Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Plachý poštovní úředník Tomek je posedlý atraktivní výtvarnicí středních let, smyslnou a promiskuitní Magdou, která bydlí v protějším domě. Sleduje ji dalekohledem, začne se jí plést do života a posléze se odhodlá odhalit jí své city. Soudí totiž, že je osamělá a potřebuje něhu. Cynická odezva, se kterou Magda jeho vyznání přijme, mladíka vážně raní. Do příběhu o manipulacích ve jménu lásky k bližnímu ovšem zasahuje i Tomkova bytná, která pro „svého" chlapce chce jen to nejlepší. - Alena Prokopová (Letní filmová škola)

(více)

Recenze (30)

nascendi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ani sa príliš nečudujem tomu, že som si pri sledovaní Dekalógu 6 nespomenul, že som pred deviatimi  rokmi videl Krátky film o láske. Už pri ňom som sa v komentári zmienil o mojich enormných nárokoch na romantické filmy a tie nezmenila ani kratšia verzia pôvodného filmu. Priznávam Dekalógu profesionalitu tvorcov, vrátane hercov, problémom je iba tempo a vyznenie príbehu, ktoré ma nedokázali vo väčšej miere osloviť. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Krátky film o láske v ešte kratšej verzii, ale opäť ako pri Zabíjaní vôbec nemáte pocit, že tu niečo podstatné chýba. To by sme mali asi iba vtedy, ak by sme obe verzie videli tesne po sebe. V realite by následky mladíkovho chovania boli predsa len odlišné, avšak pokiaľ chápeme, čo chcel Kieslowski povedať, tak tento mierny odklon od skutočnosti dokážeme akceptovať. Skrátka tu cítiť ten existencializmus pomaly z každého záberu, slova a výrazu tváre oboch hlavných postáv. ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Tak to je všechno, to je celé to milování," říká zkušená a promiskuitní Máří Madaléna po Tomkově předčasné ejakulaci. Tím se karta lásky obrací - a závěrečnou scénou, "já Váš už nesleduji", se vrací do talonu. Ta karta se jmenuje "Srdcový kluk", ale zde ji můžeme nazývat "Rozkoš z koukání" neboli (snad podle Freuda) "Echte Schaulust". Hrubě vyjádřeno, "kdo nešmíruje, ten nemiluje". Hezky a jasně to vyjádřil Pascal Pernod (viz Slavoj Žižek: Lacrimae Rerum, též Hospodářské noviny, 27. květen 2017). "Není žádná (dokonalá, vzájemně opětovaná) láska, existuje jen nesmírná potřeba lásky; každý skutečný milostný poměr selhává a vrhá nás zpět do naší samoty." ()

kinderman 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Přes všechny rozbory kdo, koho, proč a jak sleduje, zůstává pro mě tento díl Dekalogu (a Krátký film o lásce, který ovšem naznačuje optimističtější vyznění a naději) příběhem dvou osamělých zoufalců v odcizeném (panelákovém) světě. Muž v kožené bundě stojící zády ke kameře u Tomkova zavřeného okénka, kde ho (tedy Tomka) Magda hledá, je režisér Kieslowski. ()

erased 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Právě zdejší povýšené odsouzení toho, co se postupně vyvíjí z úchylky v opravdový a čistý vztah, jako nepřiměřeného jen kvůli tomu, že se neslučuje s jakýmisi vykonstruovanými normami si přímo říká o to, abych tento díl nenáviděl. Po odhlédnutí od její myšlenky je však šestá epizoda neskutečně citlivou romancí, a jako taková se naopak nedá nemilovat. Pozn.: Krátký film o lásce jsem zatím neviděl, ale věřím, že právě pro zbavení se podtextu a nadějnější konec je o třídu lepší, než tato jeho kratší verze. ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama