Reklama

Reklama

Obsahy(1)

I v této části triptychu se setkáme se zdravotní sestrou Věrou Podlipnou (Simona Stašová), která pracuje na psychiatrii a kterou po jejich vlastních zkušenostech nemohou nechat nečinnou osudy jiných. Znovu se potkáme s tajemným doktorem Zahálkou (Juraj Kukura), který se tentokrát na ni obrátí s problémem jednoho svého známého, jehož syn Milan (Jan Budař) má psychické problémy. Milan, který miluje letadla, žije sám s nemocnou matkou (Iva Janžurová). Pracuje na letišti, kde mu dle jeho vlastních slov údajně nesnesitelně nadbíhá jedna z jeho kolegyní (Jana Stryková). Je do Milana prý až patologicky zamilovaná a k realizaci svých záměrů se neštítí použít ani těch nejšpinavějších možných prostředků. Milan je z toho do té míry zoufalý, že se dokonce pokusí o sebevraždu. Jenže – jak je to ve skutečnosti? Kdo komu vlastně ztrpčuje život? To vše se Věra Podlipná pokouší zjisti, aby opět – jako v obou předchozích dílech triptychu Vetřelci a lovci dospěla k překvapivým zjištěním, ve kterých právě doktor Zahálka nehraje nepodstatnou roli… (Česká televize)

(více)

Recenze (57)

Nick321 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Já bych řekl, že Budař zahrál fanaticky zamilovaného stalkera-únosce velmi věrohodně. Na pohled ultrapravicový tvrďák, uvnitř v podstatě ubožáček, co žije s maminkou a i když vyhrožuje sebevraždou, bojí se smrti, nese si psychický blok z minulosti. Ovšem když mu věci nevycházejí podle představ, dokáže si svůj čin propracovat až do hrozného konce. Nebýt soukromého očka Zahálky, divák by se happyendu nedočkal. Kdoví, jestli si po událostech v epizodě Irena taky nehodila mašli. Každopádně ve skutečném světě pachatel svou kolegyni z letiště skutečně zabil. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Možná nejlepší díl z trilogie, i když nejvíce za to asi může velmi kvalitní obsazení. Překvapuje mě, že přestože se jedná o film podle skutečné události, děj je plný nelogičností...K dobru připočítávám alespoň to, že se odhalily pohnutky "Zorra", ale chování postavy Simony Stašové mi přišlo prapodivné. Myslím, že ta už mohla být z děje vynechána. Aspoň by si mohla jako sestřička nechat svoje psychoanalýzy. I když tím se vlastně jako postava chovala nejlogičtěji, čili hloupě. A ponaučení na závěr? Až vám bude nejhůř, počkejte, že si vás najde Zahálka :-) ()

Reklama

blackrain 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak nejlepší ze všech zde zúčastněných herců byl Jan Budař, který se v roli toho magora pořádně vyřádil. Jen doufám, že díky své vizáži nebude do takových rolí obsazován častěji. Jedna hvězda je pro něho a ta druhá je pro Janu Strykovou. Ostatní herci si nic nezaslouží. Simona Stašová mě štvala. Já se divím, že se jí Renč nechtěl v nějakém příběhu zbavit. Svým konáním by k tomu jedině přispěla. Přitom jejím vyjednávání s vyšinutými jedinci (jak v předhcozím díle, tak v tomto) jsem se musela smát, protože byla hrozně nevěrohodná. Juraj Kukura v podstatě neměl, co hrát. V závěru by bylo mnohem lepší, kdyby se ten Milan zastřelil, ale na to neměl dost odvahy nebo ho klidně mohl postřelit ten policista. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Ale Milánku, ty přece nemůžeš bejt dlouho sám !! Zase provedeš nějakou hloupost !!" Zaměníte-li v předchozí hlášce Milánka za Jozífka, dostanete větu, kterou měli nejbližší usměrňovat pana scénáristu, ten by se měl věnovat raději čemukoliv jinému, čímž by neobtěžoval slušného televizního diváka..;) Myslím však, že závěrečná, bohudík, epizoda Renčovy minisérie Vetřelci a lovci se povedla nejvíce, což ovšem neznamená, že by šlo o něco převratného, alespoň co do kvality.. Jan Budař a jeho proměny se mi dost líbily, čímž netvrdím, že by mě ty flashbacky upřímě nesraly, to jen Budař znovu potvrdil svůj nezměrný potenciál, ostatně ani Iva Janžurová v roli jeho matky, neskutečně věrohodná a civilní, nesnese výhrad, nemůžu už dnes o ní mluvit jinak než o skutečné žijící herecké legendě, a Petr Dvořák také odvádí velmi slušnou práci a ta jeho postava patří patrně k tomu nejlepšímu, co tahle rádoby konspirační, v důsledku však neobyčejně trapná, televizka nabídla. Bartákův soundtrack byl znovu parádní, byť zde scénáristická křeč pana Klímy dosahuje vrcholu, nad znovu trapnou a nesmyslnou naroubovaností dějové linky se Zahálkou a Podlipnou na nosný příběh už nemá smysl se dál zalamovat, ale opravdu nešlo nechat Budařova Milana poslouchat něco jiného než Rammstein ?? Všechna tato klišé, ačkoli i bez nich by šlo o propadák, celý příběh táhnou ke dnu jako traverza těla v Orlické přehradě !! ()

paascha odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Debilní pseudo drama, těžící ze skutečné události z Ruzyně, ale zprasené Renčem k nepoznání. Vzhledem k tomu, že prostředí letiště znám velmi důvěrně, trpěl jsem při amatérských scénách jako zvíře. Anebo možná je to v Brně takhle, já přeci jen dělal na Ruzyni. Každopádně dobrý režisér by s takovým scénářem a takovým obsazením natočil něco jiného, Renč je na odpis. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (2)

  • Epizoda byla inspirována skutečnou událostí z prostředí ruzyňského letiště, která vyvrcholila vraždou pronásledované kolegyně, za kterou útočník a stalker dostal trest odnětí svobody 15 let. (Nick321)
  • Je rozporuplné, že na začátku epizody dává doktor Zahálka (Juraj Kukura) Kláře (Hana Holišová) svou vizitku a nastiňuje jí charakter svých služeb soukromého detektiva, ovšem nedlouho potom Věře Podlipné (Simona Stašová) tvrdil, že už svou práci nedělá. (Nick321)

Reklama

Reklama