Reklama

Reklama

Obsahy(1)

ANDĚL. Zimním mrazem promodralá tepna velkoměsta, kudy se s ospalou neúnavností stále a znovu proplétají cinkající tramvaje, stovky lidí s hlavami sklopenými k zemi i desítky popojíždějících aut. Chátrající synagoga, vedle rozšklebená hluboká jáma a nad ní varovný prst jeřábu předznamenávající budoucí kovově-lesklé obchodní centrum. Mísí se tu hukot aut, dunění rozvibrovaných kolejí, hlasy lidí, ječáky policejních sirén i nezúčastněně monotónní broukání omšelých amplionků na obchodech o idyle a pohodě vánoc: "Pur-pu-ra-na-plot-ně..." Staniol, Santa Mikuláš, kapři bez hlav a zatoulaní psi nedočkaví své vánoční výslužky! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (127)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Áno, chápem tak výrazne odlišné reakcie. Chápem, že pre niekoho je Andel exit iba trápnym undergroundovým pokusom o západný nezávislý štýl. Ale keď sa zamyslíte nad rôznorodosťou zahraničnej kinematografie, tak prečo neakceptovať niečo odlišné aj v našich tragikomediálnych zakonzervovaných vodách. Andel je natočený veľmi profesionálne a preto sa nejedná iba o túžbu šokovať. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

S osobitě osvěžující strukturou vytvořil Vladimír Michálek filmové drama současnosti Anděl Exit. Jáchym Topol, autor literární předlohy i scénáře, patří k nejzajímavějším postavám české umělecké scény. Na intenzivní rodinné vlně nadání a schopností tvoří slova, která se odhodlaně zavrtávají do hlav. Jeho texty jsou naléhavé, rozpolcené a vládne otevřeností a výstižností dilematu a vnitřnímu střetu. Unikátní a vibrující nálada Topolových textů ožívá v postupu expresivního zdůrazňování a zneklidňování, těsně se přimyká k postavám a nahlíží do vnitřku myšlenek strachu a očekávání. Druh marnosti a vnitřního tápání ožívá v obrazech, slovech, všeobecném neklidu, intenzitě pohybů, smyslnosti, pokušení, útěku a volání. Myšlenky se strachem, všedností a snahou. Pokusem po úniku z ubíjejícího stereotypu spořádaného života v područí a diktátu a konzumní pseudohodnoty jsou nahrazeny zážitkem, přítomností a hledáním záchrany a ztracených ideálů. Anděl Exit mistrně odkrývá stav mysli, která se nechce smířit s prázdnotou skutečnosti a ztrácí se ve složitém geometrickém tvaru hledání alternativních možností. Hodnota a náhražka, jsou nesnadné k rozeznání, při hledání občas splynou, občas klamou, převrací, ničí a přináší naději i zklamání. Hlavní postavou příběhu je mladý Mikeš (zajímavý Jan Čechtický), osamělý ve svém životě, nedočkavý ve své volbě, slabý ve svém podlehnutí pokušení, bezprostřední ve své spontánnosti, zmatený ve svém cíli a cestě. Nespokojenost a strach jsou nerozluční společníci v odyseje života, naděje a marnosti. Láska je sobecká kurva, využívá a po vytěžení zahazuje a boří. Hlavní ženskou postavou je mladá Kája (velmi dobrá Klára Issová) na rebelské vlně mladického vzepření se fungování světa dospělých. Alternativa zážitků je nebezpečná v naprostém propadnutí čemusi, co dává smysl alespoň na jeden jediný malý okamžik. Záchrana se stává zkázou. Druhou hlavní ženskou postavou je Jana (dobrá Zuzana Stivínová), nová Mikešova sousedka. Je cílem i prostředkem, je možností, příslibem i strašákem. Důležitou postavou je Mikešův kamarád Lukáš (příjemný Vojtěch Pavlíček), pokušitel, který mámí, přesvědčuje, tápe, chybuje a ztrácí se uprostřed rozervanosti světa uvnitř vlastní duše. Z dalších rolí: svérázný a autoritativní domácí činžovního domu Machata (dobrý Pavel Landovský), jeho manželka s originálním přístupem k možnostem vlivu a obohacování (velmi dobrá Eva Holubová), nevinná Naďa (zajímavá Žofie Hradílková), svou náročnou prací navždy poznamenaná vrchní sestra (dobrá Věra Galatíková), ochotný služebník Machatovy manželky Lurija (Pavel Zajíček), či Mikešův parťák alternativní cesty Trevor (zajímavý Trevor Steele Taylor). S touto formou Michálkova filmového dramatu jsem spokojen. Těsně přistupuje k postavám a divákům, pomocí obrazové naléhavosti je navozena jedinečná atmosféra, která umožňuje beze strachu vstoupit do skrytých myšlenek života a vzdoru proti ubíjející prázdnotě odevzdanosti ve všednosti. Je to jedna z cest, po kterých má filmový svět kráčet a následně vylepšovat. () (méně) (více)

