Režie:
Vincente MinnelliKamera:
Karl FreundHudba:
Herbert StothartHrají:
Katharine Hepburn, Robert Taylor, Robert Mitchum, Edmund Gwenn, Marjorie Main, Jayne Meadows, Clinton Sundberg, Dan Tobin, Kathryn Card, Charles Trowbridge (více)Obsahy(1)
Katharine Hepburn ztvárňuje v tomto napínavém dramatu Ann Hamilton, dceru vědce (Edmund Gwenn), která si po nevydařeném románku bere pohledného, ale poněkud záhadného a vynalézavého podnikatele Alana Garrowaye (Robert Taylor). Ale manželské blaho je pouze krátkodobé, protože Alan se odmítá bavit o svém nezvěstném bratru Michaelovi. Pohřešovaný Michael se stává Anninou posedlostí, její zvědavost jí provokuje ještě více po náhodném setkání se Sylviou Burton (Jayne Meadows), mladou ženou, která figuruje v životech obou bratrů a navíc se velmi podobá Ann. Nehledě na Alanovy zoufalé obavy je Ann donucena vyřešit záhadu Michaela, až do okamžiku, kdy odhalí, že Alan mohl docela dobře svého vlastního bratra sám zabít…Undercurrent je významný tím, že v něm debutovala Jayne Meadows a je také význačným průlomem v kariéře Roberta Mitchuma. (J_Fiu)
(více)Recenze (16)
Potkáš-li čistě náhodou nějakýho krásnýho, bohatýho a úspěšnýho chlapa a bude-li tě chtít, bude za tím určitě nějaká obrovská kulišárna... I tak by se dal jednou větou charakterizovat tento film. Beztak o tom bude nějaký Murphyho zákon a když ne Murphyho, určitě paní Murphyové. :-) Robert Taylor byl opravdu super (jak jinak), dokonce jsem se i nějakou chvilku bála (sic), i když lidem zvyklým na dnešní thrillery by se to mohlo zdát směšné (ale mi zas vyhovuje, že tohle ve mně nevyvolává až tak děsivý pocity jako třeba Jezero smrti). Katherine Hepburn se mi sice ani nijak zvlášť nelíbila ani ve mně její herectví nezanechalo nějaký hluboký zážitek (třeba přijde v Lev v zimě) a Mitchuma jsme tam viděli dohromady asi tak 10 minut a to ještě od druhé půle filmu, ale protože Roberta jsem si tam užila dost a dost, tak mi to vůbec nevadilo. V téhle době se mu konečně podařilo „vydupat“ si ty role, o něž po celou dobu své herecké kariéry tolik stál (jak píše už Karkulka), kromě této, Johnny Eager (1942) a Conspirator (1949 s Liz Taylor) také High Wall (1947) a zřejmě ty konečně herecky komplikovanější role vyvrcholily obsazením do role Marca Vinitia v Quo vadis (1951) (kde ho sice herecky zastínil Ustinov), všechny zahrál výborně, ač ty předchozí role z konce XXX. let byly (až na výjimky) takové to veni, vidi, egi, když už jsme u toho starého Říma – přišel jsem, viděl jsem, zahrál jsem... Ale zpět k tomuto filmu. Pěkné scény se zvířátky - koně, pes. Ta scéna na tom srázu byla taky povedená. Snad jediná věc, která mi připadala jako naprostá pitomost byla, že měla Jayne Meadows (co hrála Sylvii Burton) být nějak podobná Katherine Hepburn (ať už obličejem nebo postavou), ale to je malá věc a nezkazí to celkový dobrý dojem z filmu. ()
Dobré obsadenie, občas fungujúca atmosféra a nie nezaujímavý námet na mysterióznu drámu. Ale od trileru to malo ďaleko, keď si odmyslím záverečných 10 minút, tak vôbec. Premrštená stopáž má na svedomí zbytočne dlhé úvodné predstavovanie postáv a ich vzťahov a to podstatné sa začne diať až niekde ku koncu. Tajomný opar na celým dejom je v poriadku, občas sa podarili aj atmosferické okamihy, ale aj keď príbeh napriek značnej rozvláčnosti celkom nenudí, očakával by som od neho viac, hlavne na napínavosti a vierohodnejšej dovysvetlenosti. ()
