Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Volání divočiny vypráví příběh Bucka, psa hýčkaného svým pánem i jeho rodinou. Jeho život se však rázem změní ve chvíli, kdy je ze svého domova v prosluněné Kalifornii unesen obchodníky se psy, kteří jej prodají do mrazivé divočiny kanadského Yukonu během vrcholící zlaté horečky na Klondiku. Zde je svými novými pány nucen ve psím spřežení tahat hlubokým sněhem těžké sáně. Díky své nezlomné vůli dokáže Buck v těchto drsných podmínkách přežít. Naštěstí se mu nakonec podaří uniknout a najít nového přítele, samotářského dobrodruha Johna Thorntona (Harrison Ford). Po jeho boku zjistí, že díky svým přirozeným psím instinktům dokáže v nehostinné divočině nejen přežít, dokonce v tomto novém a svobodném životě nachází i zalíbení. (CinemArt)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (291)

Vyhy 

všechny recenze uživatele

Jsem z toho poněkud rozpolcený. Na jednu stranu jsem rád, že se nepustili do natáčení s živými zvířaty (jelikož by to bylo hodně náročné a některé scény by natočit ani nešly), ale na druhou stranu koukat se celou dobu na digi zvířata, která k těm reálným mají daleko, to taky chce odvahu. Ale když na tu ideu přistoupíte a budete to brát jako rodinný film, dá se to přežít. Líbí se mi, že se snažili držet se předlohy, kterou jsem náhodou toto léto četl. I když se nemohli inspirovat zcela stejně, protože se vydali směrem rodinného filmu a ne drsného dramatu jako v knize, tak to působilo velmi dobře. Příště bych vypiloval digitální zvěř, která by v dnešní době dle mého názoru mohla vypadat už lépe, a byl by to skvělý rodinný film, který by si užili nejenom děti, ale i my ostatní. ()

Alementina 

všechny recenze uživatele

Objektivne 3,5, ale je to film, na ktery se muze divat cela rodina od nejmenších po ty stařešiny a nikoho to neirituje a je to příjemně strávený čas. Vubec mi nevadilo, že byl Buck digitalni, za mě dobrá práce., tohle si zaslouží se dostat do červených čísel, takže svým hodnocením snad pomohu změnit těch současných 69%. ()

Reklama

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Digitální psi ... digitální sobi ... digitální ptáci ... digitální ryby ... digitální medvěd ... digitální emoce. A k tomu všemu na miskách lékárenských vah poměřovaná rasová a genderová vyváženost, bez ohledu na dobové reálie. Ještě mi tam chyběla alespoň maličkatá rolička, alespoň (psí) štěk pro nějakého představitele LGBT komunity (nehledejte v tom, proboha, nic proti ní). ----- !!! MOŽNÝ SPOILER !!! ----- A udělat záporné postavy z Indiánů, jak tomu bylo v samotném závěru předlohy Jacka Londona, to už by dneska nejspíš vůbec neprošlo, to by mohlo být označeno za používání nevhodných zažitých stereotypů. A tak je filmaři pěkně nenápadně vypustili a místo nich natrčili zelenáče bílé pleti ("euroameričana"), který by ve skutečnosti měl pramalou šanci, aby v divočině vůbec přežil, natož aby v ní kohokoli našel. Měl jsi tohle všechno zapotřebí, milý Bucku ??? Dobrá, dobrá, s pomocí zestárlého Indiana Jonese jsi zjistil, kde je tvůj opravdový domov a kdo je tvá opravdová rodina, jenomže kam mám vlastně zařadit film, v němž jsi tím nejhlavnějším hrdinou ? Ať je to jak chce, podstata tvého příběhu je převelice drsná - odehrává se v těch dávných dobách, v nichž slabí neobstáli ... psi ani lidé. V dobách, v nichž platil zákon tesáku. Je možné ho zfilmovat jako dobrodružný snímek pro mládež, ale je nesmyslné pře(po)tvořit ho (bez zásadní změny dějové osnovy) na rodinný, potažmo dětský film s digitálními polidštěnými psi, kde ty, milý Bucku, svědomitě plníš úlohu psího gentlemana a ochránce všech bezbranných, dokonce i divokých králíků. Tak prostě zvířecí svět nefunguje, to ty přece dobře víš - pokud by ses takhle prezentoval, neměl bys v něm ani tu nejmenší šanci. A co ostatní členové tvého spřežení ? Někteří chlupáči byly O.K., ale koho proboha napadlo zařadit mezi saňové psi jedince s kraťounkou srstí bez podsady ? Že by psi krátkosrstých, potažmo hladkosrstých plemen zatoužili po pozitivní diskriminaci ? Jenomže takoví tahouni by byli už dopředu odsouzeni k umrznutí ... pokud by ovšem nebyli digitální. A potom: Psi prý utekli !!! Taková malá náplast na dětskou duši. Londonova pravda byla jiná, krutější a pravdivější. Myslím, že by se nestačil divit, co se stalo s jeho povídkou. Kam se to proboha filmový svět ubírá ... a kam až dojde ? Nooo ... nevím, jestli to chci opravdu vědět, ale řekla bych, že je tam tma ... 2,5* ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Harrison Ford se furt snaží ukázat, že nepatří do starého železa a celkem se mu to daří. V sedmých Star Wars sice kulhal, jeho bitka s Ryanem Goslingem v Blade Runner 2049 taky dohrávala na Fordův věk a v Expendables 3 rovnou nechali Forda radši v kokpitu vrtulníku, pořád ale nepatří do starého železa a pokusí se to předvést i téměř v 80 letech v pátém Indianu Jonesovi. Ještě před pátým Indym si dal ale Ford adaptaci Jacka Londona, která stála moc peněz (o rozpočtu se mluví v částce 125-150 milionů dolarů), kameramanem se stal Janusz Kaminski (dvorní kameraman Stevena Spielberga od Schindlerova seznamu) a režii si vzal na starost Chris Sanders, který má na starost Lilo a Stitche, jedničku Jak vycvičit draka a Croodsovi a film je tak jeho první režijní hranou štací. A hned na začátek nutno říct, že Sanders se svou hranou tvorbou nezačíná nejhůř, přece jen to ale možná šlo i trochu líp. Film sází na CGI a je to dobré především tomu, že se reální psi mohli nebezpečným akčním scénám vyhnout a samotní tvůrci filmu tak nemuseli případně něco řešit s ochránci zvířat. Ve finále na to ale dohrává fakt, že CGI není tak dokonalé jak by tvůrci chtěli. Hlavní psisko Buck je sice v pohodě a do prostředí zapadává dostatečně, se vším ostatním CGI jsem měl ale chvílemi skutečný problém. A srazilo svým způsobem finální dojem. U Forda sice platí, že se snaží ukázat, že na to po fyzické stránce pořád má, nutno ale dodat, že žádné velkolepé akční scény ho ve Volání divočiny nečekají. A vlastně téměř žádné akční scény. Forda ale charizma neopustilo a pokud v takové podobě proběhne právě pátý Indy tak by to rozhodně nemuselo dopadnout tak marně jak se valná většina bojí. Fordův dobrodruh John Thornton je fajn a právě Fordovo charizma ten film táhne nahoru. Kaminskiho kamera potvrzuje status jednoho nejlepších kameramanů (nejen) současnosti a předvádí spoustu hezkých záběrů přírody. Dá se sice začít s tím, že ten film sází na krásu přírody někdy až příliš, dá se to ale kvůli té kráse samotné hodně snadno odpustit. Nešťastně zvolené je svým způsobem zvolené tempo vyprávění a klasický fakt, že byla pravděpodobně původní předloha značně osekána. Londonovu předlohu jsem nečetl, nevím jak je ta kniha tlustá a do jaké míry věrně Sanders jeho knihu adaptuje, něco mi ale říká, že s délkou 100 minut se přece jen něco osekalo. A i s němou tváří jako Buck by se mi poté čas trávil lépe kdybych měl lépe zmapovaný jeho dějový oblouk a vývoj jak to v rámci psího charakteru jde. A většina scén, které pravděpodobně měli být napínavé zase tak napínavé nejsou. Závěr je poté slušný doják, emoce se ten film ale lehce pokoušel ždímat už předtím a tehdy mu to nevyšlo. Ve finále je Volání divočiny fajn dobrodružství. Viditelně drahé, obrazově nádherné, se sympatickým CGI psiskem a parádním Fordem. Je to ale jen lehký nadprůměr, který má sice šikovné tvůrce a představitelé za kamerou (Omar Sy nebo Dan Stevens jsou tu celkem fajn), chybí mu ale trochu duše a trochu živelnosti. Také více funkčních emocí a především i přes hodně vyhozených peněz to nevypadá v rámci triků zase tak nejlépe. Ale je to fajn a to někdy snad i stačí.... () (méně) (více)

