Režie:
Ivan ZachariášScénář:
Ondřej GabrielKamera:
Jan VelickýHudba:
Petr MalásekHrají:
Táňa Pauhofová, Martin Myšička, Jan Vlasák, Martin Hofmann, Lenka Vlasáková, Petr Lněnička, Hattie Morahan, David Nykl, Kristýna Ryška, Attila Mokos (více)VOD (1)
Epizody(6)
Obsahy(1)
Rok 1989. Marie je profesionální houslistka, která před 12 lety se svým mužem, pronásledovaným disidentem Viktorem, uprchla z totalitního Československa do Británie. Teď se ale vítr začíná pomalu obracet a ve vzduchu visí změna. Marie by toho ráda využila a po letech konečně navštívila svou rodinu. Jenže brzy po návratu do Prahy se ukazuje, že to byla osudová chyba. Viktor za dramatických okolností zmizí a není jisté, zda je vůbec naživu. Marie chce za každou cenu zjistit, co se s ním stalo. Co když však není na pravdu připravena? Ukazuje se totiž, že Viktora nehledá jen ona, ale i tajné služby několika států. A čas utíká čím dál rychleji, protože pád železné opony se blíží... (HBO Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (288)
Ivan Zachariáš nezklamal. Skutečně solidní kousek s poctivou atmosférou, a přestože seriálu nesedí úplně nálepka "špiónský", je to výborná podívaná tažená výkony Táňy Pauhofové a Jana Vlasáka. Finále mě dostalo. 80% ()
Vždycky strašně nerada dávám tři, když je to filmařsky a herecky na daleko vyšší úrovni než standardní česká produkce. Bohužel závěr staví na šokující pointě, ale když se nad ní zamyslíte, je ve finále hrozně trapná. To, že jedna osoba špatně vyhodnotí situaci, je jedna věc, ale že se stejně idiotsky chovají i tajné služby několika zemí, už je na pováženou. Fakt, že tohle by se v ČR nestalo, mě netrápí. Co mě ale trápí, je naprosto zbytečná překombinovanost. Navíc se pět dílů vrší otázky a v tom posledním je sotva čas na dokončení děje a zodpovězení všeho, co bylo nahozeno. Ani mi nevadí, když se v seriálu někdy ztrácím, ale tohle už je úplný galymatyáš. ()
Seriál jsem si od prvních chvil užíval a ačkoliv jsem se obával přepáleného finále, byl jsem nakonec nadmíru spokojen. Pokud bych měl srovnat s podobně zaměřeným Rédlem, alespoň u mě tentokrát daleko více převažovalo napětí nad nějakou tíživostí. Bez vědomí je sice seriál o lidech, kteří jsou více či méně v hajzlu, ale především je to hrozně zajímavá špionážní podívaná, u které se divák rychle naučí nevěřit nikomu a ničemu. Snad poprvé jsem měl možnost vidět trojrozměrně vykreslené, zranitelné a uvěřitelné estébáky. Ono se o tom moc nemluví, ale i tohle byli lidi, kteří řešili své osobní problémy a chodili z práce domů za nemocnými manželkami. Takže i přes odpor k jejich práci jsem za tohle rád, protože děsivých figur v černých tatraplanech je plná Zdivočelá země, nemluvě z druhé strany o panákovi Žitném z 30 případů majora Zemana, který snad ani žádný osobní život nemá. Závěr je dost mrazivý, zejména rozhovor Vlacha s Marií nad fotkou ze spisu a úplně poslední scéna, ale o to lepší pocit z tohohle seriálu mám, a to i přesto, že hry tajných služeb jsou především hrozné svinstvo. (1 307.) ()
Český Homeland a špionážní thriller par excellence! Bez vědomí je dalším krůčkem dostat českou kinematografii na úroveň světového filmu. Neskrývám nadšení, je to pecka! Počínaje obsazením (David Nykl ohohó) a s tím souvisejícími hereckými výkony, zajímavými postavami, soustředěnou režií, prací s kamerou a celkovou vizuální stránkou (v českém filmu nevídaná mizanscéna, prakticky na úrovni čehokoli zahraničního od HBO), konče výborným scénářem, který je čistě fiktivní a ve finále vykonstruovaný až běda (byť uvěřitelný a rozhodně ne nemožný), ale zároveň je trefně ukotven na pozadí skutečných událostí a nám více či méně známých reálií. Seriál si i přes velký záběr, komplexní vykreslení doby a množství postav udržuje napětí, tempo a především přehlednost, která bývá častým problémem špionážních thrillerů. Leckdo, kdo očekává realistickou socialistickou krimi, by mohl namítat, že je příliš to fikční a přehnané. Já jsem naopak rád, když čeští tvůrci zachází dál, píší takto kvalitní a svěží scénáře a celkově bourají hranice současného českého filmu. Začalo to Pustinou, pokračuje to Bez vědomím a mega se těším, s čím přijde Ivan Zachariáš ve spolupráci s evropským HBO příště. ()
„ONI JSOU SCHOPNÍ VŠEHO. SVINĚ!...“ /// Strasti a slasti disidentský dcery (rodiny). Komunisti u moci (- to pro ty blbý…) a takhle to prej tenkrát bylo. Hele věřím. I díky tomu castingu. Prolínají se roky 1977 a 1989 (ještě furt tam visí Husák…)... přichází parádní dramatickej zlom a z disidentskýho dramatu tady máme (disidentskou) krimi a pak zase socialistický drama – čímž nemyslím strkanice ve frontě na banány. Občas to překvapí zlomem ve vyprávění, nebo odhalením. Vypovídá hodně o tý době a to člověk nemusel bejt ani špión. Sice mě trochu irituje, jak paní Skálová neuvěřitelně hrdinsky napodobuje uprchlíka Forda a zjišťuje skandální věci. STB, KGB, CI5… zahraniční rozvědky si z nás tady prej dělali prdel, takže hodnocení ovlivní, jak vám to všechno bude připadat uvěřitelný. Sám mám občas problémy… ale příběhu to nevadí a přestože se někdy pohybuje po tenkým ledě, vychází z toho na konci hodně dobře. Navíc žasnu nad hereckou variabilitou Hofmanna. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Rád si poslechnu legendu o neznámém chlapci. 2.) Po revoluci jsem měl na výběr. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ** ()
Galerie (44)
Zajímavosti (23)
- Vlajka na britské ambasádě je vyvěšena vzhůru nohama. Šikmý červený pruh, pozůstatek staré irské vlajky, by měl v levé horní části přiléhat k žerdi. (L_O_U_S)
- Budova někdejšího ÚV KSČ (a dnešního Ministerstva dopravy) na Nábřeží Ludvíka Svobody v Praze 1 je využita v seriálu hned coby dvě poměrně odlišné lokace. Zadní dvůr a schodiště jsou použity ve scénách odehrávajících se na britské ambasádě, čelní pohled na budovu se objeví v závěru coby budova ministerstva vnitra. (HonzaBez)
- Únosci britské diplomatky (Hattie Morahan) použili ruské auto Żuk A06 B z roku 1975. (sator)
Reklama