Reklama

Reklama

VOD (1)

Krátké westernové etudy bratrů Coenových, od absurdních po hlubokomyslné, sledují příběhy psanců a osadníků na americkém Divokém západě. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (313)

Omnibus 

všechny recenze uživatele

„S pointou jim vytřem... zrak. Že jo, brácho?“ „Je to tak!“ Ano, ano. Komentujícím nejvíc vadí, že příběhy jsou údajně bez pointy. Abyste neřekli, že jsem pes, resp. dablpes, prozradím vám celkovou pointu tohoto nostalgicky šumějícího západního větru: Na zlodějské duo (kradou koně a pointy) nechvalně známé jako Brothers Coen, je vypsaná odměna, $500 -- Dead or Alive -- . Varování: tito dva míšenci jsou divácké krve lační a u sedel se jim houpají skalpy filmových kritiků! List of Color Plates. Pistolník Buster Scruggs, 4* - sice víc machroval, ale Limonádový Joe byl větší frajer, s lepším outfitem, hezčím stetsonem a uměl i líp zpívat. A hlavně měl rychlejší hlavně. Near Algodones, 5* - Vychechtaný, pánvičkami chřestící pošuk, k tomu krvelačný, skalpy ověšený indián a jeho čtverácké "BAF!" na koně odsouzence s oprátkou na krku. V závěru pěkná ilustrace úsloví "Člověk si zvykne i na šibenici." A uvidí-li anděla, umírá se mu líp. Meal Ticker, 5* - Divadelní kritik : Shakespearovské drama i cynismus par excellence. Názor obecenstva: Nějaké osekané, příště si radši koupíme lístek na tu slepici co umí počítat. All Gold Canyon, 5* - Spláchni svůj život do claimu, aneb pocta šílené houževnatosti šílených zlatokopů. Supi se radují. The Gal Who Got Rattled, 5* - Co jen říct Billy Knappovi? A co jednoduše pravdu? "Umím fakt sugestivně líčit mučení, sexuální a jiná zvěrstva, která ti ďábelští sadističtí rudokožci dělají zajatým běloškám..." Coenovská facka do tváře, indiánský šíp do zadnice a plivanec na hrob všem romantikům. Tedy i na můj. The Mortal Remains, 3* - Konverzační pruda. Tak nudnou poslední cestu bych fakt mít nechtěl. ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Povídkový western bratří Coenů nabízí šest vzájemně nesouvisejících segmentů, z nichž rozhodně každý stojí za zmínku, ale náladové skoky mezi nimi mohou někoho mírně zdeptat (stejně jako digitální kamera, na níž je potřeba si chvíli zvykat). Avšak abych to vzal od začátku - The Ballad of Buster Scruggs: Bláznivá a překvapivě krvavá komedie se zpívajícím pistolníkem (Tim Blake Nelson), která baví brutálním humorem i dobře napsanými průpovídkami a písněmi hlavní postavy. Uteče možná až příliš rychle - 70%. Near Algodones: James Franco jako lupič-břídil, jehož komické utíkání před oprátkou bych si nechal líbit klidně na ploše celovečerní komedie se spletitějším dějem. Pánvičkami ověšený bankovní úředník je highlightem filmu - 70%. Meal Ticket: Je škoda a tak trochu šok, že prvními dvěma povídkami Coenovci zmlsali diváky humorem a poté na ně bez varování navalili poměrně depresivní neveselé drama, jež se dá číst jako metafora o smrti opravdového umění a jeho nahrazení laciným šarlatánstvím, co se lépe prodává. Zajímavé, ale chvílemi dost repetitivní a svou náladou to ke zbytku snímku vůbec nepasuje - 50%. All Gold Canyon: Jednoduchý, ale srdcem vyprávěný příběh jednoho zlatokopa, stojící na výkonu zarostlého Toma Waitse a nádherné přírodní scenérii. Jack London je z toho cítit na sto honů - 65%. The Gal Who Got Rattled: Troufám si říct, že příběhově nejzajímavější a nejcoenovštější segment, který se sice rozjíždí pomalu a tvoří dlouhou expozici postav, ale za to ke konci jako jeden z mála svým nečekaným závěrem opravdu zapůsobí - 75%. The Mortal Remains: Filozofická konverzačka na konec. Na papíře to možná vypadalo jako nejlepší možné zakončení filmu, ale reálně to diváka spíše dost unaví. Zamrzel mě docela nevyužitý Brendan Gleeson - 55%. Celkově vzato to byly příjemně strávené dvě hodiny a rozhodně žádné zklamání (jakým byl předchozí snímek bratří Coenů, Ave, Caesar!). Mohlo to však dopadnout daleko líp, kdyby komický ráz dvou prvních segmentů byl držen po celý film. ()

Reklama

Kothy 

všechny recenze uživatele

Coenům sice moc nefandím, ale tohle se jim docela povedlo. U těchto filmu je často problém nevyváženost jednotlivých povídek. Tento není výjimkou. Liší se dost i v žánrech. Obsazení je většinou slušné. Nejvíc se mi líbila předposlední povídka s karavanou a nejmíň třetí s Liamem Neesonem. I zasazení do westernového prostředí je celkem zajímavé. určitě na poměry Netflixu super. "Jsme lovci odměn." ()

