Reklama

Reklama

Krátce po sametové revoluci se z kdekoho stává podnikatel. Obory podnikání se různí. Ať už jsou to legální formy, nebo naopak organizovaný zločin. Mladá studentka Nancy přijíždí do Prahy na stáž. Má české kořeny, a proto si zvolila Prahu. Společně s novinářem Egonem a bývalým policistou, nyní soukromým detektivem Poldou, pátrají po unesené šestnáctileté dívce. Její otec je zoufalý, ani policie mu nedokáže pomoci. Jejich pátrání je zavede k romskému gangu obchodníků s prostitucí a pornografií, kteří se neštítí ničeho. Pokud dívka dobrovolně nespolupracuje, přinutí ji násilím. Naše trojice se vydala do velmi nebezpečného prostředí, kde mnohdy ani policie netrvá na striktním dodržování zákonů. Ať již ze strachu, nebo kvůli tomu, že se nechala uplatit. Egon s Poldou sami mnoho nezmohou, a tak požádají o pomoc neonacisty. Cílem bylo, aby neonacisté odlákali pozornost Romů a oni mohli pátrat po zmizelé dívce. Dochází však doslova k pouličnímu boji mezi Romy a neonacisty, kteří ač původně požádáni pouze o vyvolání zmatku, využijí této příležitosti k tomu, aby vyvolali přímou konfrontaci s Romy. Je jasné, že takto dívku nenajdou. Je tedy potřeba zvolit jiný způsob. Polda díky své minulosti policisty zná některé osoby z podsvětí a pomocí informací, jež získají, se dostanou až k bossům, kteří obchodují s pornografií a jsou v kontaktu s romským gangem. Nemohou se však stále dostat ke zmizelé dívce, a tak vyvolají konflikt mezi Romy a českými obchodníky s pornografií. Když dojde k přestřelce, využijí příležitosti k tomu, aby dívku zachránili. Ona však nemá zájem. Hodlá odcestovat do Německa s jedním ze svých zákazníků. Boj mezi gangy má mnoho obětí. Polda zachrání alespoň malou romskou dívenku... Nancy odlétá zpět do Ameriky, ale slibuje, že se brzy vrátí. (TV Prima)

(více)

Recenze (335)

JFL 

všechny recenze uživatele

Fenomenální exploatační snímek doslova napěchovaný projevy polistopadové doby (hlad po brakové zábavě, bulvárních informacích, nahotě a smažených rybích prstech). Nejpříznačnější české dílo první poloviny 90. let a současně výmluvné zrcadlo své společnosti (rasismus, šovinismus, hospodské chytrolínství a vidlácké budování národní identity). Lidé už (radši) zapomínají, jaké to tehdy bylo a že estetika laciného nevkusu byla pro devadesátkové Česko příznačnější než cokoli jiného - ostatně viz dobové videoklipy domácích popových hvězd jako Dalibor Janda či Heidi Janků. Olmer je nedoceněný režisér, který dokázal perfektně zakonzervovat tehdejší zeitgeist. ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Mé hodnocení sice zcela neodpovídá kvalitě díla, ale na druhou stranu, vypovídá nějaký porevoluční film lépe o době svého vzniku, o té vyšinutosti, do které se celkově naše společnost přechodně dostala? A nejde ani tak o notně nadsazený a žánrově posunutý obsah, ale především o samotný přístup autorů k problematice. Film má sice své nepopíratelné vzory, na druhou stranu je sympatická snaha vyjádřit se k otázkám dne, nesnažit se o světovost, když síly tvůrců evidentně nestačily. Jako béčkový film se všemi náležitostmi lze Nahotu přijmout - navíc ji neschází dynamika, její naivita přispívá k zábavnosti, nevídaný zápal drží film při životě. Přidanou hodnotou je určitě dobový odstup, jimž film jen získává na zajímavosti až neuvěřitelnosti. Nedivím se, že se televize zdráhají Nahotu odvysílat - je to ve všech stránkách naprosto nekorektní film - ve vztahu k romské menšině, v morálním nastavení hlavních figur, sadistickému řešení situací. To co v divokých devadesátkách hravě prošlo by v dnešní citlivé době způsobilo určitě vlnu nesouhlasu. V dějinách našeho filmu Nahota má své nepopíratelné a neopakovatelné místo, už proto ji přímo nezatracuji. Když navíc srovnám utrpení u Fialek, Soukupovských a sobotovských výplodů dobové kinematografie, tak tohle je přece jen pro mě vyšší liga. ()

Reklama

Visáč 

všechny recenze uživatele

"Stap, ju fakers! Co to děláte s máj biznis pártner?" Frajerský Vaculík si zapaľuje jednu od druhej, Krampol rozdáva kopačky á la Norris a cigoši mrdajú do výfukov. Nesmie chýbať záverečný masaker ako vystrihnutý z amerického video-béčka: samopaly, litre krvi, granáty. To ma poser. Porevolučná debilita jak hrom. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

NAHOTA NA PRODEJ je film velice laciný z mnoha hledisek (příšerný obraz, přehnaně dramatická akční hudba a hrozné songy, Lukáš Vaculík připomínající spíše ošuntělého veksláka, nežli drsného novináře), ale v tom je právě nemalá část kouzla tohohle bizarního pokusu o český exploatační snímek (za regulérní akční kriminálku to může považovat leda blázen), který dobu, ve které se odehrává, reflektuje tak neuvěřitelně svébytně, bulvárně a odvážně negativně ve snaze poukázat na tehdejší nešvary (z nichž nejeden v podstatě trvá dodnes), že i přes jeho pochybnou filmařskou kvalitu je třeba si ho alespoň částečně vážit pro jeho těžko vyčíslitelnou historickou hodnotu... Za vidění to rozhodně stojí také kvůli postavě Fuka a jeho vpravdě nezvyklé (možná dokonce unikátní) sexuální úchylce! ;-) 50 % ()

Kryton 

všechny recenze uživatele

Film to dnes není nijak násilný,šokující , ale spíše zábavný. Kde jinde uvidíte Vaculíka zpustlého jak týden po výletu pražskými hospodami. Krampola tak mega drsného , že je radost vidět jak každý odletí jen díky jeho pohledu. Naivistickou čecho-američanku , která sype moudra (vy ste tady všichni tak cynický!) a pak nosí bouchačku u pasu. Bitku skinů s cikáný , která je dnes docela realistická a v ulicích jí máme taky ( no né , že by Olmer stál za tím vším humbukem kolem Janova?!). Začátek 90tek byl u nás divokým východem , kdy každý si bral co chtěl a co chtěl. Akce je zde béčkově směšná ( ten film v bedně byl více akčnější než cikani se samopalem) , dialogy postrádají vše , postavy prošumí (kdo byl kdo si nebudete pamatovat už po minutě závěrečných titulek) a do toho je tu výfukomrd ( měl by zkusit trojku s wartburgem a liazkou!). Objektivně bych to poslal do odpadu kam to patří (odpad tehdá , odpad ted) , ale takovou srandu jen tak nezažijete.Za 20 let se tomu budem smát ještě více. Klasika české komedie a zrod českého Uwe Bolla! ()

Galerie (4)

Zajímavosti (16)

  • Karla Třísková (Nancy) prozradila v rozhovoru pro časopis Cinema, že byla několik dní před natáčením v Praze okradena. S nožem u krku byla připravena o peníze. (Fenk)
  • V dobe uvedenia vyšla aj knižná predloha filmu. (Jello Biafra)

Reklama

Reklama