Reklama

Reklama

Zjevení

  • Francie L'Apparition (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Jacques pracuje jako reportér ve velkých francouzských regionálních novinách. Jeho pověst nezaujatého a nadaného investigativního novináře upoutá pozornost Vatikánu, který si ho najme na splnění zvláštního úkolu. Stane se členem komise ověřující údajné zázračné zjevení v malé francouzské vesnici – tedy opravdového kanonizačního procesu. Po svém příjezdu se setká s mladou a citlivou Annou, která tvrdí, že se osobně stala svědkem zjevení Panny Marie. Tváří v tvář rozdílným názorům duchovních a skeptiků ve vyšetřovací komisi Jacques postupně odkrývá skryté motivy a tlaky, které ovlivňují vyšetřování, a jeho vlastní víra se otřásá v základech. (Artcam Films)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (21)

Psice 

všechny recenze uživatele

Někdy žasnu nad tím, jak režisér nedokáže využít ku prospěchu filmu stopáž, kterou má k dispozici. Příkladem toho je i Giannoliho Zjevení. Po poměrně dobře našlápnuté dvouhodinovce jsem pochopila, že ... hlavní postavou není Anna, ale Jacques. Tohle zjištění nepotěší obzvlášť ve chvíli, kdy jeho postavě připisujete celou dobu pouze funkci „posouvače děje.“ Proto jsem ani nevnímala Jacquesův rezervovaný postoj vůči zjevení a potřebu pracovat s fakty jako leitmotiv. Snímek tedy řeší (z mého pohledu) velmi povrchním způsobem otázku (ne)víry v Boha. Mariánské zjevení a příběh Anny (tedy to, co celý film zásadním způsobem táhlo), pak tudíž mělo být pouhým prostředkem k otevření tázání po spirituálních otázkách v Jacquesově životě (avšak ve filmu téměř neznatelně naznačeno). Zjevení, jako kdyby nevědělo, kam se žánrově zařadit – chce být mysteriózním snímkem, psychologickým dramatem a detektivkou zároveň, ale není ani jedním z toho. Pečlivě budované napětí filmu, jako kdyby v samotném závěru přišlo vniveč z důvodu již zmiňovaného překvapivého rozpoznání hlavní postavy, ale i proto, že rozuzlení více jak dvouhodinového filmu se vejde do závěrečné desetiminutovky (aniž by přineslo jakoukoli katarzi). Závěr spíš jen odhaluje další otazníky a vlastně celý děj ještě více zpochybňuje a zamlžuje.  A řeči o tom, že tohle je právě to Tajemství, neberu. Každopádně herecký výkon představitelky Anny je pozoruhodný a hudba Arvo Pärta potěší - snad už proto stojí se na snímek podívat (s přihlédnutím k tomu dávám 3*). ()

hygienik 

všechny recenze uživatele

Napriek tomu, že sa s obsahom Zjavenia nestotožňujem, je to hlboký film, aké v poslednom období málo vídam. Nie je pekný, ale veľmi zaujímavý, na zamyslenie. Síce chápem, že tá stopáž bola nutná, ale predsa sa mi to zdalo pridlhé. Bulvárny záver filmu odobral nielen hviezdičku, ale hlavne znemožňuje divákom, nájsť na položené otázky svoje vlastné odpovede. Škoda. ()

Reklama

Majkak 

všechny recenze uživatele

Film klade víc otázek než odpovědí, což se ve věcech víry stává. Anna je symbolem čistoty, kterou zraněný svět potřebuje. Postavili si ji na piedestal a uctívají ji. Zavřeli si ji do své klece a Anna, dcera anonymní matky, nemá jinou volbu. Jacques chce znát pravdu a je pro Annu jediným, kdo ji chce vidět, jaká je. Detektivní motivy filmu si občas nejapně pohrají s některými klišé z dílny Dana Browna, což trochu devalvuje jinak zajímavé poselství. Jen ten perex k filmu napsal totální ignorant. ()

angel74 

všechny recenze uživatele

Chvíli mi trvalo, než jsem se naladila na tu správnou notu, ale přesto musím uznat, že režisér Xavier Giannoli natočil zajímavý film o víře, který má sílu zapůsobit i na bezvěrce. Vím, o čem mluvím, protože jsem ateistka jak poleno. Ačkoliv mi spousta otázek zůstala nezodpovězena, připouštím možnost existence čehosi vyššího, než je náš zrakem viditelný a smysly vnímatelný svět. (75%) ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Ten film je podobný jako katolická církev. Učí o Bohu, ale ne Boha. Tenhle film by tak strašně chtěl předat duchovno, ale plave po povrchu, naznačuje, ale nejde do hloubky, a nakonec je to jen hodně dlouhý blábol, dokonce nekřesťanský, protože dobrovolná sebevražda odmítáním jídla není žádné mučednictví, sorry. Ta závěrečná řeč, že pan fotograf díky Anně něco našel, je sice dojemná, ale film k ní nesměřuje, nepodporuje, není v něm nic, coby tuto řeč podporovalo. Že se jednou sejdou u zavřeného kostelíka a že náhodně objeví jednu zničenou ikonu? Jinak atmosféru má film docela dlouho hodně slušnou, ale přece jen ta stopáž je nakonec ubíjející, a hlavně poslední zhruba tři čtvrtina filmu tak nějak popírá a popře dosavadní dění. To už - POZOR, ASI SPOILER - by mě asi víc bavilo, kdyby nakonec šlo o skutečné zjevení, nebo je měl sám fotograf. O skutečném hledání vlastní duchovní cesty film tak nakonec žel není. --- EDIT: Čím víc nad tím přemýšlím, tím víc mi přijde, že jde zase o jeden takový vychcaný film, který se zaštiťuje duchovnem, ale je o něčem jiném. Příběh začne v arabských zemích, kde novinář přijde o kolegu, a končí tím, že zjistí, že muslimka měla zjevení Panny Marie. Takže nakonec pokládá zničenou ikonu jako gesto smíření k údajně zničenému klášteru (moc zničeně ve filmu nevypadá). No a ta, co to vzala na sebe - prezentovat tohle jako oběť? Jako mučednickou smrt? Četl  Giannoli někdy něco od Terezie z Lisieux? Objektivně ten film kamerou a hereckými výkony a kritikou církevního merche na ty dvě hvězdy je, ale za ideologii zcela mimo realitu jdu s hodnocením dolů. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (3)

  • Film je inšpirovaný skutočným príbehom svätej Bernadety z Lúrd, mladého dievčaťa, ktoré vo veku 14 rokov malo koncom 50. rokov 19. storočia spolu 18 zjavení Panny Márie. Dnes Lurdy ročne navštívi 5 miliónov katolíkov a stalo sa niekoľko zázrakov. (Arsenal83)
  • Film sa natáčal vo Francúzsku (Gap, Châteauroux-les-Alpes), Taliansku (Rím -  Palais Farnese) a Jordánsku (utečenecký tábor Zaatari, púštny hrad Qusair Amra). (Arsenal83)

Reklama

Reklama