Režie:
Wes AndersonScénář:
Wes AndersonKamera:
Tristan OliverHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Bryan Cranston, Koyu Rankin, Edward Norton, Bill Murray, Jeff Goldblum, Scarlett Johansson, F. Murray Abraham, Tilda Swinton, Bob Balaban, Yoko Ono (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Japonské souostroví, za dvacet let od dnešních dnů. Psí chřipka dosáhla epidemických rozměrů, její ohnisko leží ve městě Megasaki. Hrozí, že přeskočí z psích nositelů na člověka. Starosta Kobayashi vyzývá k okamžité karanténě. Tedy k vyhoštění a izolaci všech toulavých i domácích psů. Oficiálním dekretem se psí exilovou kolonií stává nedaleký ostrov sloužící zatím jako skládka odpadků. Stává se z něj Psí ostrov. O šest měsíců později na této opuštěné skládce nouzově přistává jednomotorový, miniaturní letoun Junior-Turbo Prop. Smečka pěti hladových a divokých psů v jeho troskách objeví dvanáctiletého pilota. Je to Atari, sirotek, jehož pěstounem je právě starosta Kobayashi. Atari s pomocí svých nových psích přátel začne hledat svého ztraceného psa Flíčka a při tom postupně odhalí spiknutí, jehož cílem je likvidace všech psů z města Megasaki. (CinemArt)
(více)Videa (6)
Recenze (340)
Vynikajícně andersonovsky ulítlé. Z grafické podoby jsem měl respekt, ale po skvělém Grandhotelu jsem se rozhodl Andersonovi věřit a nechybil jsem. Vhodně nadabované a snad jako vždy s krásnou Desplatovou hudbou. Hned po projekci jsem chtěl jít znovu. A čím víc soundtrack poslouchám, tím víc si myslím, že doopravdy podruhé vyrazím. Pokud snesete Andersonův styl, vřele doporučuji... 100% ()
Přes originalitu, velmi působivou animaci a (jak jinak) nezaměnitelně andersonovský svět/ humor, mi tahle do japonský alternativní reality situovaná psíčí story prostě nepřirostla k srdci. Uznávám, není nejlepší nápad jít do kina zrovna na něco tak nápady narvanýho jako teď já - pozdě večer ospalý a bez kafe - ale holt jinak to nevyšlo. Tak za mě vede MR. FOX, ale přijde mi tolika tvůrčího talentu škoda nevyužít raději do hraný formy. A koupačka Chiefa sranda nej. ()
Psí ostrov není bez chybičky a není to ani nejlepší Andersonovka,ale i přesto je to v současné chvíli jeden z nejlepších filmů.které jsem letos viděl.Ačkoliv dějově nejde o nic převratného (jádro příběhu je celkem klišoidní) a hlavně ve druhé půlce už se určité věci lehce okoukají,pořád je to film,který převálcuje zpracovaním (animace je boží a ještě o něco málo lepší než u lišáka),dabingem,odzbrojujícím humorem (u některých scén jsem se bavil jako už dlouho ne) a v neposlední řadě už tradičně skvělým Desplatovým soundtrackem.Už po prvním traileru jsem se na tohle extrémně těšil a jsem rád,že vše dopadlo podle očekávání...90% ()
Wes Anderson se zřejmě našel v tom, jak natočil Grandhotel Budapešť. Psí ostrov se totiž nese v úplně totožném duchu. To, co Wes ve svých filmech dříve jen naznačoval, má dnes absolutní obraz. Absurdnost postav, miliarda nejen popkulturních nápadů, v tomto případě umocněné o animovaný motiv, střih, omezený pohyb kamerou...to všechno je dnes Wes Anderson a nejednou krát jsem si říkal, jak moc je tento film Grandhotelu podobný. Nicméně i přesto jiný. Občas mi totiž přijde, že se tu Wes ztratil ve svých uměleckých motivech. Občas je to tak strašně ulítlý a tak za hranou, že film vlastně ztrácí zábavnost a vtip. To ale jen občas. V celkovém vyznění se pořád jedná o hodně vydařený kousek. ()
Wese Andersena mám ráda pro jeho poetiku a hru s herci. Baví mě Wesův humor, kamera a tisíc detailů, které dělají z jeho filmů jedinečný filmový zážitek. Psímu ostrovu ale chybí živí herci, kteří by na sebe reagovali. Film jsem musela sledovat nadvakrát; film mě ani po hodině nechytl za srdce. Ani jsem se u něj nebavila tak, jako tomu bývá u ostatních Wesových snímků. Líbil se mi motiv vztahu člověka a psa, loutky jsou krásné a film oplývá skvělými nápady (psí chřipka, psí skládka, chemické zbraně). Tentokrát to ale bohužel nestačilo. Z Psího ostrova mám tak ve výsledku stejný pocit jako z Fantastického pana Lišáka - zhlédnuto, vizuálně moc hezké, ale asi si to znovu nepustím. ()
Galerie (75)
Photo © 20th Century Fox
Zajímavosti (18)
- Film byl natočen technologií stop motion týmem čítající 670 lidí, kteří vytvořili celkem 130 000 fotografií. Většina lidí z týmu již pracovala s Wesem Andersonem v minulosti na Fantastický pan Lišák (2009). (vojacekr)
- Ide o prvý film Wesa Andersona, ktorý je zasadený v budúcnosti. (Astonko)
- Postavy byly nadabovány celé dva roky před vznikem reálných loutek. (ČSFD)
Reklama