Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Americký režisér a producent Joseph L Mankiewicz je u nás známý především díky velkofilmu Kleopatra (FP 16/68). Na vrcholu své kariéry byl v letech 1949 50, kdy obdržel Oscary za režii a scénář filmu Dopis třem manželkám (1949) a o rok později za režii dramatu z divadelního prostředí Vše o Evě. V příběhu ambiciózní dívky, která se stane během jediné sezóny hereckou hvězdou, režisér poodhaluje mnohé ze zákulisí uměleckého života v New Yorku, v němž přinejmenším stejnou roli jako talent hrají intriky a bezohledná touha po slávě. Tak trochu v rozporu s názvem filmu je hlavní hrdinkou filmu stárnoucí hvězda Margo. Ta se stane obětí dravé Evy a musí jí uvolnit své místo na diváckém výsluní. Skvělý herecký výkon Bette Davisové můžeme i s odstupem let hodnotit jako hlavní devizu filmu, ve své době oceněného šesti Oscary )nejlepší film, režie, scénář, kostýmy, vedlejší mužská role George Sanders, zvuk). v titulní roli se objevila Anne Baxterová a v epizodní roli přihlouplé dívenky, toužící po kariéře, Marilyn Monroeová. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (154)

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Tento komentář bude zřejmě nejosobnější, který jsem kdy napsal. - Když svým kamarádům, hudebním skladatelům (Peter Graham, Martin Smolka) pouštím nějaké skladby/písničky, o kterých si myslím, že jsou dobré a které by nemuseli znát, reagují většinou takto: "Je to výborné, ale už to stačí." Dlouho jsem se divil, proč si to nechtějí poslechnout celé, vždyť se tam pořád něco děje, něco se mění.... Po shlédnutí (ca. 1 hod. tohoto filmu) jsem na to konečně přišel. Pro ně je celý kus naprosto předvídatelný, nápad a záměr je patrný hned na začátku, veškeré možné variace a modifikace nejsou relevantní ani zajímavé, oddělení diváka od herců/hudebníků je nepřekonatelné. Kdo ale ví, co si o tom doopravdy myslí sami. ()

jonyyy 

všechny recenze uživatele

Postava Evy mi byla od začátku tak strašně nesympatická a připadala mi tak nepříjemně vlezlá, že se mi chvílema až blbě kokukalo. Ale i postava Margo byla šílená, měla štěstí, že s ní ti přátelé a přítel drželi. Už jen to, že na mě takto postavy působily dokazuje, že herecké výkony byly opravdu dobré a celý film byl slušný. 70% ()

Reklama

berg.12 

všechny recenze uživatele

Není popelka jako popelka. Kdo by nechtěl stát na chvíli tváří v tvář tleskajícímu davu, kdo jednou nezatoužil stát se hvězdou. Film o těch zacházejících i vycházejících, zbavený přílišné romantiky o hereckém světě. I když, ke skutečnosti má podle mě ještě hodně daleko. Ale co bych chtěl, píše se rok 1950. Na můj vkus se film snaží tvářit až příliš dospěle, hlavně v dialozích, které jsou de facto páteří celého filmu. Tentokrát opravdu nevím, za co film obdržel Oskara za režii, sám bych určitě uvítal o něco větší nápaditost (zejména, když jsem film viděl v kontextu děl B. Wildera a W. Wylera) a ne pouhé spoléhání se na herecké výkony. Ty jsou zde ovšem vynikající. ()

Sawy 

všechny recenze uživatele

Docela obyčejný snímek o špíně showbusinessu povyšují na něco víc jednoznačně herci,kteří jsou všichni bez výjimky skvostní,nejvíc mi samozřejmě utkvěla v hlavě Bette Davis jako nezapomenutelná Margo.Byla by taky škoda nezmínit skvělého George Sanderse,který v roli kritika zosobňuje veškerý cynismus a hořkost divadelního světa. 85 % ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

„Divadlo je všude, kde je magie, předstírání a obecenstvo.“  Pokud mi něco na tomto snímku pro komplexnější dojem vyloženě chybělo, tak určitě alespoň jedna či dvě výrazné scény z divadla. Přestože se film kolem něj neustále točí a pravidelně se rozebírají výkony Margo i Eve, na jeviště téměř ani nenahlédneme (jen velmi krátce během klanění a na právě přerušenou zkoušku). Zejména když životní výkon titulní postavy, který se odehrál po vypjaté hádce s pomýšlením na rezignaci, je tu poté odbyt vypravěčem jednou větou, mi připadalo zpracování konce dlouhé retrospektivy až náhle ukvapené. Jinak závěrečná pointa se v souvislosti s celou výpovědí snímku neskutečně povedla a po většinu času jsem byl svědkem výborného zážitku, protože tak vybroušené provedení dramatu, pokud jde o scénář (skvělé dialogy i vývoj postav), režii (např. geniální závěrečné zrcadlové záběry na novou hvězdu) i herecké ztvárnění (snad úplně všech) postav se dnes už vidí málokdy... navzdory stopáži trvající výrazně přes 2 hodiny jsem se vůbec nenudil. Další viděný přírůstek ze série poválečných amerických dramat o hereckých hvězdách, zákulisních intrikách a reflexi jedné hollywoodské epochy vedle Co se vlastně stalo s Baby Jane? (opět s excelentní Bette Davis) / Sunset Boulevard / Města iluzí tak můžu opět výhradně doporučit. [85%] ()

Galerie (70)

Zajímavosti (24)

Související novinky

Nominace na Oscara

Nominace na Oscara

24.01.2017

Letošní nominace na Oscary totálně ovládl muzikálový La La Land. Jeho 14 zářezů dorovnává rekord Vše o Evě a Titanicu, zatímco si pomyslné stříbro a bronz rozdělila sci-fi Příchozí s dramatem… (více)

Reklama

Reklama