Režie:
Joe WrightScénář:
Tracy LettsKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Amy Adams, Fred Hechinger, Gary Oldman, Julianne Moore, Jennifer Jason Leigh, Wyatt Russell, Brian Tyree Henry, Jeanine Serralles, Anthony Mackie (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Kvůli agorafobii se drží doma, ale posedlost novými sousedy jí nedá spát – psycholožka, co se snaží vyřešit brutální zločin, který na vlastní oči viděla z okna. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (217)
Tento film je dobre nasvietený. Nič viac. Artový midcult, pri ktorom človeku ostáva rozum stáť, kde a čo sa udialo, že ten film nevyšiel. Talentovaný a skúsený režisér, uznávaný a vypísaný dramatik, geniálny skladateľ filmovej hudby, Á-čkový cast, pútavý názov (odkazujúci okrem iného na Hitchcocka). A výsledok? Nestojí za reč a naozaj ani za pozretie. ()
Hitchcockovka bez Hitche,která není vůbec špatná,ale k tomu aby byla opravdu dobrá jako by jí něco chybělo.Nejsem teď úplně schopen identifikovat co to je,protože mě prakticky celou dobu bavilo novou Wrightovku sledovat,nedá se jí upřít slušná atmosféra,vizuál je taky v pořádku,stejně jako herci (hlavně Amy Adams protože zbytek má hodně málo prostoru),ale schází tomu větší šmrnc a charisma.Co se týká zvratů,tak ty jsou víceméně očekávatelné a žádný z nich mi nepřišel extrémně přestřelený,ale vlastně ani moc překvapivý (ve tom smyslu,že po první zvratu/odhalení sem čekal ještě minimálně dva a bylo celkem jedno jaké budou)...60% ()
Zajímavě pojatý thriller, který zejména v první půlhodině bravurně buduje napětí a předvádí ukázkovou práci s postavami. Bohužel, poté se to režisérovi Joe Wrightovi začne tak nějak poměrně zoufale rozpadat pod rukama, takže jsme zde nechtěnými svědky rádoby šokujících zvratů, které se ještě navíc střídají s těmi opravdu hloupými. Ve finále tedy dostaneme zmatenou a zbytečně natahovanou podívanou, která ani zdaleka nedosahuje takového věhlasu a nemá ani takové kouzlo jako knižní podoba. Škoda. (Netflix) „Curiosity is evidence of a decreased depression pattern.“ ()
Režijné vedenie je skvelé, má to akýsi fincherovský pohľad, zameraný na neviditeľné vizuálne efekty, ktoré dobre vykresľujú atmosféru. Príbeh, to je už iné kafe. Je dosť nepresvedčivý a pointa gýčovitá. Herci si tu odovzdávajú výkony priamo úmerné platom, takže ani príliš nevystrkujú rožky. Film, ktorý zvláda svoju polohu kriminálneho thrilleru s dostatočnou vervou. ()
Zaslúžilo by si to len 2*, ale zvratovo (a často i správaním postáv) to bola taká hovadinka, že ma vlastne bavila a užil som si ju, aj keď som sa často chytal za hlavu a občas som neveril vlastným očiam... a ani ušiam. Sadol mi komorný námet (skopírovaný z Distburie, ktorá to samozrejme skopírovala od Hitchocka + sa pridalo čo-to z Fincherovho Úkrytu) a páčili sa mi herci v podporných rolách (najmä Wyatt Russell a Brian Tyree Henry, ale tiež Julianne Moore alebo Jennifer Jason Leigh, naopak Anthony Mackie kandiduje na najdivnejšie cameo roka). Zamrazilo ma pri finálnom tvárovom zranení, to bola fakt sila. Ústredná hrdinka vyložene nesympatická a nepríjemná osoba, ktorej sa mimoriadne ťažko držia palce. A Gary Oldman prekvapivo tiež dosť hrozný. Napriek tomu to malo niečo do seba. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (7)
- Natáčení probíhalo od 6. srpna do 30. října 2018 v New York City. (SONY_)
- Úvodná scéna, kde hlavná postava uteká dole schodmi s červeným dáždnikom, sa natáčala 38 krát. (Black_spider)
- V úvode filmu je vidieť scénu s Jamesom Stewartom z filmu Okno do dvora (1954), s ktorým má film viacero spoločných prvkov. (megajalec)
Reklama