Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nahá pastýřka je název obrazu rokokového malíře Jeana-Honoré Fragonarda, který proslul nejen jako portrétista a ilustrátor, ale také jako autor erotizujících obrázků. Jedním z nich je i obraz ze zámku Ronov, na kterém je někdejší zámecká paní a proslulá milostnice Anna vypodobněna jako „nahá pastýřka“. A právě kolem tohoto plátna se točí bohatě rozvíjený příběh. Vyšetřovatel kapitán Tronda (V. Menšík) originálním způsobem – netradiční kombinací kriminalistických a divadelních metod – vyšetřuje dvojnásobnou vraždu a řadu podvodů a machinací s uměleckými díly… (Česká televize)

(více)

Recenze (110)

p.a.douch 

všechny recenze uživatele

Obsazení této komedie dává tušit, že dílko bude dobré. A také je. Jaroslav Mach se mimo režie podílel i na scénáři a obě role zvládl výborně. Nedokážu si pomoci, ale pro mě je nejvýraznější postavou pan Pacínek a jeho představitel Bohumil Šmída. Jinak film perfektně funguje nejen jako detektivka, ale díky pánům Šmídovi a Menšíkovi se sem tam i docela zasmějete. ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Tak ani na x té sledování mi není jasné, JAK přišli kriminalisté s Trondou na tajemství mechanismu. Závěr už je pro mne přeplácaný tak, že se v něm velmi špatně orientuji. No, ale to není vina autorů filmu, takže – je mi to divné, že jsem nepřejížděl. Přitom to nebylo nic moc. Ale herci byli dobře voleni, hráli také dobře, a celkově to vůbec ušlo. Přesto už tento snímek vidět nemusím, ani nehodlám. ()

Reklama

Kajislav89 

všechny recenze uživatele

Skvělá detektivka. Má to slabší místa, ale zápletka je rozumná a lokace překrásné. Nad tím vším ční mistr Pacínek (Bohumil Šmída), který sice nemá ucelené klasické vzdělání ("No prosím, hypotéza s měkkým i."), ale to nijak nesráží jeho geniální herecký výkon, pozvedající celou detektivku o něco výš. Závěrečná sekvence je sice trochu teatrální, ale výsledný dojem to nekazí. ()

Hombre8 

všechny recenze uživatele

Solidní detektivka, jakých se v oněch letech točilo více, byla konkurence a úroveň to tím pádem zdvihalo. Tahle je navíc v atraktivním prostředí starého zámku, kořeněná výbornou postavou hrubiána Růžka. Patrně životní role Bohumila Šmídy. Naopak Menšík poněkud slabší. Teprve v té době ladil formu. :-) ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

,,Pacínek se netáže, Pacínek vykoná!" Šedesátá léta byly vrcholem české kinematografie, období nejen tzv. nové vlny, ale i velice kvalitních filmů "brakového žánru", jakým je například detektivní komedie. Originální příběh s celou řadou zločinů a ne zrovna nevinných postaviček v historickém prostředí uvnitř zámku (žeby inspirace německým Zeleným lučištníkem?) a tajemství kolem historie záhadného obrazu. Pro milovníky kumštu lahůdka, navíc v doprovodu našich hereckých mistrů (Höger, Munzar, Nedbal, Menšík, fantastický Martin Růžek jako opilý fanatický malíř), mezi nimiž pak vyčníval zejména Bohumil Šmída v roli dnes již legendární komické postavičce bývalého vězně a věčného podezřelého Pacínka. Popularita jeho postavy a hlášek (,,To je prosím, dovolíte, Jeho veličenstvo císař František Josef I., za jehož panování jsem měl tu čest se narodit.") si vyžádala i volné pokračování Rakev ve snu viděti..., sice od stejného režiséra, s příběhem ze stejného prostředí i s několika stejnými postavami, ale původní detektivní zábava se jaksi neštastně proměnila v černou absurdní grotesku, která mě neoslovila. Ovšem první díl v podobě NAHÉ PASTÝŘKY zůstává pro mne klasikou. Dokonalost filmu (podpořenou mj. zajímavou, neustále pohybující se kamerou) sráží jenom tradičně nevzládnutý detail telefonického rozhovoru slyšeného jenom z jedné strany (už vidím, jak policajt /Jan Skopeček/ při telefonování všechny věty, které slyší z druhé strany, opakuje v podobě zpětné otázky :o)) 95% ()

Galerie (7)

Zajímavosti (12)

  • Pacínkovi (Bohumil Šmída) chybí ucelenější vzdělání, a tak cituje latinská přísloví či jejich fragmenty bez hlubší znalosti souvislostí. Mimo jiné použil: „Byl jsem v jednom karé.“ Správně je „caricare“ – což znamenalo nakládat, přetěžovat vozy a pocházelo z latinského slova „carrus“. (sator)
  • V závěru filmu, kdy vidíme obraz „Nahé pastýřky“ v plné velikosti, je zřejmé, že se nemohl do důmyslného skrývacího zařízení pro svou velikost vejít. (sator)

Reklama

Reklama