Oběti
Režie:
Petr SlavíkScénář:
Miroslav SovjákKamera:
Martin ČechHudba:
Michal PavlíčekHrají:
Jiří Langmajer, Jitka Schneiderová, František Němec, Vladimír Brabec, Gabriela Vránová, Jaroslava Obermaierová, Matyáš Valenta, Alice Bendová, David Švehlík, Irena Máchová, Martin Šára (více)Obsahy(1)
Na začátku to bylo takové reprezentativní manželství krásné ženy a úspěšného muže. Jenže Magda touží po dítěti a manžel, odjíždějící opět na jednu ze svých služebních cest, jí připomene, že si ji vzal právě proto, že žádné dítě nechtěla. V noci vzbudí Magdu telefon. Nemocnice ji informuje, že měl manžel dopravní nehodu. Žena jede okamžitě za ním. Na místě zjistí, že manžel utrpěl jen lehčí zranění. Jeho spolujezdkyně je na tom daleko hůř. Zjištění, že jí byl muž nevěrný, ještě není to nejhorší... (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (58)
Poslední příběh z cyklu Oběti se mi opět velmi líbil, chyběla však určitá propracovanost. Jak mohl připadnout milenci byt? Extrémní potřeba postarat se o dítě přítelkyně tak nějak zvláštně a rychle vyprchala do naopak extrémního nezájmu. A co to bylo to "jak se hladí kočka" "Proti srsti ne"? To byl těžko uvěřitelný dialog. Dále pak náhlé podplacení bio-otce šlo taky trochu mimo, navíc dalo jasný impuls jak vše dopadne. Výkony herců byly jinak, stejně tak jako v předešlých dílech, velice dobré. ()
Že Jitka Schneiderová neumí hrát, ale jen přehrávat či deklamovat text, je dávno známá věc. Když se k jejímu ochotnickému výkonu přidá prachbídný a těžko uvěřitelný scénář a režisérská impotence (například stříhy na telefonující hrdinku a černobílé záběry v TV, která právě běží v pokoji - to byl fakt mazec!), nelze se divit, že vypadne paskvil. Uf! Vydržel jsem skoro hodinu, pak už to vážně nešlo... ()
Snad zajímavý námět, ale velmi špatně realizované. Naprosto nepřesvědčivé chování hrdinů, logické lapsy v příběhu, a k tomu nevyvážený rytmus, na kterém se podepsal i spíše nahodilý střih. Režisér herce nevede, ale dává jim zbytečný prostor, ve kterém se oni ztrácejí, nejvíce pak J. Schneiderová, jejíž víceméně psychologicky plochá postava nedokáže celý film utáhnout. Český film opět ukázal jak tragicky mu chybí důsledně zvládnuté řemeslo, a nelichotivě odkazuje k hrůze televizních inscenací let osmdesátých. ()
Scénárista Miroslav Sovják rozehrál v Karambolu tolik spletitých cest, že se z nich nevymotal a u mě teda narazil. Herecky koukatelné, ale příběh celkově se mi zdál vykonstruovaný. Školáka Marka by smrt matky opravdu nepoznamenala? A kdo se o něj staral v době hospitalizace matky v nemocnici, když "strejda" (Langmajer) byl taky připoután k lůžku? Když už je v příběhu Marek předmětem doličným - o něho snad šlo - tak měl mít patřičný prostor. Hra na mariňáka připomínala Robinsonku. Při setkání Vránové, Brabce, Schneiderové a Valenty ale vznikl vtipný dialog: Vránová: "Ten kluk patří do polepšovny." Brabec: "To ty jsi nepolepšitelná.. Vránová byla přesvědčivá starostlivá paní, na protest jejímu vystupování bych tu rybičku možná taky spolkl; slovy Marka "z prdele". Jen jsem čekal, že Marek na dotaz Čím chceš být, chlapče? odpoví: Majorem Zemanem:-) Z cyklu Oběti prostě slabší kousek. ()
Slabší díl z cyklu Oběti. Langmajer byl zde hodně "mrtvý". Nebo tak utahaný z práce?:) Překvapilo mě, že malého kluka smrt matky moc nepoznamenala. Na tom měli tvůrci více zapracovat. Schneiderová svoji roli zvládla obstojně a další herecké výkony hodnotit nelze, jelikož ostatní postavy si moc nezahrály:) Hodnotím slabšími třemi hvězdami. ()
Galerie (19)
Zajímavosti (1)
- Když se Magda (Jitka Schneiderová) dívá na televizi, vysílá se tam epizoda Štědrý večer paní Hůlové (1991) seriálu Velmi uvěřitelné příběhy (od r. 1991). (Nick321)
Reklama