Reklama

Reklama

Viva Maria!

  • Francie Viva María ! (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Brigitte BardotováJeanne Moreauová jako zpěvačky, svůdkyně a revolucionářky... Marie Fitzgerald O’Malleyová podědila revolucionářské geny svého irského otce a francouzskou krásu a noblesu své matky. Již v útlém dětství se naučila vyrábět a pokládat bomby a především nenávidět Angličany. Po atentátu, při kterém zahynul její otec, nalezne úkryt a útočiště ve voze potulného cirkusu. Francouzská zpěvačka Marie ji oblékne do ženských šatů a postaví vedle sebe na scénu. Více než francouzské kuplety obou zpěvaček přitahují muže všech společenských a věkových kategorií svádivé kostýmy a vnady, o kterých se jim v životě ani nezdálo. V zemi zuří revoluce a v Marii (té irské) se probudí její anarchistická krev a smysl pro spravedlnost. Ta druhá Marie nemůže zůstat pozadu a navíc se zamiluje do vůdce vzbouřenců. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (68)

honajz 

všechny recenze uživatele

Francouzský režisér Louis Malle netočí tradiční filmy, ale spíše jakési surreálné bizarnosti. Viva Maria! žel zůstala na půl cestě. A to na půl cestě mezi surreálnou hříčkou a jakýmsi odlehčeným, avšak dramatem. Úvod snímku je pojat jako kramářská píseň a dozvíme se o minulosti dívky (Brigitte Bardot), která coby Irka s otcem bojovala proti nenáviděným Angličanům a pomáhala vyhazovat do vzduchu jejich budovy, kasárna a mosty. Pokračovali s tím i v USA, kde byl otec vojáky zabit, a tak Maria utíká do Mexika. Zde se seznámí s kočovnou společností a její majitelkou (Jeanne Moreau). Když jí však místní vojsko, spřažené s místní církví, zabije milence, rozpoutají obě ženy občanskou válku. Dalo by se říci, že by film klidně mohl být pojat jako vážný námět. Malle jej však rozvádí ve svém stylu - tj. úletově, sem tam parodicky, surrealismu je zde minimálně, zato hodně vtípků - puška se zrcátkem, střílející za roh, cvičení holuby s výbušnými granáty, rozbité nástroje v mučírně, hlava v dlaních... Avšak pořád je to málo a film balancuje právě mezi dramatem a totální parodií, přičemž se nedokáže rozhodnout, kam se spíše přiklonit. Nehledě na to, že parodický je v prvních minutách a v poslední půlhodině a mezitím sledujeme hodně písničkových výstupů v kabaretu, jež po hodině začnou nudit, protože nic nového k ději nepřinášejí, a sledovat jen, jak se z mladé dívky postupně stává profesionální zpěvačka, nijak moc nezabaví. Kdysi jsem na ČT zahlédl jen závěr a ten se mi moc líbil. Teď, když jsem viděl film celý, jsem spíše zklamán nenaplněným potenciálem a jeho celkovou neujasněností. ()

tonho 

všechny recenze uživatele

Anarchisticky ladený príbeh dvoch Márií – plavovlásky a írskej teroristky (B. Bardot) a tmavovlásky a šansónovej speváčky (J. Moreau) sa odohráva v Mexiku začiatkom 20. storočia. Ich „kariéra“ začína v cirkuse, v ktorom prerazia ako striptérky spoločným striptízovým číslom a vrcholí, keď sa z nich stávajú revolucionárky, ktoré v Mexiku bojujú za práva utláčaných roľníkov. Žánrovo je ťažko zaraditeľný, pripomínal mi western, komédiu či paródiu na western, v niektorých momentoch vo mne evokoval filmy francúzskej „novej vlny“. Film podľa môjho názoru vôbec nezostarol. Veľmi dobre som sa dve hodiny bavil, určite viac ako pri Chytilovej Sedmikráskach, ktorých hlavnými hrdinkami boli zhodou okolností tiež dve Márie. Zvlášť vtipná bola pasáž, v ktorej sa J. Moreau prihovára utláčaným roľníkom a vyzýva ich k povstaniu citovaním Shakespeara. ()

Reklama

pávek 

všechny recenze uživatele

V původním českém znění: Lída Slancová - Brigitte Bardot (Maria I), Vlasta Peterková - Jeanne Moreau (Maria II), Maxmilián Hornyš, Václav Kyzlink, Ladislav Suchánek, Arnošt Navrátil, Vlasta Fialová, Milan Holubář, Jiří Tomek a další Zvukové efekty: Bohumír Brunclík Asistentka režie: G. Krejzková Střih: Marie Hlošková Zvuk: Vladimír Dvořák Vedoucí výrobního štábu: Dana Župková Dialogy: J. Vavroš, Milan Messany Režie českého znění: Milan Messany Vyrobila: Československá televize Brno 1972 ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že jsem od filmu očekával větší útok na mojí bránici. Nesmál jsem se natolik, na kolik bych si od parodie na westerny přál. Přitom hned od první minuty je patrné, že celý ten film stojí a padá na ženské síle v podobě dvojky Bardot – Moreau. Ty jejich hudební scénky byly parádní a myslím si, že na ně i dnes kdejakej chlap bude čumět s otevřenou držkou a těžce poslintanej. Viva Maria tak má náběh na střelenou westernovou komedii, ale vtipem se zapomněl někde na půli cesty. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Co si tak pamatuju po těch několika letech je pokřik Vivav Maria! a taky Flores, kterýho skvěle zahrál George Hamilton (pro připomenutí v jednom Columbovi zabil vyděrače pomocí derivátu nikotinu nakapanýho do cigarety). Jde tu vlastně o boj dvou cirkusových zpěvaček, který náhodou při vystoupení na přelomu století vynajdou striptýz a jedna z nich se zamiluje do místního velitele socialistů Florese. Když je smrtelně raněn, slíbí mu, že budou pokračovat v boji za svobodu proti církvi a utlačovatelům. A taky ten boj dokonají. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (13)

  • Išlo o jeden z obľúbených filmov revolucionárov z Frakcie Červenej armády (RAF). Brigitte Bardot a Jeanne Moreau boli vo filme príkladnými ikonami revolučného romantizmu. (whack)
  • Verze, která se promítala v USA, byla o minutu kratší než originál a končila tancem, oslavami v ulicích města. V delší verzi se obě ženy vracejí do Evropy a vystupují na divadelních prknech. (Zetwenka)
  • Dialógy sú vedené v angličtine, francúzštine, španielčine a nemčine v závislosti od hercov. (Arsenal83)

Reklama

Reklama