Reklama

Inozuka 

všechny recenze uživatele

Na Anděl Exit mě bere hlavně ta drsná a krutá část zachycení smíchovské periferie... cikáni, hochstapleři, dealeři drog, smažky. Landovský do téhle směsky ztroskotanců a zmrdů zapadá jako by tam žil odjakživa a ve vší té špíně si doslova rochní. Parádní je i Pavel Zajíček v roli jakéhosi opus dei čističe, drsňák s tvrdou pěstí a biblí v kapse. Naopak trochu zbytečné se mi zdají drogové flashbacky, experimenty se střihem atd. Kdyby byl film vystavěný jen na té drsné naturální rovině, mohl být dokonalý. Takhle se v něm pomalu ztrácí děj (což je ostatně časté i v Topolových prózách) na úkor detailu a různých odboček. To, že borec uvařil nějaký extra matroš mi došlo až asi čtvrt hodiny poté... Jinak samozřejmě Klára Issová bez vlasů k sežrání, Zuzana Stivínová příjemně civilní a Jan Čechtický celkem toporný... ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Vladimíra Michálka považujem za jedného z najlepších českých režisérov. Jeho film "Je treba zabiť Sekala" je pre mňa vrcholom českej kinematografie. Ale hodne sa mi páčila aj "Amerika" alebo "Babie leto". Avšak snímkom "Anjel Exit", ktorý natočil v roku 2000, na mňa moc nezapôsobil. Snaha o vizuálnu, pocitovú a atmosferickú originalitu pánovi Michálkovi nevyšla. Aj majster tesár sa občas utne. Ale snaha sa cení. V tomto prípade dvoma hviezdičkami. ** ()

fiLLthe3DD 

všechny recenze uživatele

Vyobrazení feťáckého prostředí je zachyceno skvěle a působí autenticky. Herci jsou výborní a své role ztvárňují velice přesvědčivě (obzvláště Issová). Jen vyprávění je chaotické. Neobvyklé vizuální zpracování nesedne každému (já s ním problém neměl) a postavám zde fandit také nebudete, máte-li ale slabost pro roztodivné filmy anebo chcete do budoucna odradit Vaše děti od drog, tak neváhejte a tohle jim pusťte. Smrt jedné smažky na konci musí poznamenat snad každého :D , ale hledáte-li autenticky natočenou podívanou z feťáckého prostředí, je Anděl Exit rozhodně tou správnou volbou ()

Galerie (3)

Zajímavosti (6)

  • Při scéně na půlnoční mši měl kameraman kameru schovanou pod kabátem, aby se všichni ostatní chovali autenticky. (HappySmile)
  • Film byl natočen na motivy knihy „Anděl“ od Jáchyma Topola, který se podílel také na tvorbě scénáře (gladdyss)

Reklama

Reklama