Trustme 

všechny recenze uživatele

Když se vzorný divák kouká na film až do poslední vteřiny, povšimne si v závěrečných titulcích kolik stovek počítačových řemeslníků muselo vypiplávat srst digitálních pejsků, aby vypadali jako živí a divák se ptá: není levnější použít analogové (reálné) psy? Jenže tvůrci se rozhodli pro vyšší herecké výkony psů, jenž by běžní cvičení hafani (vlci, medvědi, zajíci) neudělali ani za 30. kilový pytel jehněčích Pedigree. Zkrátka natočit dvojici (smečku) psů jak každý udělá nějakou konkrétní grimasu v jednom záběru by asi stálo nervy, čas a i ty peníze. Zvířecí CGI je zde někde na 95% reality, co se týče vizuality. Reálný pohyb ještě stále bude úskalím i v roce 2020, ale divák je smířený, že sleduje tak trochu disneyovku a že pejskové mají působit legračně, roztomile házet kukuče a dávat si pozor, aby nepromluvili. Samozřejmě kriticky se častěji komentuje CGI u běžných (důvěrně známých) živočichů, než u dinosaurů a Godzilly. První půlka filmu je parádní, ta druhá již o něco méně. Bucka ovšem budete milovat po celou dobu filmu. ()

Galerie (143)

Zajímavosti (6)

  • Film byl natočen podle stejnojmenné knihy od Jacka Londona, která vyšla v roce 1903. (SONY_)
  • Protože společnost Walt Disney Company koupila v roce 2019 aktiva společnosti Fox, jedná se o první film, který obsahuje rebranding loga 20th Century Studios bez názvu Fox. Shodou okolností byla verze filmu z roku 1935 (The Call of the Wild) posledním filmem vydaným pod názvem Twentieth Century Pictures před fúzí a formací 20th Century Fox. (willy1)
  • V momentě, kdy John (Harrison Ford) pije whisky, má v čase 58:15 ještě čtvrtku skleničky. Poté v čase 58:23 je vidět, že sklenička je úplně prázdná. (mary800)

Související novinky

Smrtonosná past nebude, Disney šlape na brzdu

Smrtonosná past nebude, Disney šlape na brzdu

12.08.2019

Mohli jsme to předpokládat, teprve minulý týden se to však stalo oficiální. Po propadácích typu X-Men: Dark Phoenix se studio Disney rozhodlo zaříznout drtivou většinu chystaných snímků od studia… (více)

Reklama

Reklama