Noirové drama s tajemstvím, které způsobí rozvrat ve zdánlivě jasných vztazích. Motiv novomanželky, která je stále více posedlá svým švagrem, kterého nikdy neviděla, vytváří dojem až jakési psychologické detektivky. Její pátrání po minulosti a postupné odkrývání charakterů dvou bratrů, z nichž jednoho zná jenom zprostředkovaně a musí se tedy spoléhat na svědectví jiných lidí, ji zatahuje do stále větších problémů, zmatků a nezřetelného ohrožení. Atmosféra je skvělá, příběh výborný, bohužel, závěrečné vysvětlení je nelogické. I přesto ve mně snímek, kde má Mitchum snad jen tři scény, ještě dlouho dozníval. ()
Mysteriózní, napínavý od začátku do konce a s výborným castem. Hlavní postavou příběhu je Ann, hraná standardně dobrou Hepburn, která působí z počátku naivně a chvílema afektovaně, nicméně poté co se krátce po svatbě začnou vynořovat manželova podivná tajemství a on začíná dost nepřiměřeně reagovat, mění se v posedlého slídila a podezírá manžela z toho, že má něco společného se zmizením bratra - všechno je ale kapánek jinak a zapletenější. Mitchum tu bohužel příliš prostoru nemá, nicméně tu září Taylor jako manžel Ann, který se postupně mění v pěkného psychopata a vypadá opravdu ďábelsky. Pro Taylora je to první film po jeho návratu z vojenské služby ve 2sv.v. a jeden z mála filmů kde si zahrál vysloveně bad guye (podle mě jsou takové už jenom předválečný noir Johnny Eager, o něco pozdější protikomunistcký Conspirator a western The Last Hunt). Je to každopádně škoda že nedostal víc takových příležitostí, protože jako zločinec nebo psychopat byl podle mě naprosto dokonalý a perfektně se do takových rolí hodil. 4,5* A ještě si neodpustím poznámku - zajímalo by mě, jestli ta osoba co tu rozhazuje svůj "odpad" u všech těch noirů, některý z nich opravdu viděla..... Tímto tě zdravím R00kieee ()
Katharine Hepburn za svoj život hrala v jedinej jednej noirovku, čo je strašná škoda. Bola by skvelá double crossing dame, bohužiaľ túto polohu si v Undercurrent neskúsila. Napriek tomu je to výborne vystavaný mysteriózny film v štýle Rebecca len s otvorenejšími noirovskými prvkami. I keď bolo rozuzlenie trochu odbité, príbeh skvelo rozvíjal tajomstvo a napätie z neho vyplývajúce a nenudilo ma ani úvodné budovanie motívov (čo ma teda riadne nudilo v Rebecce). Pravdaže to najlepšie na filme sú herci a to hlavne ústredné duo Hepburn/Taylor, ale aj Robert Mitchum, hoc v malej role, ich svojou charizmou skvelo dopĺňa. Záver na koňoch je úplne parádny! ()
Galerie (130)
Photo © Metro-Goldwyn-Mayer (MGM)
Zajímavosti (4)
- Film bol hitom v pokladniach a podľa záznamov štúdia MGM zarobil čistý zisk 1,001,000 amerických dolárov. (westerns)
- MGM zaplatilo Davidovi O. Selznickovi 25,000 dolárov a spoločnosti RKO Pictures 75,000 dolárov za Roberta Mitchuma. Mitchum v tom istom čase pracoval na dvoch ďalších filmoch: Desire Me (1947) a The Locket (1946). (westerns)
- Alan Garroway (Robert Taylor) vo filme jazdí na kabriolete Lincoln Continental z roku 1946 a Ann Hamilton (Katharine Hepburn) jazdí na kabriolete Chrysler z roku 1942. (westerns)
Reklama