Reklama

Reklama

Prací automat

  • USA The Laundromat (více)
Trailer 3

VOD (1)

Obsahy(1)

Vdova (Meryl Streep) prošetřuje pojistný podvod a odhaluje, jak dva právníci z Panamy zneužívají světový finanční systém. (Netflix)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (108)

Marze 

všechny recenze uživatele

Soderbergh pojednává těžká témata lehce a dokonce hravě. Jde o pokus dekonstruovat finanční toky známé jako panamské akcie. Jiný filmaři by k materiálu přistoupili mnohem vášnivěji. Soderbergh vzdělává a částečně baví. Téma je chovat se racionálně a nákladově efektivně, ale viděl jsem film iracionální a drahý. Několikrát jsem se přistihl, jak se dívám na hodinky. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Bohužel budu muset začít být u Soderbergovy tvorby mnohem opatrnější. Má několik hodně povedených filmů, ovšem Prací automat je už několikátým filmem za sebou, co mě příliš neuspokojil, ač jsem na něj byl celkem zvědavý i po předchozích kouscích natáčených bůh ví proč na mobil (Unsane). Tématicky je to rozhodně zajímavý kousek, ale taková Sázka na nejistotu nastavila laťku proklatě vysoko a dokázala, že i vážná témata lze mainstreamu představit mnohem koukatelnější formou. Slavný režisér má samozřejmě i tentokrát k ruce početné známé obsazení, nikdo ovšem nijak nevyniká a kvůli Oldmanovi nebo Banderasovi rozhodně film doporučit nemohu. Průměrných 5,5/10. ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Expert na “MONEY” movies, Steven Soderbergh (režisér, ktorý vyfúkol Scottovi oscara za réžiu), si tentokrát ale riadne posvietil, či skôr lepšie povedané, scenárista Scott Z. Burns, sa poriadne obul do „čiernej ekonomiky” , a to nielen v USA, keď napríklad v tejto “krajine neobmedzených možností” - v roku 2018: ich šesťdesiat najväčších spoločností neplatilo žiadne dane zo svojich 79 miliardových príjmov, tým pádom tu máme, ako na tanieri-daňové úniky+všetko, čo sa k tomu pripája, t.j. daňové raje, Panama Papers, korupcia, podplácanie, podvody, fiktívne firmy, a v centre pozornosti je predovšetkým najmä právnická firma-Mossack Fonseca & Co (v súčastnosti už neexistujúca), so zakladateľmi-Jürgenom Mossackom a Ramónom Fonsecom Morom, ktorí si mimochodom, ukrojili príliš veľké sústo z koláča, skrátka každý sa nejako priživil. _Na poli čosi málo nad 90 minút rozohráva režisér, fascinujúcu, majstrovsky ukočírovanú (zrežírovanú), ekonomickú partičku, ktorú si inak aj sám kameramansky (používa pseudonym Peter Andrews) a strihovo (to isté ‘Mary Ann Bernard’) zastrešil, ako už má nejaký ten piatok vo zvyku, a k tomu obsadil strhujúcich hercov, akými Gary Oldman s Antoniom Banderasom bezpochyby sú, naprosto unikátnym spôsobom stelesnili vyššie citovaných „podvodníkov” , ale trebárs ešte na margo, taká herecká DIVA-MERYL STREEP má svoje eso v rukáve, ktoré ma na samom konci totálne položilo na lopatky ! Prakticky tu po celý čas išlo o „pranie špinavých peňazí” , ktoré sa v práčke nikdy neznehodnotia, lebo sa stále perú. Sklamalo ma nízke hodnotenie filmu, všade, kde naň natrafím, čo už ale nie je vôbec môj problém, že diváci (recenzenti) sú nevšímaví, ľahostajní k tomu, čo je aktuálne ! PS: Soderbergh miestami používa dokumentárny spôsob nakrúcania, kedy sa postavy pozerajú priamo (uprene) do objektívu kamery, čím len viac zvýrazňuje a podtrhuje celkovú atmosféru, čo perfektne dokladá najmä záverečná sekvencia s Ellen Martin... ()

nash. 

všechny recenze uživatele

No jo no, takhle to ve světě funguje, a bohužel s tím nikdo nic neudělá, protože prachy. Pod tou rádoby hořcehumornou slupkou je to sice těžce depresivní, ale jinak to moc nefunguje. Příliš rozhárané, aby zaujalo, příliš školometské, aby bavilo, a příliš roztěkané a zahleděné do sebe, aby dokázalo vyvolat to správné mrazení. Ani Streepová si s tím tentokrát nedokázala příliš poradit a rozpadla se v nesourodou hromádkou dobře rozehraných etud. A ten křečovitý apel v závěru byl už spíš komický trapný než úderný.  Zpětně mám pocit, že by se mi mnohem víc líbilo sledovat příběh Davida Schwimmer a Roberta Patricka, než tento Sodenbergův eintopf. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Chtělo by to být takovým "jakože pokračováním" Sázky na nejistotu; tentokráte o offshorech a skořápkách. Chtělo by to tuze moc být stejně tak "osvěta s nadsázkou o vážných pro finanční laiky těžko uchopitelných praktikách na pozadí, do kterých málokdo vidí, ale dopad mají na každého z nás". Jenže to nemá ani takovou jiskru a elán, ani to tak dobře nezachycuje vychcanou sofistikovanost a provázanost systému, ani dopady na konkrétní osudy. Má to své momenty, jsou zde linie, kdy to takřka funguje jak má. Jenže tam, kde předobraz uměl strhnout i neznalého diváka, tam Sodenbergh tápe a zamotává se do toho. Což je s podivem, jelikož má nesporně přístupnější a uchopitelnější téma. Co hůře, vyloženě karikaturní a pitvořící se duo Oldman/Banderas (bez jakékoli nadsázky jedou v echt otravném módu čertíka a hastrmana z Princezny ze mlejna) to v roli vypravěčů posouvá do zcela jiné roviny a tónu než v jakém jede zbytek ansámblu. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (7)

  • Obsazení Meryl Streep do jedné z hlavních rolí bylo důležitým faktorem pro celkové financování filmu. (jezurka42)
  • Scenárista Scott Z. Burns vedl několik rozhovorů s Jurgenem Mossackem a Ramonem Fonsecou, zakladateli společnosti Mossack Fonseca a zároveň s dvěma z nejvýznamnějších postav v kauze tzv. „Panamských dokumentů“. (jezurka42)

Související novinky

Český snímek Nabarvené ptáče jede do Benátek

Český snímek Nabarvené ptáče jede do Benátek

25.07.2019

Nový snímek Nabarvené ptáče režiséra Václava Marhoula (Tobruk, Mazaný Filip) bude mít světovou premiéru na filmovém festivalu v Benátkách, kde byl zařazen do hlavní soutěže. Film s mezinárodním… (více)

Reklama

Reklama