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Veľké sklamanie. Bratia Coenovci to tentoraz prepískali natoľko, že už im to nemôžem "zožrať" . Ide o najhorší film ktorý som od nich videl a to paradoxne musím pochváliť kameru, sú tu zachytené nádherné scenérie, herecké obsadenie je špičkové, klobúk dole, hudba tiež patrí do kategórie pre labužníkov a kostýmy, tie ani netreba komentovať, no a to ostatné? Kde sa stala chyba? Môj pohľad na vec je taký, že rozkúskované nič nehovoriace epizódy ktoré spolu nesúvisia iba a zachytávajú všedné dni divokého západu, sú pre bežného diváka príliš bezpríbehové avšak pre náročnejšieho diváka je to zase príliš "blockbusterovské" takže si to bezprostredných fanúšikov nájde len veľmi ťažko. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Dali si Coenovci tentokrát extra záležať ? Povedal by som, že väčšinou, áno_Sú nepredvídateľní, nikdy poriadne neodhadnete, čo sa stane v najbližšej sekunde, a smrť tu vystupuje častokrát. Postavy sú umiestnené na zaprášenom Divokom západe. Celý snímok je urobený v knižno-poviedkovom háve, totiž listuje sa ilustrovanou knižkou, v ktorej sa predstavujú jednotlivé, oddelené línie, vôbec so sebou nesúvisiace, zložené zo šiestich krátkych, zhruba, cca. 20 minútových sekvencií, ktoré svojim vizuálom nie sú ďaleko vzdialené od surového Revenanta, akonáhle si všimnete útočiacich, beštiálnych Komančov, tak si rýchlosťou svetla spomeniete na tento pozoruhodný film s Leom DiCapriom, režírovaný Mexičancom Alejandrom Iñárrituom_ Vôbec sa mi ani nezdá, že dvorný kameraman bratov Coenovcov, Roger Deakins by bol výraznejšou stratou, ba naopak, Francúz - Bruno Delbonnel má taktiež dostatok skúseností s veľkým dôrazom na vizuálnu stránku, a niektoré pasáže sú priam dych-vyražajúce. Veľmi dobre ho zastúpil. Nevravím, že sú všetky scény strhujúce, ale ponúkajú sa nečakané z-v-r-a-t-y, ktoré ma normálne priklincovali do sedačky ! Trebárs: výborné sú s Jimom Francom, Tomom Waitsom i so Zoe Kazan_ „Káblovka” N.E.T.F.L.I.X zaznamenáva ďalší “majstrovský snímok” zo svojej, čoraz viac prosperujúcejšej, tvorivej dielne. Vidí sa mi do budúcna, že lepšie filmy sa nakrútia najskôr pre INTERNET, kde ich uvidí kopec ľudí, k tomu budú spokojní, ako pre kiná, kde už odmietam chodiť, lebo bývam často sklamaný z viacerých faktorov... ()

Galerie (8)

Zajímavosti (11)

  • V saloonu po odmítnutí hry s Dead Man's Hand vytasí Curly Joe (Clancy Brown) na Bustera (Tim Blake Nelson) Colt SAA 1873 (7.5 barrel – .45 Long Colt). Jedná se o revolver typu SAO (Single-action only), se kterým lze výstřel provést vždy až po natažení kohoutu do zadní polohy (kohout tak funguje jako pojistka), je tudíž nemožné, aby Buster za použití prkna od stolu způsobil tři výstřely tohoto Coltu bez opětovného natažení kohoutu, které provede Curly Joe pouze při dotazu: „And if I don't?“ a poté už nikoliv. (uncass)
  • V příběhu č. 4, když Prospector (Tom Waits) krade sově vejce, tak říká: „Ptáci stejně neumí počítat.“ Je to narážka na předchozí příběh se slepicí a divákovi tak napovídá, že se Impessario nechal nachytat. (Jannabe)
  • Když se Buster Scruggs (Tim Blake Nelson) podíval na karty při hře poker, tak tam byly dvě černé esa a dvě černé osmičky. Tato kombinace karet je známá jako „Dead man's hand“. Toto odkazuje na zabití legendární postavy Divokého Západu, jež je známa po jménem Wild Bill Hickok, který byl právě zabit při hraní pokeru. (Puxina)

Související novinky

Bratři Coenové chystají krvavý horor

Bratři Coenové chystají krvavý horor

30.01.2024

Je tomu už pět let od posledního společného snímku talentovaného tvůrčího dua bratří Coenů, jímž byl western Balada o Busteru Scruggsovi vyrobený pro streamovací službu Netflix. Po uvedení tohoto… (více)

Chris Evans jako vůdce sekty od Ethana Coena

Chris Evans jako vůdce sekty od Ethana Coena

29.01.2024

Po premiéře filmu The Tragedy of Macbeth, prvního projektu, na němž pracoval sám Joel Coen (Tahle země není pro starý, Big Lebowski) bez svého bratra, se šířily zvěsti, že Ethan Coen o režii… (více)

Netflix mění filmovou strategii

Netflix mění filmovou strategii

26.08.2018

Jestli Netflixu něco nelze upřít, je to způsob, jakým ovlivnil televizní výrobu na roky dopředu. Co se týče filmového formátu, tam to ovšem streamovacímu gigantovi poměrně drhne. Jediný opravdový… (více)

Reklama

Reklama