trentino-Alto Adige. (Arsenal83)
  • V tomto filme a v ďalšom filme Donata Carrisiho L'uomo del labirinto (2019) je opakované použitie čísla 23. Toto číslo sa v jeho filmoch používa ako nešťastné číslo spojené s vraždou, smrťou a nebezpečenstvom a v Taliansku má aj nešťastný význam. V talianskej histórii bol napríklad Julius Caesar zavraždený po 23 ranách dýkou. (Arsenal83)

Reklama

Reklama